Aplikacja AXIS Live Privacy Shield dostępna bezpłatnie
Firma Axis Communications udostępnia bezpłatnie zaktualizowaną aplikację do analiz brzegowych AXIS Live Privacy Shield, umożliwiającą dynamiczne stosowanie maski prywatności. Nowa wersja aplikacji znacznie ułatwia ochronę prywatności podczas prowadzonego zdalnie monitoringu.
Najnowsza wersja obsługuje nie tylko maskowanie na podstawie ruchu, ale także maskę prywatności opartą na technologii sztucznej inteligencji (AI) do użytku wewnętrznego i zewnętrznego.
Nowa funkcja maskowania przy użyciu technologii AI analizuje przekazywany na żywo materiał wizyjny pod kątem ludzkich kształtów oraz pozwala wybrać maskowanie ludzi (poruszających się i nieruchomych) bądź tła. Funkcja ta jest pomocna w przypadku bliskich scen wewnętrznych i zewnętrznych, które charakteryzują się zmiennym lub słabym oświetleniem. Można ją stosować do monitorowania materiału wizyjnego, gdy wymagana jest ochrona prywatności, na przykład w salach szpitalnych, domach opieki, zakładach produkcyjnych, hotelach, szkołach, biurach i sklepach.
Funkcja maskowania oparta na ruchu maskuje wszystkie obiekty, które przemieszczają się względem tła. Umożliwia ona spełnianie wymogów dotyczących prywatności i nadaje się do scen wewnętrznych z dobrym i stabilnym oświetleniem.
Oba typy dynamicznych masek prywatności umożliwiają stosowanie maski w postaci plamy koloru lub mozaiki oraz definiowanie stref do uwzględnienia i wykluczenia. Tę wszechstronną aplikację można połączyć z funkcją statycznego maskowania prywatności, a cały system skonfigurować tak, aby jednocześnie dostarczał strumienie wideo z maską i bez maski w celu ułatwienia prac wyjaśniających w razie potrzeby.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.