Aplikacja do zapisu na szczepienie COVID-19 w miejscu pracy powstała w 45 minut
Incube CPM
Marynarska 15
02-674 Warszawa
edyta.stochmal|incube.pl| |edyta.stochmal|incube.pl
+48 516 474 410
https://incube.pl/
Szczepienia przeciwko COVID-19 to gorący temat. Lista chętnych na zaszczepienie się jest długa, ale zwiększa się też pula placówek, na terenie których można otrzymać wyczekiwany zastrzyk. Dziś ruszyła ogólnopolska rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19 w zakładach pracy. Warunkiem zgłoszenia jest zgromadzenie minimum 300 osób, które wyraziły chęć zaszczepienia – zarówno pracowników, jak i ich rodzin. Jedna z polskich firm zatrudniających około 200 osób postanowiła wziąć udział w tym projekcie. Pracodawca potrzebował narzędzia, które pozwoli zdefiniować liczbę osób zainteresowanych szczepieniem.
27 kwietnia około godziny 10:00 rano otrzymałem telefon od klienta. Opowiedział o planach szczepień przeciwko COVID-19 na terenie firmy i przedstawił problem: brak narzędzia do przeprowadzenia zapisów. Początkowo brano pod uwagę rejestrację za pomocą maili, ale taki proces trwałby w nieskończoność i wymagał dużo ręcznej pracy. A klientowi bardzo zależało na czasie. Gotowe aplikacje webowe zostały z kolei uznane za mało bezpieczne – w końcu zapisy wymagają podania wrażliwych danych. Wiedziałem, że Qalcwise sprawdzi się tutaj idealnie - mówi Andrzej Bielecki, z firmy e-Novem, która jest partnerem wdrożeniowym Qalcwise.
O godzinie 10:45 do klienta trafiła gotowa, działająca aplikacja. Chwilę po godzinie 12:00 pracownicy zaczęli używać narzędzia. Aplikacja spełniła wymagania firmy. Dzięki systemowi single sign-on pracownicy nie muszą się logować do narzędzia. Ich dane osobowe nie wypływają poza infrastrukturę technologiczną firmy i są odpowiednio chronione. Dodatkowo narzędzie posiada funkcje analizy i raportowania pozwalające śledzić na bieżąco, ilu pracowników otworzyło formularz zapisowy i zarejestrowało się na szczepienie. Interfejs aplikacji jest spójny z innymi narzędziami, które powstały dla firmy na bazie Qalcwise.
Klient był zszokowany tym, jak szybko powstała aplikacja. To właśnie ogromna zaleta rozwiązań typu no-code - są niezawodne w momentach, kiedy potrzebujemy solidnego, efektywnego narzędzia na „już”. No-code bardzo często okazuje się doskonałą alternatywą dla drogich i czasochłonnych w tworzeniu systemów typu custom development. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć klienta w tak ważnym celu, jak umożliwienie podania szczepień swoim pracownikom – dodaje Krzysztof Kowal, współzałożyciel Qalcwise.
No-code to jedna z najszybciej rozwijających się technologii na świecie. Jej założeniem jest umożliwienie tworzenia oprogramowania osobom, które nie posiadają wiedzy programistycznej. To tzw. “citizen developers”. Według instytucji badawczej Gartner do roku 2023 r. ich liczba będzie przynajmniej 4 razy wyższa niż liczba profesjonalnych programistów. *
Qalcwise to platforma online do budowy aplikacji biznesowych bez programowania, za pomocą formuł Excela i prostych widegtów. Z oprogramowania korzystają już firmy takie jak Carrefour, OSRAM, Costa Coffee, Schindler czy Medicover. Do Qalcwise można przenieść niemal każdy proces biznesowy - od zarządzania delegacjami i urlopami pracowników, przez kontrolę podwykonawców, aż po wprowadzanie nowych produktów na rynek oraz wiele, wiele innych. Narzędzie umożliwia dowolne dopasowywanie funkcjonalności do potrzeb danej organizacji. Według analiz, aplikacje tworzone za pomocą Qalcwise powstają o ok. 70% szybciej niż tzw. “custom development”.
Źródła:
* https://research.aimultiple.com/citizen-developer/
Zdjęcie:
Unsplash.com
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.