Komunikaty PR

Automatyczne mapowanie tras AGV w logistyce

2021-08-26  |  15:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl

Firma STILL zrealizowała projekt badawczy dotyczący rozwoju funkcjonalności wózków AGV o samodzielne mapowanie przestrzeni obiektów magazynowych. Rozwiązanie upraszcza wdrażanie automatyzacji i poszerza możliwości kooperacyjnych robotów kompletacyjnych.

W ramach dofinansowanego z unijnych funduszy regionalnych projektu badawczego na temat systemów lokalizacji w przemyśle (ang. Industrial Indoor Localisation – IIL) firma STILL ze wsparciem hamburskiej politechniki i partnerów technologicznych opracowała „otwartą architekturę referencyjną do lokalizacji wewnątrz budynków” (ang. open-source reference architecture for indoor localisation – w skrócie RAIL). Rozwiązanie ma w zamyśle wyeliminować część barier dla modernizacji w oparciu o automatyzację. Cel ten realizuje, zapewniając wystandaryzowany, komputerowy system zbierania danych o rozlokowaniu infrastruktury logistycznej. Na tej podstawie generuje z kolei wirtualne mapy obiektu mogące stanowić podstawę do prostego i ekonomicznego wdrożenia wózków AGV.

Wyzwanie

Przyczynkiem do realizacji projektu było stwierdzenie, że jedną z głównych barier dla wdrożeń automatyzacyjnych stanowi obecnie obawa przez wysokim kosztem działań przygotowawczych pozwalających trafnie oszacować potencjał inwestycji. W odpowiedzi na potrzebę redukcji kosztów zbierania danych koniecznych do zmapowania obiektu i tras na rzecz pojazdów autonomicznych firma STILL wyszła z propozycją stworzenia technologicznych ram dla inteligentnych systemów lokalizacyjnych. W założeniu miały one uprościć realizację wdrożeń dzięki maszynowemu tworzeniu planów przestrzeni – bez konieczności angażowania w to zadanie wykwalifikowanych techników. Uznany za przyszłościowy, projekt uzyskał dotację jako narzędzie wzmacniania innowacyjności firm w regionie Hamburga oraz transferu know-how pomiędzy nauką i biznesem.

Rozwiązanie

Jako bazę do rozwiązania tak sformułowanego problemu postanowiono wykorzystać sprawdzony produkt. – Zgodnie z modułową i wielopoziomową koncepcją automatyzacji STILL, staramy się znajdować najbardziej dopasowane do określonych potrzeb rozwiązania. Jeśli zakładane cele można osiągnąć, stosując zaadaptowane do danej sytuacji produkty seryjne, nie tworzymy pojazdu od podstaw – mówi Dominik Jasiok, Advanced Applications Manager STILL Polska. – Podobnie zachowano się w przypadku projektu badawczego IIL / RAIL. Korzystając z już uznanych funkcjonalności OPX iGo neo – laserowych skanerów i procesorów będących w czasie rzeczywistym rozpoznawać infrastrukturę, przeszkody i innych uczestników ruchu – stworzono narzędzie do tworzenia wirtualnych map obiektów logistycznych. Mogą być one następnie wykorzystywane jako punkt odniesienia we wdrożeniach z użyciem pojazdów autonomicznych – relacjonuje Jasiok. Wózki OPX iGo neo to nowa generacja autonomicznych partnerów kompletacji poziomej w ofercie STILL. Pojazd podąża za pickerem, zwalniając go z konieczności wchodzenia do wózka i kierowania nim na krótkich dystansach. Rozwiązanie zyskało uznanie ekspertów, zdobywając Telematik Award 2020 oraz nagrodę dla Produktu Innowacyjnego dla Logistyki, Transportu i Produkcji 2020. Mapowanie to nowy sposób wykorzystania możliwości OPX iGo neo, pozwalające poszerzyć zakres funkcjonalności wózka.

Efekt

Dzięki współpracy z Hamburskim Uniwersytetem Technologicznym i produkującą czujniki firmą Pepperl+Fuchs udało się stworzyć innowacyjny system, dzięki któremu wózki AGV mogą wejść na wyższy poziom autonomii. Dzięki zastosowaniu mapowania STILL OPX iGo neo może swobodnie przełączać się pomiędzy trybem autonomicznej jazdy i automatycznego wsparcia pickera. W praktyce wózek jest w stanie samodzielnie odnaleźć operatora i podjechać do niego z gotową do załadunku paletą. Po jej wypełnieniu towarem w trybie kooperacyjnej kompletacji wózek AGV potrafi na powrót przejść w wariant pracy autonomicznej i przewieźć skompletowane zamówienie do punktu przeładunkowego. W tym czasie operator może rozpocząć kompletację kolejnego zamówienia z innym pojazdem, co pozytywnie wpływa na wydajność całego procesu. – Dzięki zastosowaniu inteligentnego mapowania będziemy w stanie realizować wdrożenia z użyciem automatycznych pojazdów jeszcze szybciej i sprawniej niż dotychczas – mówi Tino Krüger-Basjmeleh, ekspert ds. robotyki odpowiedzialny za projekt po stronie STILL. – Technologia inteligentnej lokalizacji niesie potencjał obniżenia kosztów automatyzacji przy jednoczesnym zwiększeniu produktywności i bezpieczeństwa pracy. Zakończenie z sukcesem projektu IIL to poważny krok w kierunku przezwyciężenia barier upowszechnienia automatyzacji procesów transportu wewnętrznego – podsumowuje. Uczestnicy projektu ILL widzą w nim potencjał jako rozwiązania przełomowego dla upowszechnienia automatyzacji i poprawy efektywności kosztowej wdrożeń z jej udziałem. Kolejnym etapem będzie weryfikacja użyteczności mapowania w praktyce. Na podstawie pilotażowych wdrożeń i informacji zwrotnej od klientów podjęta zostanie decyzja o wprowadzeniu rozwiązania do produkcji seryjnej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: More&More Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED Biuro prasowe
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na
IT i technologie Kolejny nowy najemca w Blue City - to szybko rosnąca hiszpańska marka
2024-06-27 | 14:00

Kolejny nowy najemca w Blue City - to szybko rosnąca hiszpańska marka

Niespełna dwa tygodnie po otwarciu butiku RP Store na klientów Blue City czeka kolejna nowość - sklep hiszpańskiej marki Kamalion, pełen nowoczesnych akcesoriów
IT i technologie Ponadczasowa Podróż: Kroniki Titanic Belfast
2024-06-27 | 13:00

Ponadczasowa Podróż: Kroniki Titanic Belfast

Panasonic przekształca Titanic Belfast, oferując niezwykle silne i poruszające doświadczenie immersyjne. Dzięki zaawansowanej technologii LCD, ta znana atrakcja turystyczna zapewnia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.