Avenga z nowymi usługami
Dla międzynarodowego klienta z branży IT, pozyskanego w pierwszym półroczu tego roku, Avenga stworzy dwa global delivery centers (GDC) – w Polsce i na Ukrainie. Umowa będzie realizowana według nowego w ofercie Avenga modelu BOT (Build – Operate – Transfer).
Formuła BOT zakłada, że Avenga zorganizuje GDC od podstaw, czyli od zaprojektowania rozwiązań, znalezienia lokalizacji, założenia spółek, zatrudnienia i przygotowania pracowników, aż po nadanie wysokiego tempa działalności operacyjnej i przekazanie w pełni działających firm zleceniodawcom. Cały proces może zająć 3-5 lat.
W nowych centrach w Krakowie i Lwowie pracę znajdzie około 300 osób. Poszukiwani będą pracownicy do ponad 50 ról, od programistów i testerów po specjalistów w machine learning. – Zleceniodawcy coraz częściej chcą realizować w Polsce nie tylko swoje podstawowe zadania, ale chcą tu też przenosić działy badań i rozwoju, co zwiększa zainteresowanie podjęciem pracy przez konsultantów z Polski – mówi Marcin Zaleski, New Business Development Director Avenga Poland.
W celu szybszego stworzenia gotowych do pracy zespołów projektowych rekrutacja doświadczonych specjalistów będzie uzupełniana intensywnymi szkoleniami kandydatów bez praktyki zawodowej. W ten sposób pracę w nowych GDC może znaleźć około 50 osób.
Praca w nowych GDC nie jest jedyną do jakiej aktywne rekrutacje prowadzi Avenga. W pierwszym półroczu tego roku firma pozyskała kilkunastu nowych klientów nie tylko z branży IT, ale również z finansowej, farmaceutycznej, paliwowej i kilku innych. W pierwszym półroczu tego roku Avenga zrekrutowała 320 specjalistów IT, co stanowi ponad 70% łącznej liczby wszystkich ubiegłorocznych rekrutacji. Zespół firmy wzrósł netto o 100 osób. Do końca tego roku Avenga planuje zatrudnić 300 nowych osób ponad te, które znajdą pracę w nowych GDC.
– Zwiększoną aktywność klientów widać we wszystkich rodzajach usług IT, zarówno offshoringowych jak i nearshoringowych. Nie chodzi tylko o tworzenie nowych jednostek, ale również o reorganizację już istniejących. Nikt nie chce być na końcu zmian przyspieszonych przez pandemię, ale też nikt nie chce tracić czasu i pieniędzy, działając metodą prób i błędów – mówi Małgorzata Wiśniewska, Country Director Avenga Poland.
Rosnące znaczenie „wynajmem” wiedzy i kompetencji w IT widać też po większym zainteresowaniu działającej w ramach Avenga – Avenga Labs. Jej usługi polegają na ocenianiu biznesowej przydatności stale napływających z całego świata trendów i nowych technologii. Użyteczność rozwiązań dla danej firmy może być oceniana nie tylko analitycznie, ale również sprawdzana w praktyce. W tym roku współpracę z Avenga Labs rozpoczęły 3 firmy z branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej.
– W poprzednich latach nie mieliśmy klientów zainteresowanych zaawansowanymi usługami doradczymi. Całkiem nową dla nas usługą stało się też tworzenie specjalistycznych firm od A do Z, a nie tylko rekrutowanie do nich pracowników. Widać, że coraz więcej firm poszukuje partnerów technologicznych, dzięki którym ograniczą ryzyko, zwiększą swoje możliwości w zakresie cyfryzacji procesów i skupią się na podstawowej działalności biznesowej – podsumowuje Małgorzata Wiśniewska.
Avenga jest światowym ekspertem w obszarze IT, transformacji cyfrowej i staffing services, z ponad 20-letnią praktyką. W ramach linii Transforming Industries świadczy szeroką gamę usług – od doradztwa strategicznego, usług związanych z customer experience, projektowaniem rozwiązań, po tworzenie oprogramowania. W ramach obszaru IT Professionals oferuje outsourcing specjalistów IT. Łączy kreatywność i innowacyjność z umiejętnością szybkiej realizacji kompleksowych projektów. Ponad 2700 profesjonalistów pracuje dla Avenga w ramach struktury 19 lokalizacji w Europie, Azji i USA. W Polsce biura firmy znajdują się m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.