Avenga z nowymi usługami
Dla międzynarodowego klienta z branży IT, pozyskanego w pierwszym półroczu tego roku, Avenga stworzy dwa global delivery centers (GDC) – w Polsce i na Ukrainie. Umowa będzie realizowana według nowego w ofercie Avenga modelu BOT (Build – Operate – Transfer).
Formuła BOT zakłada, że Avenga zorganizuje GDC od podstaw, czyli od zaprojektowania rozwiązań, znalezienia lokalizacji, założenia spółek, zatrudnienia i przygotowania pracowników, aż po nadanie wysokiego tempa działalności operacyjnej i przekazanie w pełni działających firm zleceniodawcom. Cały proces może zająć 3-5 lat.
W nowych centrach w Krakowie i Lwowie pracę znajdzie około 300 osób. Poszukiwani będą pracownicy do ponad 50 ról, od programistów i testerów po specjalistów w machine learning. – Zleceniodawcy coraz częściej chcą realizować w Polsce nie tylko swoje podstawowe zadania, ale chcą tu też przenosić działy badań i rozwoju, co zwiększa zainteresowanie podjęciem pracy przez konsultantów z Polski – mówi Marcin Zaleski, New Business Development Director Avenga Poland.
W celu szybszego stworzenia gotowych do pracy zespołów projektowych rekrutacja doświadczonych specjalistów będzie uzupełniana intensywnymi szkoleniami kandydatów bez praktyki zawodowej. W ten sposób pracę w nowych GDC może znaleźć około 50 osób.
Praca w nowych GDC nie jest jedyną do jakiej aktywne rekrutacje prowadzi Avenga. W pierwszym półroczu tego roku firma pozyskała kilkunastu nowych klientów nie tylko z branży IT, ale również z finansowej, farmaceutycznej, paliwowej i kilku innych. W pierwszym półroczu tego roku Avenga zrekrutowała 320 specjalistów IT, co stanowi ponad 70% łącznej liczby wszystkich ubiegłorocznych rekrutacji. Zespół firmy wzrósł netto o 100 osób. Do końca tego roku Avenga planuje zatrudnić 300 nowych osób ponad te, które znajdą pracę w nowych GDC.
– Zwiększoną aktywność klientów widać we wszystkich rodzajach usług IT, zarówno offshoringowych jak i nearshoringowych. Nie chodzi tylko o tworzenie nowych jednostek, ale również o reorganizację już istniejących. Nikt nie chce być na końcu zmian przyspieszonych przez pandemię, ale też nikt nie chce tracić czasu i pieniędzy, działając metodą prób i błędów – mówi Małgorzata Wiśniewska, Country Director Avenga Poland.
Rosnące znaczenie „wynajmem” wiedzy i kompetencji w IT widać też po większym zainteresowaniu działającej w ramach Avenga – Avenga Labs. Jej usługi polegają na ocenianiu biznesowej przydatności stale napływających z całego świata trendów i nowych technologii. Użyteczność rozwiązań dla danej firmy może być oceniana nie tylko analitycznie, ale również sprawdzana w praktyce. W tym roku współpracę z Avenga Labs rozpoczęły 3 firmy z branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej.
– W poprzednich latach nie mieliśmy klientów zainteresowanych zaawansowanymi usługami doradczymi. Całkiem nową dla nas usługą stało się też tworzenie specjalistycznych firm od A do Z, a nie tylko rekrutowanie do nich pracowników. Widać, że coraz więcej firm poszukuje partnerów technologicznych, dzięki którym ograniczą ryzyko, zwiększą swoje możliwości w zakresie cyfryzacji procesów i skupią się na podstawowej działalności biznesowej – podsumowuje Małgorzata Wiśniewska.
Avenga jest światowym ekspertem w obszarze IT, transformacji cyfrowej i staffing services, z ponad 20-letnią praktyką. W ramach linii Transforming Industries świadczy szeroką gamę usług – od doradztwa strategicznego, usług związanych z customer experience, projektowaniem rozwiązań, po tworzenie oprogramowania. W ramach obszaru IT Professionals oferuje outsourcing specjalistów IT. Łączy kreatywność i innowacyjność z umiejętnością szybkiej realizacji kompleksowych projektów. Ponad 2700 profesjonalistów pracuje dla Avenga w ramach struktury 19 lokalizacji w Europie, Azji i USA. W Polsce biura firmy znajdują się m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.
Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia
Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.









.gif)

|
|
|