Komunikaty PR

Bezpieczny transport publiczny napędzi rozwój smart city

2021-05-21  |  10:20
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Globalny rynek smart city będzie rósł w tempie 20 proc. rocznie i osiągnie wartość 297,7 miliarda dolarów przed końcem 2026 roku, wynika z najnowszych danych firmy badawczej Facts & Factors. Jednym z głównym czynników napędzających wzrost będą wydatki na transport publiczny i zapewnienie jego bezpieczeństwa. Ten ostatni obszar ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania i rozwoju inteligentnych miast, co pokazała choćby pandemia Covid-19. Powodów do wzrostu inwestycji w bezpieczeństwo jest jednak znacznie więcej.

Firma Milestone Systems, jeden z największych globalnych dostawców rozwiązań do inteligentnego monitoringu dla smart cities, wskazała w swoim niedawno wydanym ebooku „Bezpieczeństwo transportu publicznego w erze smart city” 6 trendów, które będą wymuszą konieczność wzrostu inwestycji w bezpieczeństwo transportu publicznego. Należą do nich:

  • postępująca urbanizacja – obecnie niemal 54,5 proc. światowej populacji mieszka w miastach, a do 2050 roku ten odsetek wzrośnie do 70 proc.,
  • coraz bardziej masowe zastosowanie Internetu Rzeczy - w latach 2017–2030 europejski rynek IoT wzrośnie o ponad 18 proc., a największą część tego rynku (23 proc.) stanowi segment transportu i logistyki,
  • przyśpieszenie i złożoność zachodzących zmian w technologii, kulturze i zachowaniu,   
  • wzrost świadomości klimatycznej mieszkańców miast, która przekłada się na większą skłonność do wybierania transportu publicznego,
  • coraz większa liczba danych przetwarzanych i przechowywanych w inteligentnych miastach.

Wyzwania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa w transporcie publicznym

Zdaniem Milestone, trendy te rodzą szereg wyzwań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w transporcie publicznym. Do najważniejszych z nich należą: zachowanie komfortu podróżowania przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa, większy nacisk na przewidywanie zagrożeń, a także możliwość skuteczniejszego zarządzania w sytuacjach kryzysowych oraz cyberbezpieczeństwo.

„Wyzwania, przed jakimi stają przewoźnicy publiczni, wynikają zazwyczaj z sytuacji, gdy infrastruktura i sprzęt do sterowania siecią bazują na przestarzałym oprogramowaniu, podczas gdy urządzenia do ochrony infrastruktury krytycznej coraz częściej bazują na najnowocześniejszych systemach” – wskazał Milestone w swojej publikacji.

Jak zaznaczają eksperci firmy, aby sprostać tym wyzwaniom, potrzebna jest proaktywna ochrona, którą można uzyskać stosując nowej generacji, otwarte platformy monitoringu wizyjnego. W skład takich rozwiązań wchodzą m.in. systemy kontroli dostępu, dozoru wizyjnego, analiza obrazu wideo, inteligentne kamery i czujniki, które można łatwo zintegrować ze służbami porządku publicznego i centrami monitoringu. Dzięki temu jest możliwe nie tylko reaktywne reagowanie na zagrożenia, ale także identyfikowanie zagrożeń zanim one wystąpią.

„Przekłada się to na szybsze i skuteczniejsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych, lepszą ochroną pasażerów bez obniżania komfortu podróży, a także zmniejszenie prawdopodobieństwa zakłóceń wywołanych cyberatakiem” – przekonują autorzy ebooka.

Jak dużo jest smart cities w Polsce i Europie?

Według Parlamentu Europejskiego już 240 miast Europy stało się smart. Inteligentne są wszystkie miasta w krajach skandynawskich, większość miast powyżej 100 tys. mieszkańców we Włoszech, Austrii i w Holandii oraz połowa miast w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji. Znacznie mniej smart cities jest w Niemczech i Polsce, zdaniem autorów unijnego raportu „How many smart cities are there in Europe?”.

Według  ostatniej edycji jednego z najbardziej znanych rankingów inteligentnych miast - „Cities in Motion Index” autorstwa IESE Business School – w pierwszej setce najbardziej inteligentnych miast świata jest Warszawa (54. miejsce) oraz Wrocław (88. miejsce). Rozwój smart cities w Polsce jest jednak nieunikniony, czemu powinny sprzyjać nie tylko trendy wskazane przez Milestone, ale także zwiększenie dostępności środków na inwestycje w rozwiązania smart city i bezpieczeństwo transportu publicznego w ramach nowej puli funduszy unijnych.

Dodatkowe informacje na temat kwestii bezpieczeństwa w transporcie publicznych i możliwości zaawansowanych rozwiązań do monitoringu wizyjnego można znaleźć w ebooku Milestone, który jest dostępny tutaj: https://bit.ly/3bCjbM6.

Dodatkowe informacje

Milestone Systems to jeden z liderów globalnego rynku inteligentnego monitoringu wizyjnego. Firma działa w Polsce za pośrednictwem partnerów, a ich sieć jest obecnie aktywnie powiększana – zarówno o dużych integratorów IT, jak i mniejsze firmy działające na rynku monitoringu wizyjnego. Wszystkie produkty Milestone są stworzone w otwartej architekturze i są kompatybilne z dużą liczbą kamer IP, wideoserwerów i cyfrowych rejestratorów wideo (DVR). Dodatkowe informacje o Milestone są dostępne na stronie: https://www.milestonesys.com/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u Biuro prasowe
2024-05-17 | 13:45

Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u

Aby rozwiązać problemy ze stabilnością wybranych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, firma Intel wprowadziła rozwiązanie znane jako „Intel Default Settings”,
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-17 | 12:00

Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece

W post pandemicznej erze cyfrowej utrzymywanie osobistych kontaktów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Właśnie dlatego Uber zaprojektował nowe funkcje, które nie tylko umożliwią łączenie ludzi w prawdziwym świecie, ale
IT i technologie AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
2024-05-17 | 09:00

AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji

AWS (Amazon Web Services) ogłosił wprowadzenie Live Meeting Assistant (LMA) – opartego na sztucznej inteligencji (AI) asystenta spotkań na żywo i po nich, który uwalnia od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.