Komunikaty PR

Bitdefender ostrzega przed atakami drive-by-download

2021-10-29  |  01:00
Biuro prasowe

Chyba każdy internauta natrafił na wyskakujące okienko z komunikatem „Właśnie wygrałeś 10 000 dolarów” czy „Jesteś milionowym gościem na tej stronie, dlatego otrzymujesz najnowszy model iPada”.  Oczywiście nikt nic nie wygrywa, a istnieje całkiem duże prawdopodobieństwo, że użytkownik Internetu po kliknięciu na reklamę lub przycisk służący do jej zamknięcia, zainstaluje na swoim komputerze złośliwe oprogramowanie. To tylko jeden ze scenariuszy ataku drive-by-download. Podobne sytuacja mają miejsce podczas otwierania załączników do wiadomości e-mail lub linków. Ale czasami użytkownik nie musi podejmować żadnych bezpośrednich działań, aby pobrać złośliwy kod na własne urządzenie. Tak się dzieje na przykład w czasie odwiedzania zhakowanej witryny. Cyberprzestępcy, aby wstrzyknąć złośliwy kod, wykorzystują luki w zabezpieczeniach platform internetowych. Kiedy internauta odwiedza zaatakowaną stronę internetową, kod wykrywa luki w przeglądarce lub urządzeniu i powoduje pobranie złośliwego oprogramowania. Złośliwe pliki drive-by download są często hostowane w witrynach oferujących treści dla dorosłych i na platformach do udostępniania plików, choć mogą znaleźć się też na renomowanych stronach internetowych, które zostały zainfekowane w wyniki ataku.

 

Jak chronić swoje urządzenie i dane przed złośliwymi plikami drive-by download

Specjaliści z firmy Bitdefender doradzają internautom, aby unikali odwiedzania podejrzanych witryn i zwracali uwagę na powiadomienia dotyczące bezpieczeństwa, które ostrzegają o wygasłych certyfikatach stron. Trzeba też wykazać wyjątkową czujność w przypadku reklam internetowych obiecujących prezenty lub nagrody bądź zainstalować oprogramowanie do blokowania reklam. Niezwykle ważne są również aktualizacje sprzętu oraz software’u.

 

- Należy pamiętać o aktualizowaniu systemu operacyjnego, przeglądarek i aplikacji za pomocą najnowszych poprawek. Trzeba także uważać na ataki socjotechniczne mające na ceku wyłudzanie informacji. Każdy internauta powinien zainstalować rozwiązanie zabezpieczające na komputerach i smartfonach - podsumowuje Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.