Bitdefender ostrzega przed niebezpiecznym trojanem na Androida
Sklep Google Play zawiera ponad trzy miliony aplikacji, z czego około 97 proc. stanowią darmowe programy. Właściciele telefonów z Androidem nie powinni narzekać na brak wyboru. Jednak nadal istnieje liczna grupa osób instalujących aplikacje ręcznie - bezpośrednio z pliku instalatora w procesie nazywanym ładowaniem bocznym. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, iż właśnie w ten sposób cyberprzestępcy najczęściej infekują smartfony z Androidem. Nie inaczej jest w przypadku trojana Teabot, znanego również jako Anatsa. Ten wyjątkowo niebezpieczny malware pozwala napastnikom przechwytywać wiadomości, rejestrować naciśnięcia klawiatury, wykradać kody uwierzytelniające Google, a nawet przejmować całkowitą zdalną kontrolę nad urządzeniem z systemem Android.
Badacze Bitdefender zidentyfikowali pięć nowych złośliwych aplikacji na Androida, które zawierają trojana bankowego Teabot i podszywają się pod prawdziwe programy: Bookmate, Uplift, Pluto TV, VLC for Android oraz Gosusługi. Niektóre z wymienionych aplikacji mają ponad 50 milionów pobrań w Google Play, zatem trudno się dziwić, że przestępcy próbują wykorzystać ich popularność. Oczywiście twórcy prawdziwych programów nie ponoszą w tym przypadku żadnej winy.
Według Bitdefendera kampania rozpoczęła się w grudniu 2020 roku i jest nadal kontynuowana. Jedną z metod rozpowszechniania szkodnika jest zastosowanie fałszywej aplikacji Ad Blocker, która działa jako dropper, czyli trojan służący do przenoszenia na smartfona innych złośliwych programów. Analitycy Bitdefendera podejrzewają, że przestępcy posługują się również innymi sposobami dystrybucji wirusa, ale jak na razie pozostają one nieznane.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.