Bitdefender wygrywa w teście AV-Comparatives
W ramach „Real-World Protection Test” specjaliści z AV-Comparatives badają działanie oprogramowania bezpieczeństwa w czasie rzeczywistym pod kątem ochrony przed typowymi zagrożeniami płynącymi z Internetu. Produkty w czasie testu muszą zapewnić określony poziom zabezpieczenia systemu bez generowania zbyt dużej liczby fałszywych alarmów. AV-Comparatives wziął pod lupę 16 programów antywirusowych, które pracowały pod kontrolą w pełni zaktualizowanego systemu Microsoft Windows 10. Test był przeprowadzany od lutego do maja 2021, a jego autorzy wykorzystali 736 próbek złośliwych programów.
AV-Comparatives wyszedł z założenia, że oprogramowanie zabezpieczające powinno chronić komputer, a najlepiej uniemożliwić złośliwej aplikacji wykonywanie jakichkolwiek zadań. Nie jest istotne na jakim etapie działa ochrona. Może to mieć miejsce podczas przeglądania strony internetowej (np. blokowanie adresów URL), kiedy exploit próbuje się uruchomić podczas pobierania pliku, druga opcja zakłada, iż malware otwiera się na zaatakowanym komputerze, aczkolwiek system bezpieczeństwa w ciągu kilku minut reaguje i neutralizuje szkodnika.
AV-Comparatives sprawdził reakcję produktów na fałszywy alarmy podczas przeglądania stron oraz pobierania plików. Sprawdzenie obu scenariuszy jest konieczne, bowiem testowanie tylko jednego z powyższych dwóch przypadków może dyskryminować produkty, które koncertują się na jednym rodzaju metody ochrony - filtrowaniu adresów URL lub ochronie plików.
AV- Comparatives najwyżej oceniło oprogramowanie Bitdefender Internet Security, które jako jedyne spośród 16 testowanych produktów, otrzymało najwyższe wyróżnienie AV-Comparatives Advanced + “Real-World Protection Test”.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.