Komunikaty PR

BMW wdraża rozwiązanie firmy Dassault Systèmes

2021-09-27  |  01:00
Kontakt
Katarzyna Nazarewicz
East Side Consulting GmbH

Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/

Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że program optymalizacji wydajności zakładu poprzez cyfrową transformację planowania i harmonogramowania produkcji jest już realizowany w ramach partnerstwa z BMW Group. Aplikacje firmy Dassault Systèmes z rodziny DELMIA Quintiq zostały pomyślnie wdrożone w należących do BMW Group zakładach w Dingolfing, Lipsku i Ratyzbonie w celu optymalizacji produkcji i montażu podzespołów napędów E-Drive.

Linie montażowe napędów E-Drive są połączone z wirtualnym środowiskiem DELMIA Quintiq do planowania i harmonogramowania produkcji. Aplikacje te mają za zadanie obniżyć koszty produkcji przez skrócenie czasu uruchomienia linii, ograniczenie poziomu zapasów oraz szybkość reakcji na zakłócenia.

Rozwiązania DELMIA Quintiq będą wdrażane w pozostałych zakładach BMW Group w celu optymalizacji produkcji podzespołów. Plany te obejmują każdy z pięciu należących do koncernu zakładów w Niemczech.

„Zainteresowanie klientów autami elektrycznymi rośnie bardzo dynamicznie, co zmusza producentów OEM do optymalizacji stosunkowo ograniczonych zasobów na tym nowym rynku. Kluczowe znaczenie ma w tym kontekście produkcja części na czas. Brak podzespołów ma bezpośredni wpływ na sprzedaż samochodów. Ryzyko niedoboru komponentów można ograniczyć dzięki nowemu podejściu do planowania produkcji, które zwiększa efektywność łańcucha dostaw części, dzięki lepszemu zarządzaniu ogromną ilością danych oraz komunikacji między interesariuszami” – mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. – „Rozwiązania firmy Dassault Systèmes pozwalają BMW Group nie tylko szybciej podejmować dobre decyzje biznesowe, ale także zwiększają wydajność i mają bezpośredni wpływ na poprawę KPI”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: East Side Consulting GmbH
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.