BMW wdraża rozwiązanie firmy Dassault Systèmes
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że program optymalizacji wydajności zakładu poprzez cyfrową transformację planowania i harmonogramowania produkcji jest już realizowany w ramach partnerstwa z BMW Group. Aplikacje firmy Dassault Systèmes z rodziny DELMIA Quintiq zostały pomyślnie wdrożone w należących do BMW Group zakładach w Dingolfing, Lipsku i Ratyzbonie w celu optymalizacji produkcji i montażu podzespołów napędów E-Drive.
Linie montażowe napędów E-Drive są połączone z wirtualnym środowiskiem DELMIA Quintiq do planowania i harmonogramowania produkcji. Aplikacje te mają za zadanie obniżyć koszty produkcji przez skrócenie czasu uruchomienia linii, ograniczenie poziomu zapasów oraz szybkość reakcji na zakłócenia.
Rozwiązania DELMIA Quintiq będą wdrażane w pozostałych zakładach BMW Group w celu optymalizacji produkcji podzespołów. Plany te obejmują każdy z pięciu należących do koncernu zakładów w Niemczech.
„Zainteresowanie klientów autami elektrycznymi rośnie bardzo dynamicznie, co zmusza producentów OEM do optymalizacji stosunkowo ograniczonych zasobów na tym nowym rynku. Kluczowe znaczenie ma w tym kontekście produkcja części na czas. Brak podzespołów ma bezpośredni wpływ na sprzedaż samochodów. Ryzyko niedoboru komponentów można ograniczyć dzięki nowemu podejściu do planowania produkcji, które zwiększa efektywność łańcucha dostaw części, dzięki lepszemu zarządzaniu ogromną ilością danych oraz komunikacji między interesariuszami” – mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. – „Rozwiązania firmy Dassault Systèmes pozwalają BMW Group nie tylko szybciej podejmować dobre decyzje biznesowe, ale także zwiększają wydajność i mają bezpośredni wpływ na poprawę KPI”.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.