Bookero z wyraźnymi wzrostami. „Badamy rynki zagraniczne”
Fot. Bookero/oLIVE media
Bookero, polski start-up dostarczający system rezerwacji online, notuje wyraźne wzrosty. Przychody firmy wzrosły w stosunku do ostatniego roku o 27 proc., liczba użytkowników o 38 proc., a liczba rezerwacji o 58 proc., dochodząc do 250 tys. miesięcznie. Kolejnym krokiem w rozwoju Bookero jest ekspansja zagraniczna.
Ksiądz, ezoteryczka czy dźwiękoterapeuta, ale też prawnik, psycholog albo mechanik samochodowy. Te zawody dzieli niemal wszystko, ale łączy możliwość zapisu na konkretny termin wizyty. Zamiast mailowo lub telefonicznie dowiadywać się o ich dostępność, na wielu stronach można znaleźć kalendarz z możliwością zabukowania konkretnego dnia i godziny. Tego typu system rezerwacji dostarcza właśnie Bookero. Platforma oferuje elastyczny system rezerwacji, skierowany nie tylko do konkretnych branż, ale do wszystkich rodzajów biznesów.
Bookero rośnie. W planach ekspansja zagraniczna
Za pośrednictwem Bookero można też zarezerwować wizytę w wybranych urzędach. Platforma staje się coraz bardziej popularna, co przekłada się na notowane od kilku lat wzrosty. Przychody firmy w stosunku do ostatniego roku zwiększyły się o 27 proc., liczba użytkowników o 38 proc., a liczba rezerwacji o 58 proc., dochodząc do 250 tys. miesięcznie. Jak mówi założyciel i CEO Bookero Paweł Nowakowski, poza dalszym budowaniem pozycji na polskim rynku, kolejnym krokiem w rozwoju jest ekspansja zagraniczna.
- Analizujemy różne rynki pod kątem obecności konkurencji i nasycenia usługami tego typu – mówi Nowakowski. Jak podkreśla, Bookero oferuje przejrzysty system do zarządzania rezerwacjami, od których nie jest pobierana prowizja. Twórca start-upu przypomina, że nowi klienci mogą skorzystać z bezpłatnego dwutygodniowego okresu próbnego. Firma przygotowuje też specjalną ofertę dla klientów z branży beauty, którzy będa mogli skorzystać z jej najnowszego udogodnienia – związanego z usługą Zarezerwuj z Google.
Bookero zintegrowane z Google. Start-up działa charytatywnie
Bookero ogłosiło integrację z popularną funkcją Google w lipcu. Firmy, które korzystają z systemu, zyskają dodatkowy niebieski przycisk „zarezerwuj” widoczny na wizytówce, która wyświetla się na Mapach lub w Wyszukiwarce Google. Po jego kliknięciu użytkownik otrzyma informacje o oferowanych cenach i usługach wraz z kalendarzem ich dostępności. Bookero jest jednym z dwóch polskich produktów z segmentu rezerwacji online zintegrowanych z Zarezerwuj z Google.
W minionych miesiącach system był wykorzystywany do koordynacji działań wolontariuszy niosących pomoc osobom poszkodowanym w wyniku wojny w Ukrainie. Współpracę ze Bookero przedłużyło też Centrum Służby Rodzinie w Łodzi, a zaowocuje ona rezerwacją terminów na porady psychologiczne, prawne oraz dyżury specjalistów: funkcjonariuszy policji, pedagoga czy doradcy zawodowego. Start-up wspiera też schroniska dla zwierząt, udostępniając im za darmo swój system rezerwacji.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.