Brother wspiera opiekę nad dzikimi zwierzętami w Polsce
W ramach tegorocznych działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) Brother przekaże inkubator dla małych zwierząt typu Pet Brooder 90 do Sowiego Dworu – Ośrodka Rehabilitacji Dzikich Zwierząt w Jarocinie, który w swojej codziennej pracy troszczy się o życie mieszkańców lasów i łąk.
W ubiegłym roku podatkowym Brother wspierał Ośrodek Rehabilitacji Jeży w Kłodzku – „Jerzy dla Jeży”. W tym roku producent drukarek zdecydował się wspomóc mieszkańców lasów za pośrednictwem Ośrodka Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Sowi Dwór w Jarocinie (gmina Baboszewo). Głównym celem tej organizacji jest pomoc zwierzętom, zapewnienie odpowiedniej opieki chorym, wyleczenie ich oraz przygotowanie do powrotu na łono natury. Firma Brother chcąc wesprzeć mieszkańców lasu, kupiła inkubator dla małych zwierząt Pet Brooder 90, który posiada automatyczną kontrolę temperatury i wilgotności powietrza, możliwość podłączenia tlenu oraz nebulizatora, a także aktywacji jonizatora. Urządzenie posiada trzy wbudowane filtry powietrza, które usuwają niepożądane zapachy i bakterie.
„To pracownicy Brother Polska zdecydowali, że w tym roku wspomożemy Ośrodek Sowi Dwór w działaniach na rzecz dzikich zwierząt. Firma Brother przez kilka ostatnich lat sadziła drzewa w Górach Stołowych, jednak lasy tworzą nie tylko rośliny, ale również zwierzęta. W ubiegłym roku skoncentrowaliśmy się na wsparciu jeży. Dostrzegamy, że nie tylko te małe ssaki potrzebują pomocy. Niestety to właśnie zwierzęta zamieszkujące lasy i łąki są najbardziej poszkodowane działalnością człowieka i zmianami klimatycznymi” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska. „Fundusze przeznaczymy na zakup specjalistycznego inkubatora, ratującego życie mieszkańców naszych lasów oraz inne niezbędne materiały” – komentuje ekspertka Brother.
W prowadzonych działaniach ekologicznych Brother nie tylko możliwie minimalizuje negatywny wpływ na środowisko, dbając o recykling produktów i zmniejszając ślad węglowy, ale także chce w realny sposób przyczyniać się do poprawy jego kondycji. W ramach prowadzonych działań ekologicznych Brother, we współpracy z Cool Earth, uratował hektary lasów deszczowych przed wycinką, oraz zasadził tysiące nowych drzew na terenie Polski.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.