Komunikaty PR

Co czeka e-commerce w 2022 roku i dalszej przyszłości?

2021-12-20  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Polskie firmy szukają sposobów na pozyskanie nowych klientów, inwestując m.in. w rozwiązania wspierające sprzedaż w kanale online. I słusznie, bo e-commerce to najdynamiczniej rozwijający się rynek. To pewne, że sektor handlu internetowego nie zatrzyma się przez najbliższe lata, ponieważ konsumenci deklarują, że nawet w przypadku ustania pandemii nadal będą korzystać ze sklepów internetowych. W efekcie firmy działające w tym segmencie muszą przygotować się nie tylko na przypływ nowych klientów i zadbać o customer experience, ale i odpowiednio zabezpieczyć swoją infrastrukturę przed cyberatakami.
 

Polska jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie

162 mln zł – to według badania PWC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” szacowana wartość, jaką osiągnie rynek e-commerce w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat. Już w 2020 r. kanał online mógł cieszyć się 14 proc. udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Wpływ na to miały m.in. pandemia i przyspieszony rozwój platform e-commerce. Dane wskazują na to, że trend ten będzie się nie tylko utrzymywał, ale i z każdym rokiem rósł w siłę, bo niemal 85 proc. Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. Raport Accenture „Konsument w nowej rzeczywistości” wskazuje, że w maju 2019 roku w sieci kupowało 57 proc. internautów, rok później było to już 72 proc., a obecnie 60 proc. kupuje regularnie. W 2020 roku Polacy dokonali zakupów online na ponad 15,3 mld euro. To wzrost o 31,4 proc. w stosunku do roku 2019. Polski rynek e-commerce należy do najbardziej dynamicznie rosnących rynków europejskich. Według badań organizacji eCommerce Europe, Polska uzyskała najlepszy wynik w całej Europie, choć to wynika z tego, że jesteśmy dopiero na początku drogi rozwoju w porównaniu do rynków zachodnich.

Młodość i mobilność idą w parze. Jeśli firmy chcą odnosić sukcesy na płaszczyźnie e-commerce, muszą otworzyć się na potrzeby pokolenia Z, ponieważ w najbliższych latach to ono będzie stanowić główną grupę konsumencką. A jak kupują młodzi? Według badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, w najmłodszej grupie respondentów najczęściej wybieranym w kontekście e-commerce’u typem urządzenia jest telefon – wskazało go aż 92 proc. badanych w wieku 15-24 lat. Choć ogólnie, we wszystkich grupach wiekowych, najczęściej w procesie zakupów online używany jest laptop (80 proc. wskazań), a na dalszych miejscach - smartfon (69 proc.) oraz komputer stacjonarny (50 proc.). Wydaje się zatem, że sprawna, kompletna i bezpieczna infrastruktura IT to kluczowy filar dla firm.

- Nie tylko w zachowaniach konsumenckich zaszła zmiana. Pandemia i powracające lockdowny sprawiły, że wiele firm przyspieszyło proces transformacji cyfrowej i postawiło na swój rozwój w świecie online. To, co stanowi teraz dla nich priorytet, to dostosowanie swojej infrastruktury do obsługi większej ilości klientów, zwłaszcza w momentach tzw. pików sprzedażowych oraz utrzymanie ciągłości działania systemów IT, biorąc pod uwagę fakt, że liczba cyberataków drastycznie rośnie - wskazuje Natalia Gawłowska, dyrektor marketingu w firmie Polcom.

Cyfrowe cele Europy: 75 proc. przedsiębiorstw w UE powinno korzystać z chmury do 2030 r.

Jednym z celów Komisji Europejskiej jest digitalizacja przedsiębiorstw do 2030 roku. Zgodnie z tą wizją, 75 proc. firm w Unii Europejskiej powinno korzystać między innymi z rozwiązań chmurowych. Polskie firmy z sektora handlowego już dziś zasługują na pochwałę, bo radzą sobie nieźle, mimo różnych przeciwności. Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wiemy, że 61 proc. badanych firm i instytucji w Polsce słyszało o przetwarzaniu danych w chmurze, a korzysta z niego - połowa z nich. Firmy, które korzystają z cloud computingu dostrzegają korzyści, ale mają też obawy.

Firmy zmagające się w obliczu pandemii z niemożliwymi do przewidzenia przestojami czy nieobecnościami swoich pracowników musiały w szybkim tempie zbudować cyfrowe kanały i skoncentrować się na działalności online. Biznes w chmurze to przede wszystkim bezpieczeństwo, ale i szansa na optymalizację kosztów, rozwój i zbudowanie przewagi konkurencyjnej, a polscy retailerzy o tym wiedzą.

Poczta Kwiatowa®, firma będąca pionierem w sprzedaży kwiatów za pośrednictwem Internetu, skupiła się na zapewnieniu większego bezpieczeństwa swoich serwerów i gromadzonych danych. W tym celu firma wdrożyła rozwiązanie Polcom SOC, czyli Security Operation Center w modelu usługowym.

- Bez odpowiednio niezawodnej infrastruktury IT, firma nie jest w stanie skutecznie konkurować na rynku e-commerce. Nawet sekundowy przestój w działaniu serwisu wpływa negatywnie na jego ocenę przez klientów i w konsekwencji, skutkuje ich utratą – mówi Mariusz Juranek, dyrektor handlowy w Polcom.

– Korzystamy z chmury obliczeniowej już od 4 lat i niejednokrotnie przekonaliśmy się o tym, jak dobry był to wybór. Nowa usługa zapewni szerokie, aktywne wsparcie, szczególnie istotne w okresach zwiększonego zainteresowania naszą ofertą. Cloud computing skutecznie chroni nas przed nagłymi lub zbędnymi wydatkami w infrastrukturę IT. Dzięki chmurze nie doświadczamy problemów w trakcie pików zakupowych i jesteśmy w stanie dostarczyć klientom sprawną platformę, pomimo jej dużego obłożenia, a jednocześnie nie przepłacamy za zasoby, których byśmy nie wykorzystali w spokojniejszych okresach – dodaje Michał Sikora z Poczty Kwiatowej®.

Z przeprowadzonego w sierpniu 2021 r. badania Związku Przedsiębiorców i Pracodawców na podmiotach rynku e-commerce w Polsce, dowiadujemy się też, że są aspekty, których przedstawiciele branży e-commerce obawiają się na swojej drodze do transformacji cyfrowej. Na liście barier znajdują się m.in.: brak wiedzy na temat chmury i innych rozwiązań, niewystarczające środki finansowe, wysokie koszty market place-ów, skomplikowane kwestie prawno-podatkowe lub trudności logistyczne.

Przedsiębiorstwa z branży e-commerce, mimo iż dysponują własnymi zasobami, sięgają po wsparcie wszędzie tam, gdzie im samym brakuje doświadczenia, wiedzy lub narzędzi. Reorganizacja pracy związana z wybuchem pandemii była testem dla wielu przedsiębiorstw e-commerce, a te korzystające z chmury mogą cieszyć się stałą dostępnością systemów, skalowalnością czy elastycznością.

Ciągłość i bezpieczeństwo działania firmy a customer experience

Wygodna płatność, szybka dostawa, intuicyjność procesu zamawiania, brak problemów technicznych np. z dokonaniem płatności lub dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych i wiele innych drobnych zdarzeń mogą decydować o customer experience. Jednak obok dbałości o jakości usług, podstawą jest bezpieczeństwo. Według danych CDNetworks, 2020, e-commerce był trzecim najczęstszym celem cyberataków w Polsce, mających na celu przechwycenie danych czy brak dostępu do infrastruktury IT. Stąd np. Poczta Kwiatowa® dążyła do tego, aby zabezpieczyć serwis internetowy przed cyberatakami i utratą danych przenosząc je do chmury, a przy tym jednocześnie zyskać pełne wsparcie w zakresie monitoringu i reakcji na incydenty bezpieczeństwa.

– Zarówno chmura obliczeniowa, jak i SOC, pozwalają optymalizować koszty i chronią przed nieprzewidzianymi wydatkami, które mogłyby zaskoczyć naszą firmę przy korzystaniu z własnej infrastruktury. Szacujemy, że rezygnacja z wdrożenia pełnego systemu monitoringu incydentów bezpieczeństwa na własną rękę na rzecz korzystania z systemu SOC zmniejszyła koszty nawet o 85 proc. Bezpieczeństwo w połączeniu z niezawodnością wynikającą z dostosowania się chmury do zainteresowania klientów, pozwala nam na niemartwienie się kwestiami technicznymi i poświęcenie energii oraz finansów na dalsze rozwijanie firmy oraz dostarczanie klientom usług w niezmiennej jakości – mówi Michał Sikora z Poczty Kwiatowej®.

 

***

Polcom od niemal 30 lat działa na rynku polskim i europejskim. Początkowo firma była integratorem IT i koncentrowała się na usługach w zakresie przechowywania danych. Obecnie Polcom świadczy przede wszystkim usługi outsourcingu IT, w tym usługi udostępniania mocy obliczeniowej w oparciu o zespół własnych ośrodków przetwarzania danych. Dzięki temu klienci firmy otrzymują unikalną jakość na rynku, pozwalającą na uruchomienie dowolnych aplikacji oraz wsparcie w zarządzaniu IT. Pozwala to na rozpoczęcie jakiegokolwiek projektu informatycznego i swobodną zmianę jego parametrów w czasie. Dowodem na najwyższą jakość usług Polcom są międzynarodowe certyfikaty – m.in. ISO 9001, ISO 27001, ISO 27017 – dokumentujące spełnianie standardów zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz zarządzania jakością w organizacji. Dzięki indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów, Polcom cieszy się uznaniem na rynku, co skutkuje długofalowymi relacjami biznesowymi. Wśród grona klientów Polcom znajdują się m.in. Allegro, BNP Paribas, Skanska, Polimex-Mostostal, Grupa Nowy Styl, Amway, Synthos czy Brenntag Polska Sp. z o.o. Więcej informacji na stronie: www.polcom.com.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.