Komunikaty PR

Co trzecie tradycyjne MŚP jest „chmurowo natywne”

2021-12-15  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Kosior
ITBC Communication

Al. Księcia Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
artur_kosior|itbc.pl| |artur_kosior|itbc.pl
+48504327897
www.itbcgroup.pl

Co trzecie tradycyjne MŚP jest „chmurowo natywne”

Najnowsza analiza firmy Digital Ocean: Currents przekonuje, że dziś już 35% „tradycyjnych” przedsiębiorstw MŚP z całego świata, w tym także z Europy i Polski, określa się mianem Cloud Native. Czyli organizacji zaawansowanych w wykorzystaniu cloud computingu na w każdym obszarze zarządzania zasobami.

Choć nadal pozostaje wiele do zrobienia na polu edukacji i popularyzacji chmury w sektorze nie zajmujących się tworzeniem i oferowaniem nowych technologii firm MŚP, jest to sygnał przekonujący, że „klasyczne” branże gospodarki coraz bardziej chcą zmieniać dotychczasowy stosunek do rozwiązań IT. Świadczą o tym także ich relatywnie niemałe wydatki na narzędzia cloud computingu.

Pochwała samodzielności

Termin Cloud Native jest doskonale znany 92% dużych firm i korporacji oraz 88% MŚP z branży stricte technologicznej. W przypadku tradycyjnych branż, w których działają mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa odsetek ten jest już znacznie mniejszy i wynosi nieco ponad 50%.

Raport Digital Ocean zwraca uwagę na fakt, iż wynika to w bardzo dużej mierze z braku wykwalifikowanych specjalistów IT oraz managerów zarządzania infrastrukturą informatyczną „na pokładzie” firmy. Aż 98% dużych organizacji ma w swoich strukturach wydzielone działy obsługi i wsparcia środowiska IT, jeśli chodzi zaś o wyspecjalizowane w technologiach przedsiębiorstwa MŚP odsetek ten również jest bardzo wysoki i wynosi 83%. Gdy zaś przyjrzymy się temu jak sytuacja przedstawia się w przypadku MŚP reprezentujących tradycyjne obszary gospodarki okazuje się, że nawet połowa z nich musi radzić sobie z zarządzaniem teleinformatyką samodzielnie. – Bez ekspertów i doświadczonych w tematyce IT osób wśród firmowego personelu, małe i średnie przedsiębiorstwa są niejako zdane same na siebie w kwestii analizy rynku, wyboru właściwej usługi, przeliczenia kosztów i oszczędności. A przede wszystkim, w zrozumieniu tego jak naprawdę działa i co oferuje chmura, co bez obrazowego i przejrzystego wyjaśnienia w sposób czysto biznesowy a nie „techniczny” jest praktycznie niemożliwe – przekonuje Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w Aruba Cloud.

Ponad połowa MŚP z tradycyjnych branż rozpoczyna swój biznes z infrastrukturą on-premise, podczas gdy w przypadku dużych firm oraz małych i średnich przedsiębiorstw z branży technologicznej jest to nieznacznie ponad 30%.

Klasyczne MŚP nie szczędzi grosza

Z opracowania Digital Ocean można dowiedzieć się również, ile na rozwiązania chmurowe przeznaczają miesięcznie firmy z wszystkich trzech założonych grup. Naturalnie, najwięcej środków lokują w nich największe przedsiębiorstwa i korporacje – 37,7 tys. $, jednak różnica pomiędzy tradycyjnym sektorem MŚP a technologicznym nie jest już tak znaczna. Pierwsza grupa wydaje na usługi cloud computingu średnio 10,5 tys. $, druga zaś – 17,2 tys. – Warto zestawić te kwoty ze średnimi miesięcznymi przychodami. Firmy wyspecjalizowane w opracowywaniu i dostarczaniu rozwiązań IT osiągają według tej analizy 52 mln $ rocznego przychodu, podczas gdy te nie technologiczne 24,5 mln. Relatywnie, tradycyjne branże gospodarki sięgają więc głębiej do swoich budżetów by się cyfryzować i przenosić kolejne obszary zarządzania do chmury – dodaje Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Co się sprzedaje poza techem?

Warto zwrócić także uwagę na to które rodzaje rozwiązań chmurowych najczęściej wykorzystują firmy MŚP spoza sektora technologicznego. Zdecydowanie „królują” tutaj narzędzia automatyzujące księgowość – korzysta z nich 46% organizacji z tej grupy. Co ciekawe, to więcej niż w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw działających w branży IT. Na drugim miejscu znalazły się usługi do automatyzacji marketingu (36%), zaś na trzecim chmurowe platformy e-commerce.

Darmowy Ebook „Chmurowy przewodnik dla małych i średnich firm, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o chmurze” dostępny jest do pobrania pod tym linkiem: https://www.arubacloud.pl/ebook/chmura-dla-poczatkujacych.aspx.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.