Cooler Master Pi Case 40 V2 - lepsze wrogiem dobrego
Pi Case 40 V2 to nowa odsłona obudowy Cooler Master dla kieszonkowego PC Raspberry Pi 4. Producent wsłuchał się w głos użytkowników i wprowadził zmiany, które mają pomóc jeszcze lepiej wykorzystać potencjał „malinki”.
Cooler Master Pi Case 40 V2 wizualnie nawiązuje do pierwowzoru. Znów użytkownicy mają otrzymać obudowę odporną na czynniki zewnętrzne, wykonaną z wysokiej jakości tworzyw. Jej rdzeń stanowi aluminium, dzięki któremu ma ona skutecznie rozpraszać ciepło i pozwalać na OC zarówno CPU, jak i GPU. Wprowadzono jednocześnie kilka zmian, o które wnosiła społeczność.
Pierwszą z nich jest zachowanie oryginalnego układu wyprowadzeń GPIO. Ma to ułatwić skorzystanie z urządzeń, które wymagają trzech lub więcej PIN-ów rozmieszczonych zgodnie z układem na płytce. Z boku obudowy, pod osłoną wykonaną z TPU, znajduje się opis wyprowadzeń. Drugą zmianą w wersji V2 jest obecność w zestawie dodatkowego kabla połączeniowego. Jest to ukłon w stronę osób, które oczekują kompatybilności np. z nakładkami HAT.
Podobnie jak bazowa wersja, obudowa Cooler Master Pi Case 40 V2 oferuje łatwy dostęp do wszystkich interfejsów i opcję montażu do monitorów czy ścian przy pomocy uchwytów VESA. Jest ona także kompatybilna z oprogramowaniem Pi Tool, dzięki któremu można monitorować parametry pracy miniaturowego komputera, a także eksperymentować z częstotliwościami pracy czy mapowaniem wkomponowanego w nią przycisku zasilania.
Na razie nie wiadomo, kiedy obudowa Cooler Master Pi Case 40 V2 trafi do sprzedaży, ani jaka będzie jej cena.
Zdjęcia hi res do pobrania: https://coolermaster.egnyte.com/fl/j1Uxr9lT4t#folder-link/Pi%20Case%2040%20V2/Product%20Pictures%20(Sticker%20and%20Jumper)

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.