Komunikaty PR

Coraz więcej zabezpieczeń w modelu SaaS

2021-06-08  |  01:00
Biuro prasowe

Analitycy Forrestera przyznają, że funkcjonalność produktów bezpieczeństwa chroniących urządzenia końcowe dostarczanych w modelu tradycyjnym oraz chmurowym jest niemal tożsama.  To sprawia, że firmy szybciej niż kiedykolwiek podejmują decyzję o migracji do wersji SaaS. Firmy oraz instytucje przywiązują coraz większą wagę do zabezpieczeń punktów końcowych ze względu na rosnącą liczbę pracowników zdalnych i masowy przepływ danych z data center połączonych z sieciami przedsiębiorstw do urządzeń brzegowych. Forrester zachęca klientów, aby poszukiwać dostawców SaaS spełniających trzy podstawowe kryteria. Pierwszym jest umiejętność dostosowywania się do dynamicznych zmian zachodzących na rynku. Usługodawcy muszą wprowadzać innowacje w miarę pojawiania się nowych zagrożeń i presji wywieranej przez przedsiębiorców.  Nie mniej ważną rolę odgrywa efektywność, która powinna być potwierdzona poprzez ciągły udział w testach laboratoryjnych, takich jak MITER ATT & CK oraz AV-Comparatives Endpoint Prevention and Response Test. Kupujący powinni również szukać dojrzałych platform SaaS o zasięgu globalnym i bazujących na architekturze agentów. Trzeba też mieć na uwadze iż punkty końcowe nie działają w próżni. Dlatego też należy brać pod uwagę wieloaspektowy charakter wielu ataków. Innowacyjni dostawcy zapewniają integrację z innymi warstwami zabezpieczeń np. bezpieczeństwem w chmurze, ochroną sieci oraz zarządzaniem identyfikacją i dostępem. Nabywcy powinni szukać dostawców zabezpieczeń punktów końcowych, którzy obsługują funkcje i integracje rozszerzonego wykrywania i reagowania (XDR), a także zasady zgodne z zerowym zaufaniem.

 

Forrester wskazał też na 12 wyróżniających się dostawców rozwiązań do zabezpieczeń punktów końcowych w modelu usługowym. W tym gronie znaleźli się Bitdefender, BlackBerry, Cisco, CrowdStrike, McAfee, Microsoft, Palo Alto Networks, SentinelOne, Sophos, Symantec, Trend Micro i VMware.


Analitycy Forrestera pozytywnie ocenili usługę Bitdefendera, wskazując na szerokie możliwości w zakresie ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i exploitami, potwierdzone testami stron trzecich i dostarczonymi przez klientów ocenami skuteczności. Rozbudowany ekosystem partnerów Bitdefender wykorzystuje dane telemetryczne zebrane z różnych źródeł konsumenckich i korporacyjnych. Ponadto wykrywa zagrożenia w różnych typach ataków i środowisk. Firma jednocześnie angażuje się w badania (np. wysiłki standaryzacji kryptografii postkwantowej). Bitdefender ze swoim zasięgiem sprzedaży i wsparcia na całym świecie jest atrakcyjną opcją dla małych i dużych globalnych przedsiębiorstw poszukujących łatwego w zarządzaniu rozwiązania z niewielkimi wymaganiami dotyczącymi personelu.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.