Komunikaty PR

Cyberprzestępcy również czekają na Black Friday oraz Cyber Monday

2021-11-25  |  01:00
Biuro prasowe

Internauci w okresie przedświątecznych zakupów są często roztargnieni przez co zdarza im się popełniać rozmaite błędy. Hakerzy doskonale zdają sobie z tego sprawę i w tym gorącym okresie zwiększają swoją aktywność. Rozsyłają wiadomości phishingowe mające na celu skłonienie adresatów do pobrania złośliwego załącznika lub kliknięcie w łącze prowadzące do strony internetowej wyłudzającej dane uwierzytelniające.

 

- Cyberprzestępcy lubią się podszywać pod znane platformy handlowe. Przykładowo oszuści wysyłają wiadomość rzekomo pochodzącą od Amazona z informacją o potwierdzeniu zakupu smartfona. Jej adresat jest zaskoczony, ponieważ nie zamawiał tego urządzania. Ale błędy przecież się zdarzają, czasami pracownicy e-sklepów rzeczywiście mogą się pomylić i wysłać niewłaściwy towar. To sprytne oszustwo. W przypadku e-maili zawierających potwierdzenie wysyłki trzeba wykazać się wyjątkową ostrożnością ze względu na dane jakie podajemy. - tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce .

 

 

Nierozpoznane zamówienie, dwa haczyki

Kiedy odbiorca nie rozpoznaje zamówienia i nie przypomina sobie, żeby kiedykolwiek zamawiał produkty danej marki, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ma do czynienia z phishingiem. Uzyskanie dostępu do łącza znajdującego się w wiadomości w większości przypadków prowadzi do utraty danych uwierzytelniających. Choć ofiara ataku jest przekonana, iż loguje się we właściwym e-sklepie, tak naprawdę trafia na sklonowaną witrynę i niczego nieświadoma przekazuje oszustom hasło oraz login. Fałszywe potwierdzenia zamówień są również bardzo często wykorzystywane do rozpowszechniania złośliwego oprogramowania podszywającego się pod fałszywe faktury (pliki PDF lub dokumenty Word). Osoby, które połkną haczyk i otworzą załącznik, zainstalują na swoim komputerze malware, trojana kradnącego hasła, a w najgorszym przypadku nawet ransomware.

 

 

Nie dać się zaskoczyć

Po otrzymaniu od sklepu internetowego wiadomości e-mail lub SMS-a nawiązującej do zamówienia, którego odbiorca nie kojarzy, nie wolno klikać osadzonych linków ani otwierać załączników. Ponadto należy odwiedzić sklep internetowy i sprawdzić status dotyczący zakupów. Dobrą metodą jest najechanie kursorem na linki, aby sprawdzić dokąd prowadzą. W razie wątpliwości zawsze można skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

 

  • Wszyscy jesteśmy bardzo zajęci w okresie przedświątecznym, a cyberbezpieczeństwo jest prawdopodobnie ostatnią rzeczą, o której myślimy w czasie poszukiwania doskonałych ofert cenowych. Warto pamiętać, że cyberoszuści czekają na nasze najdrobniejsze potknięcie. Nie możemy dać się zaskoczyć - mówi Mariusz Politowicz.

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.