Czy klimatyzacja może ochronić przed wirusami i bakteriami?
W okresie letnim, kiedy doskwierają upały, a wilgotność powietrza daje się we znaki, chcemy by w naszym domu zawsze panowała odpowiednia temperatura. Dzięki nowoczesnej technologii klimatyzacyjnej możemy sprawić, że schłodzone powietrze, którym oddychamy w naszych mieszkaniach będzie nie tylko dawało nam ulgę, ale również ustrzeże nas przed groźnymi bakteriami i wirusami, w tym SARS-COV2.
W obecnych czasach zagrożenia pandemicznego, zwracamy szczególną uwagę na higienę. Stosujemy się tu do zaleceń, często myjąc ręce i zachowując dystans społeczny. Poza tym zwracamy uwagę na jakość powietrza, którym oddychamy, wietrząc pomieszczenia, w których spędzamy dużo czasu. Coraz częściej przebywamy również w domu – szczególnie dzieci, seniorzy i pracujący zdalnie, dlatego tak ważne jest zapewnienie w nim nie tylko komfortu cieplnego, ale również zadbanie o zdrowie najbliższych.
Pomocne mogą tu być nowoczesne technologie w klimatyzacji domu. Na rynku dostępne są już modele inteligentnych klimatyzatorów serii Energy Pro firmy Hisense. Produkt wyróżnia certyfikowana technologia Hisense HI-NANO, która oczyszcza powietrze z bakterii i wirusów – w tym SARS-CoV2. Komfort użytkowania zapewnia także asystent kontroli temperatury i wilgotności powietrza, a także możliwość sterowania klimatyzatorem przez smartfona, dzięki dedykowanej aplikacji HiSmart Life.
Chroń siebie i swoich bliskich
Dzięki HI-NANO klimatyzatory Hisense serii Energy Pro, skutecznie, bo aż w 93,54% usuwają z powietrza wirusa SARS-CoV-2 i to w ciągu zaledwie dwóch godzin*. Jest to możliwe dzięki niezwykle wysokiemu stężeniu jonów dodatnich i ujemnych (do 1 mln/cm3), które mają działanie silnie utleniające i wysoce reaktywne. Co to oznacza w praktyce? Jony przywierają do powierzchni bakterii lub wirusa, powodując utratę ich aktywności, po to by przekształcić je w nieszkodliwe cząsteczki wody. Funkcja jonizacji gwarantuje powietrze wolne od zarazków.
Inteligentna kontrola gdziekolwiek jesteś
Komfort spędzania czasu w pomieszczeniach zapewni funkcja AI Smart, która automatycznie dostosowuje temperaturę powietrza i intensywność nawiewu. Niezależnie od podejmowanych aktywności, AI Smart zadba o optymalne warunki. Ustawieniami można również sterować przez smartfona. Aplikacja HiSmart Life, która jest intuicyjna w obsłudze – dzięki niej podłączymy klimatyzator do domowej sieci Wi-Fi i będziemy cieszyć się czystym powietrzem. Jest to szczególnie przydatne zwłaszcza w upalne dni, gdy możemy zadbać o komfortową temperaturę pomieszczeń przed powrotem do mieszkania lub domu.
Seria Energy Pro została też wyposażona w system inteligentnego sterowania temperaturą i wilgotnością powietrza, a także intensywnością nawiewu. Technologia Hisense TMS (Comfort Control System) służy do obliczania parametrów środowiska, panującego wewnątrz pomieszczeń, aby najlepiej dostosować warunki. W oparciu o pomiar wilgotności powietrza, prędkości nawiewu, promieniowania cieplnego, inteligentnie kontroluje temperaturę, dbając o optymalne warunki.
Energooszczędne i ultra-ciche
Hisense w swoich produktach kładzie nacisk nie tylko na wygodę użytkowania, ale równie istotną rolę odgrywają w nich „zielone” innowacje. Dobrze widać to w kwestii oszczędności energii w trybie stand-by, w którym klimatyzatory serii Energy Pro zużywają minimalną ilość energii, czyli 1W. Dodatkowo klimatyzatory Hisense pracują na czynniku chłodniczym R32, dzięki czemu negatywny wpływ na środowisko jest podwójnie redukowany, a sam czynnik jest łatwiejszy w odzysku i ponownym wykorzystaniu. Ponadto wygodzie użytkowników oraz otoczeniu sprzyja ultraniski poziom hałasu – Hisense Energy Pro generują zaledwie 19 dB w trybie wentylacji, czyli poziom niższy od szeptu, który wynosi 20 dB i niewiele więcej, bo tylko 27 dB w trybie chłodzenia. To ważne, bo praca klimatyzotora nie zakłóca snu, zapewniając komfort przez całą dobę. Energy Pro to urządzenia uniwersalne, dzięki temu mogą być też instalowane w kombinowanym układzie Multi Split.
* wykazane przez francuskie laboratorium Texcell, globalną kontraktową organizację badawczą, która specjalizuje się w testach wirusowych.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.