Czynniki sukcesu cyfryzacji placówek medycznych
Czynniki sukcesu cyfryzacji placówek medycznych
Technologie cyfrowe odgrywają ważną rolę w sprostaniu wyzwaniom współczesnego świata. Dotyczy to także placówek medycznych zwłaszcza, że podczas pandemii niezbędne stało się zapewnienie pacjentom dostępu do świadczeń zdrowotnych online, a menedżerom możliwości zdalnego zrządzania organizacjami.
Umawianie wizyt za pomocą aplikacji, teleporady, czaty ze specjalistami, elektroniczne recepty
i zwolnienia, zdalne monitorowanie parametrów zdrowotnych, czy też zdalna koordynacja niektórych zabiegów, to główne kierunki rozwoju telemedycyny ważne dla pacjentów i lekarzy. Ponadto
z perspektywy menedżerów równie istotne jest zapewnienie infrastruktury informatycznej, która pozwoli na sprawne zarządzanie wszystkimi jednostkami organizacyjnymi placówek takimi, jak finanse, logistyka, HR, sprzedaż i marketing.
- Nowoczesna i sprawnie funkcjonująca infrastruktura IT odgrywa kluczową rolę w placówkach medycznych takich, jak szpitale, przychodnie, ośrodki prowadzące badania kliniczne. Digitalizacja dotyczy gromadzenia historii pacjenta i dokumentacji, zapewnienia sprawnego kontaktu między lekarzem a pacjentem, ale także zarządzania procesami wewnątrz organizacji. Ze względu na specyfikę sektora, wymagania odnośnie oprogramowania IT są tu wyjątkowo wysokie. Nowe systemu powinny zapewnić bezpieczne przetwarzanie danych wrażliwych, ale także niezawodność i błyskawiczną integrację z pozostałą infrastrukturą techniczną – mówi Zsolt Balogh, Dyrektor Zarządzający firmy Liferay, wdrażającej oprogramowanie typu open source m. in. dla sektora ochrony zdrowia.
Podczas pandemii wiele placówek opieki zdrowotnej zderzyło się z niedociągnięciami swoich systemów informatycznych, głównie problemem z analizą danych i szybkim do nich dostępem. Dlatego konieczne były szybkie decyzje dotyczące unowocześnienia sieci IT. Cyfrowe rozwiązania nie tylko usprawniają prace administracyjne, ale także przyczyniają się do redukcji kosztów działania organizacji i wzrostu satysfakcji
z pracy personelu medycznego. To z kolei skutkuje zadowoleniem pacjentów oraz wymiernymi korzyściami wizerunkowymi.
Dobre oprogramowanie pomaga szpitalom, przychodniom i innym placówkom medycznym poprzez:
- Zarządzanie elektroniczną dokumentacją medyczną i jej konsolidacją w jednym łatwo dostępnym miejscu.
- Integrację systemów, źródeł informacji i interfejsów API w jednym miejscu.
- Wspieranie telemedycyny dzięki nowym aplikacjom, inteligentnym urządzeniom i portalom administracyjnym.
- Umożliwienie współpracy między lekarzami różnych specjalizacji w celu zintegrowanej opieki nad pacjentem.
Jak wygląda proces wdrażania?
Wdrażanie może odbywać się lokalnie lub przez chmurę. Wielu klientów Liferay decyduje się na wdrożenie w chmurach publicznych lub prywatnych. Ponadto klienci mogą korzystać z Liferay DXP Cloud, oprogramowania PaaS do zarządzania i wdrażania Liferay DXP.
Liferay DXP
Oprogramowanie Liferay DXP umożliwia korzystanie z niego na podstawie licencji oraz jego dowolne modyfikowanie w zależności od potrzeb. Oprogramowanie jest odporne na zakłócenia, automatycznie wykrywa problemy, zapewnia wysokie bezpieczeństwo danych i łatwo integruje się z różnymi systemami aktualnie posiadanymi przez instytucje i firmy.
Jaką pomoc zapewnia Liferay?
- Wsparcie techniczne
Klienci mają dostęp do pełnego wsparcia technicznego w preferowany sposób – poprzez samodzielne zgłaszanie na platformie, obsługę mailową tzw. tickety oraz kontakt telefoniczny.
- Licencja wieczysta i 7-letni EOL (End of Life)
Liferay nie pobiera opłaty licencyjnej za korzystanie z platform DXP oraz Commerce. Klienci otrzymują wieczystą licencję oraz 7-letni pakietem gwarancyjnego wsparcia w zakresie rozwiązywania problemów i aktualizacji. W każdej chwili można zrezygnować z subskrypcji oprogramowania.
- Niższy koszt
Ze względu na otwarty typ oprogramowania (open source) koszty jego użytkowania są niższe,
a możliwości większe.
O Liferay
Liferay pomaga organizacjom we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych za pomocą wielokanałowych platform intranetowych, internetowych oraz e-commerce. Oferujemy platformę typu „open source”, która jest niezawodna, innowacyjna
i bezpieczna. Staramy się pozytywnie wpływać na nasze otoczenie poprzez działalność biznesową i technologię.
Z systemów Liferay korzystają setki firm z branży finansowej, opieki zdrowotnej, ubezpieczeniowej, sprzedaży detalicznej, produkcji, czy instytucje publiczne.
Liferay. Jedna platforma. Nieograniczone rozwiązania.
Odwiedź nas na www.liferay.com.
Kontakt dla mediów:
Izabela Wejcht
Cohn & Wolfe
izabela.wejcht@cohnwolfe.pl
883 505 757

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.