Dołącz do Software République i weź udział w wyzwaniu „Mobility 4.0 Challenge”
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Od momentu powołania do życia Software République w kwietniu 2021 r., sześć tworzących ją firm pracuje nad nowoczesnymi rozwiązaniami i systemami z zakresu mobilności.
W ramach stymulowania innowacyjności w otwartym ekosystemie, firmy Atos, Dassault Systèmes, Orange, Grupa Renault, STMicroelectronics i Thales organizują konkurs o nazwie „The Mobility 4.0 Challenge by the Software République”. To pierwszy raz, gdy sześć dużych europejskich korporacji łączy siły, aby dostarczyć dane, narzędzia, platformy sprzętowe i oprogramowanie, know-how i doświadczenie, dając kandydatom szansę na stworzenie innowacyjnych rozwiązań T&M.
Wykorzystując dane dostarczone przez członków Software République, kandydaci mogą wybrać jeden z poniższych pięciu motywów przewodnich:
- Doskonalenie doświadczeń użytkowych w kontekście aut elektrycznych
- Multimodalne ułatwienia dostępu
- Transport inteligentny
- Cyberbezpieczeństwo
- Kategoria otwarta
Uczestnicy konkursu mają wyjątkową okazję, aby przedstawić swoje pomysły największym graczom z sektora mobilności i technologii cyfrowych. Zakwalifikowani kandydaci uzyskają dostęp do danych niezbędnych do realizacji projektu oraz mogą liczyć na wsparcie ekspertów z Software République, którzy pomogą im sformułować propozycję wartości i opracować prototyp według ich pomysłu. Oprócz potencjalnych możliwości przemysłowych, zwycięzcy skorzystają z ekspozycji medialnej na światowej sławy wystawie technologicznej, a ponadto będą mogli korzystać z przestrzeni biurowej w jednej z placówek partnerskich Software République.
W skład jury wchodzą przedstawiciele każdej z sześciu firm działających pod egidą Software République:
- Sophie Proust, EVP Group Chief Technology Officer, Atos Group
- Laurence Montanari, VP Transportation & Mobility Industry, Dassault Systèmes
- Frédéric Vacher, Head of Innovation 3DEXPERIENCE Lab, Dassault Systèmes
- Jean-Marc Lafond, IoT portfolio Director, Orange Innovation
- Luc Julia, Scientific Director, Renault Group
- Gilles Le Borgne, EVP Engineering, Renault Group
- Frédérique Le Grevès, Executive Vice President, France Public Affairs, STMicroelectronics & President and CEO, STMicroelectronics France
- Stéphane Royer, Group Chief Data Officer, Thales
Kandydaci mogą składać aplikacje przez sześć tygodni w terminie od 6 września do 13 października 2021 r. Na podstawie wstępnej kwalifikacji wyłonione zostaną najlepsze zgłoszenia, których autorzy zostaną zaproszeniu do etapu tworzenia prototypów, który potrwa od 20 października do 20 listopada. W terminie od 20 listopada do 6 grudnia uczestnicy będą mieli dwa tygodnie na przygotowanie się do zaprezentowania projektu przed jury. W grudniu zostaną także wyłonieni zwycięzcy konkursu.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem https://www.challenge-software-republique.com/

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.