Dynatrace rekrutuje 150 osób do centrum R&D w Gdańsku
- Dynatrace rekrutuje do centrum badawczo-rozwojowego w Gdańsku – drugiego największego w globalnych strukturach firmy.
- Notowany na nowojorskiej giełdzie dostawca rozwiązań IT w ciągu 3 lat powiększy zespół o 150 pracowników.
- Jednym z elementów wsparcia rekrutacji jest nowo otwarte biuro o powierzchni 4,2 tys. m2, znajdujące się na 5 piętrach kompleksu biurowego Alchemia.
Dynatrace prowadzi działalność w ponad 60 biurach zlokalizowanych w obu Amerykach, na Bliskim i Dalekim Wschodzie, w Afryce i Europie. Obsługuje 3 tys. klientów z sektorów: prywatnego i publicznego. W 2020 roku firma zanotowała 704 mln dolarów przychodów, co oznacza 29% wzrostu rok do roku.
Oddział w Gdańsku to drugie największe centrum R&D firmy. Trójmiejski zespół odpowiada za tworzenie i wdrażanie opartych m.in. na sztucznej inteligencji i chmurze rozwiązań. Umożliwiają one wykrywanie w czasie rzeczywistym i automatyczne usuwanie problemów i luk bezpieczeństwa w oprogramowaniu oraz infrastrukturze IT. Pozwala to klientom optymalizować wykorzystanie cyfrowych narzędzi i efektywnie wdrażać nowe modele biznesowe.
Obecnie 320-osobowy zespół powiększy się w ciągu najbliższych 3 lat o niemal 50%. Aby rozwijać gdański oddział, Dynatrace planuje zatrudnić ok. 150 pracowników – przede wszystkim specjalistów IT. Firma jest otwarta na pozyskiwanie do zespołu osób z regionu pomorskiego, jak również z innych części kraju, Unii Europejskiej, Ukrainy czy Białorusi.
- Widzimy potrzebę poszerzenia kadry, bo popyt na nasze usługi dynamicznie rośnie. Wiemy, że w branży IT pozyskanie najlepszych pracowników z rynku to niełatwe zadanie. Nasz pomysł na bycie atrakcyjnym pracodawcą opieramy w pierwszej kolejności na wyzwaniach zawodowych. Dajemy szansę pracy przy naprawdę wymagających, innowacyjnych i, co być może najważniejsze, autorskich projektach. Każdy nasz pracownik ma autonomię działania, co oznacza wysoki poziom odpowiedzialności za zadania i możliwość kwestionowania status quo. W kulturę naszej firmy wpisują się zwinność i elastyczność, które uznajemy za kluczowe dla rozwoju technologii – mówi Adam Jakubowski, development Lab lead w Dynatrace Inc.
Rekrutacja do nowego biura
Źródeł sukcesu prowadzonego procesu rekrutacji Dynatrace upatruje także w atrakcyjności Trójmiasta jako miejsca do życia oraz w biurze otwartym we wrześniu 2021 roku po gruntownym odnowieniu. Firma zajmuje 4,2 tys. m2 na 5 piętrach budynku Platinum w kompleksie biurowym Alchemia.
Po rearanżacji przestrzeń wizualnie i funkcjonalnie nawiązuje do oddziałów Dynatrace w innych miastach, m.in. w głównej siedzibie w austriackim Linz, Grazie czy Wiedniu. Oprócz tradycyjnych stanowisk pracy przy biurku pracownicy mają do dyspozycji sale i przestrzenie wspólne dopasowane do charakteru wykonywanego w danej chwili zadania – indywidualnego lub grupowego. Biuro sprzyja również odpoczynkowi. Znajdują się w nim m.in. pokój z widokiem na Morze Bałtyckie, pokój gier czy biblioteka. Ściany biura zdobią murale wykonane przez Hardziej Studio – wśród wykorzystanych motywów m.in. astronomia oraz filmy science-fiction.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.