Komunikaty PR

Efektywna kompletacja dzięki automatyzacji

2021-10-14  |  16:15
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl

W odpowiedzi na potrzebę zwiększenia liczby składowanych komponentów oraz polepszenia efektywności kompletacji firma Siemens wdrożyła rozwiązanie łączące zautomatyzowany magazyn małych części, przenośniki, windy i wysokie regały zasilane reach truckami.

Charakterystyka obiektu

Zakład inżynierii kombinowanej Siemensa w Chemnitz ma długą tradycję projektowania i produkcji maszyn i komponentów do najróżniejszych zastosowań. Zakres działalności obejmuje szerokie spektrum – od inżynierii aplikacji, poprzez logistykę materiałową i montaż wyposażenia elektrycznego, aż po inspekcję i rozruch wstępny. Wytwarzane są tu zarówno rozdzielnice do obrabiarek, jak i elementy potrzebne w inżynierii ogólnej i mechanicznej. W skali roku w zakładzie prowadzone są projekty, do wykonania których wykorzystuje się niemal 1,3 mln pozycji materiałowych. W efekcie w ciągu 12 miesięcy w Chemnitz powstaje w sumie 46 000 rozdzielnic, podzespołów specjalnych i komponentów elektronicznych dostarczanych następnie klientom na całym świecie. W związku z rosnącym popytem na usługi i produkty firmy dotychczasowy magazyn małych części okazał się niewystarczający do zaspokojenia rosnących potrzeb. – Zdecydowaliśmy się na realizację tego projektu z firmami STILL i Dematic ze względu na presję, jaką zwiększony popyt wywierał na nasze procesy – mówi Carsten Sambo, Szef ds. Logistyki Przychodzącej Siemens AG w Chemnitz. – Musieliśmy obsłużyć większy wolumen ładunków i materiałów niż kiedykolwiek wcześniej. Pomimo że rozbudowaliśmy magazyn paletowy i zewnętrzny, nasza przestrzeń magazynowa na małe podzespoły była wypełniona po brzegi. Celem projektu było poprawienie efektywności obsługi kontenerów KLT, optymalizacja wykorzystania miejsc paletowych i zwiększenie wydajności całego procesu – relacjonuje Sambo.

Zastosowane rozwiązanie

Pierwszym krokiem do stworzenia rozwiązania stanowiącego odpowiedź na potrzeby firmy Siemens było zebranie szczegółowych danych na temat funkcjonowania magazynu. Informacje te stały się bazą do stworzenia przez dostawcę wielu wariantów projektu, z których następnie wybrano ten najpełniej odpowiadający wymaganiom klienta. – Na podstawie informacji nt. struktury asortymentu, magazynu i zamówień zdefiniowaliśmy wraz z doradcami intralogistycznymi STILL brzegowe warunki funkcjonowania docelowego systemu. Stały się one punktem wyjścia do stworzenia wielu 2- i 3-wymiarowych propozycji układu magazynu – opowiada Sambo. W pierwszej fazie firma STILL oceniła i porównała różne systemy za pomocą kluczowych wskaźników wydajności (KPI) pod kątem wymaganej przepustowości i dostępnej powierzchni magazynowej. W toku dyskusji z klientem spośród projektów wyłoniono najlepiej rokujące – tak, by finalnie wybrać jeden, dopracować go i wdrożyć. Wybór padł na rozwiązanie, w którym funkcjonują jednocześnie: automatyzacja magazynu małych części w oparciu o technologię AutoStore® firmy Dematic oraz dostarczone przez firmę STILL: przenośniki o łącznej powierzchni 2,1 tys. mkw i system regałów paletowych na 12 tys. miejsc. W zmodernizowanym magazynie przepływ towarów rozpoczyna się od przyjęcia ładunków na jeden z dwóch sposobów. Spaletyzowane towary są transportowane na regały przez ręcznie sterowany wózek wysokiego składowania STILL FM-X. Kartony z małymi komponentami trafiają natomiast na przenośniki i windy oraz – za ich pośrednictwem - do pracowników odpowiedzialnych za rozpakowanie paczek, sprawdzenie ich zawartości i umieszczenie komponentów w kontenerach BIN kompatybilnych z systemem AutoStore®. Za sprawą przenośników kontenery trafiają następnie do automatycznego magazynu – gotowe do wysłania, gdy tylko produkcja zgłosi odpowiednie zapotrzebowanie.

Efekt wdrożenia

Wdrożony w Siemens system AutoStore® jest w stanie pomieścić do 45 000 pojemników SLC z ponad 24 000 typami materiałów. W porównaniu ze stosowanym dotychczas systemem ręcznym na tej samej powierzchni można składować nawet czterokrotnie więcej towarów. Z 30 do 75 pozycji na godzinę wzrosła także wydajność kompletacji. – Chcąc zwiększyć dostępność komponentów, zaprogramowaliśmy funkcję prognozowania zapotrzebowania następnego dnia. Elementy, które będą potrzebne, są pobierane i przenoszone przez roboty podczas nocnej zmiany z najniższych poziomów systemu AutoStore® w górny obszar jego samonośnej siatki – relacjonuje Carsten Sambo. – Dzięki nowemu magazynowi, którego koncepcję opracowaliśmy wspólnie z doradcami STILL i Dematic, jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość. Już na etapie planowania uwzględniliśmy potrzebę skalowalności kompletacji. Rozwiązanie spełnia także nasze wymagania odnośnie zwiększenia gęstości składowania, polepszenia efektywności kompletacji oraz generalnego usprawnienia operacji przeładunkowych i funkcjonowania całości magazynu – podsumowuje Szef ds. Logistyki Przychodzącej Siemens AG w Chemnitz.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Metallic: szybsze zarządzanie danymi jako usługa dzięki nowym partnerom MSP Biuro prasowe
2021-10-27 | 14:00

Metallic: szybsze zarządzanie danymi jako usługa dzięki nowym partnerom MSP

Portfolio usług DMaaS firmy Metallic pomaga dostawcom MSP w dostarczaniu rozwiązań opartych na chmurze, które stanowią odpowiedź na najtrudniejsze wyzwania związane z danymi
IT i technologie Badanie: wyzwania firm w zakresie bezpieczeństwa pracy zdalnej
2021-10-27 | 14:00

Badanie: wyzwania firm w zakresie bezpieczeństwa pracy zdalnej

"The State of Security in a Hybrid World", nowe badanie przeprowadzone przez Citrix Systems wśród 1250 decydentów odpowiedzialnych za kwestie firmowego
IT i technologie Kasia Sokołowska w nowej odsłonie kampanii Samsung AirDresser
2021-10-27 | 12:00

Kasia Sokołowska w nowej odsłonie kampanii Samsung AirDresser

Popularna reżyserka pokazów mody w Polsce Kasia Sokołowska kontynuuje współpracę z Samsung pozostając ambasadorką szafy odświeżającej AirDresser. W nowej odsłonie kampanii

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Projektowane przepisy o cyberbezpieczeństwie mogą naruszać szereg unijnych przepisów. Polska naraża się na kolejne procesy przed TSUE [DEPESZA]

Wykluczanie z rynku dostawców technologii, których nowo powołane kolegium ds. cyberbezpieczeństwa określi jako dostawców wysokiego ryzyka, może naruszać szereg różnych przepisów międzynarodowych. Takie propozycje przepisów znajdują się w procedowanej ustawie o cyberbezpieczeństwie. Wątpliwości prawników budzą m.in. kryteria narodowościowe, czyli analiza pozostawania pod kontrolą państwa spoza UE i NATO, natychmiastowa wykonalność decyzji kolegium i brak możliwości odwołania się od niej. Procedowane przepisy mogą przede wszystkim uderzyć w koncerny z Chin, m.in. Huaweia, choć nie jest to wprost określone w ustawie. Istnieje ryzyko, że w przypadku wykluczenia z rynku koncern będzie dochodzić swoich praw przed unijnym trybunałem.

Motoryzacja

Nowe samochody w przyszłym roku będą droższe o 15–25 proc. Podwyżki mogą zachęcić kierowców do zakupu elektryków

Obecny kryzys z dostawami komponentów do produkcji aut mocno przyspieszył wzrost cen nowych samochodów. Na to nakładają się również duże podwyżki cen energii, paliw i kosztów pracy. Analitycy firmy Exact Systems prognozują, że w przyszłym roku nowe auto – w zależności od segmentu – może być droższe od 15 do 25 proc. niż w tym roku. – Zawirowania na rynku motoryzacyjnym, które wywołał COVID-19, jak i stale rosnące ceny samochodów spalinowych przyczynią się w niedługim czasie do wyrównania cen takich aut z samochodami elektrycznymi – uważa Karol Obiegły, prezes Grupy Cichy-Zasada.

Infrastruktura

4,5 mln Polaków nigdy nie korzystało z internetu. Pandemia uwydatniła problemy z wykluczeniem cyfrowym

Narodowy Plan Szerokopasmowy zakłada, że do 2025 roku w całej Polsce będzie już powszechny dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 100 Mb/s. Stopniowo likwidowane są białe plamy na mapie Polski. Mimo to – jak pokazuje raport Federacji Konsumentów – 4,5 mln Polaków nigdy nie korzystało z internetu. Eksperci wskazują, że pandemia COVID-19 uwydatniła problem niedostatecznych kompetencji i wykluczenia cyfrowego w Polsce. Ma ono jednak nie tylko wymiar techniczny – związany z brakiem dostępu do urządzeń, oprogramowania czy sieci – ale i społeczny, związany z brakiem motywacji do korzystania z nowych technologii.

Nieruchomości

Ryzyko zakażenia COVID-19 rośnie w źle wentylowanych pomieszczeniach. Wtedy wskazane jest nie tylko zachowanie dystansu, ale i noszenie maseczek

W pewnych okolicznościach zasłanianie ust i nosa jest wskazane i może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa odpowiedzialnego za COVID-19, a w innych nie ma uzasadnienia. – Jeżeli w pomieszczeniu jest chłodno i sucho, to ten wirus jest aktywny znacznie dłużej. Jeżeli jest bardzo wilgotno i ciepło lub gorąco, to aktywność wirusa trwa krócej – wyjaśnia prof. Lidia Morawska, doradczyni Światowej Organizacji Zdrowia ds. jakości powietrza. Podkreśla też, że pandemia powinna skłonić ludzi do przemyśleń na temat obecności wirusów w powietrzu i przygotować na podobne sytuacje w przyszłości.