Komunikaty PR

Elektroniczne nianie podatne na ataki hakerów

2021-09-13  |  01:00
Biuro prasowe

Elektronicznie nianie na stałe zagościły w dziecinnych pokojach. Większość kamer dostępnych na rynku oferuje wiele funkcji, takich jak chociażby obserwacja dziecka przez całą dobę, nagrywanie w czasie rzeczywistym lub po detekcji ruchu, monitorowanie temperatury w pomieszczeniu czy uspokajanie malucha własnym głosem bądź przy pomocy kołysanek. Elektroniczne nianie, podobnie jak czujniki wideo oraz audio instalowane w czterech kątach, sprawiają, że gospodarstwa domowe są coraz lepiej skomunikowane ze światem. Niestety, taki stan rzeczy zagraża prywatności domowników.

Bitdefender zwraca uwagę na luki bezpieczeństwa w kamerze Victure IPC360, które umożliwiają napastnikowi dostęp do obrazu z kamer lub wyłączenia szyfrowania strumieni danych przechowywanych w chmurze publicznej. Ponadto haker może włączyć protokoły RTSP (Real Time Streaming Protocol), ONVIF (Open Network Video Interface Forum) lub wykorzystać przepełnienie bufora na stosie, aby całkowicie przejąć kontrolę nad urządzeniem.

 

Jedna platforma, kilka luk

 

Platforma chmurowa Victure IPC360 umożliwia odpytywanie dowolnych kont użytkowników bez uwierzytelniania. Identyfikatory kont zawierają proste liczby z zakresu od 1 000 000 do 60 000 000 i są przydzielane przyrostowo, co sprawia, że łatwo je przewidzieć. Zapytanie o identyfikator użytkownika zwraca odpowiedź z platformy ze szczegółami dotyczącymi konta, w tym identyfikatorami powiązanych urządzeń. Dzięki tym informacjom haker może uzyskać dostęp do urządzeń wszystkich użytkowników. Specjaliści z Bitdefendera oszacowali na podstawie identyfikatorów użytkowników uzyskanych w czasie testów, że liczba potencjalnych ofiar wynosi około 4 milionów. Co istotne, platforma chmurowa IPC360, poza Victure PC420, obsługuje kilka innych modeli kamer, takich jak bezprzewodowa kamera zewnętrzna IP Mibao, Akaso P50 i Robicam Waterproof 360.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.