Gartner o ochronie obciążeń w chmurze - nowe wyzwania dla biznesu
Gartner w nowym raporcie „Market Guide for Cloud Workload Protection Platforms” prezentuje wnioski i zalecania, które powinny rozważyć firmy, które chcą ochronić dane przed cyberzagrożeniami. Analitycy zwracają uwagę na znaczenie zintegrowanych platform do ochrony obciążeń w chmurze. To produkty zabezpieczające dane na serwerach pracujących w hybrydowych oraz wielochmurowych środowiskach. CWPP zapewniają spójną widoczność i kontrolę jednostek fizycznych, maszyn wirtualnych (VM), kontenerów i obciążeń bezserwerowych, niezależnie od lokalizacji.
Trendy związane z transformacją cyfrową i wdrażaniem chmury nabrały tempa w ubiegłym roku. Wiele firm przeszło na zdalny model pracy, przenosząc obciążenia z lokalnych serwerowni do chmury publicznej. Szybka migracja do nowego środowiska wiąże się z wyzwaniami, takimi chociażby jak luki w zabezpieczeniach, które nie występują w środowisku lokalnym. Co gorsza, tradycyjne rozwiązania do ochrony punktów końcowych nie spełniają unikalnych wymagań bezpieczeństwa obciążeń w chmurze. Jak wynika z badania Gartnera aż 76 proc. przedsiębiorstw zadeklarowało, że korzysta z kilku dostawców usług IaaS. Firmy przechodzące na ten model mogą chronić więcej obciążeń, zmniejszając ryzyko przestoju bądź utraty danych poprzez ich dywersyfikację. Zdaniem Gartnera wdrożenia CWPP pozwala proaktywnie chronić zasoby chmury.
Do raportu „Market Guide for Cloud Workload Protection Platforms” odnieśli się specjaliści z firmy Bitdefender. Ich zdaniem w sytuacji, kiedy organizacje korzystają z usług chmurowych kilku dostawców, optymalne jest holistyczne rozwiązanie, które zapewnia pojedynczą platformę bezpieczeństwa dla eXtended Endpoint Detection and Response (XEDR) oraz Managed Detection and Response (MDR) w chmurze tradycyjnej, chmurowej i hybrydowej. Takie podejście prowadzi do minimalizacji kosztów operacyjnych i ryzyka, niezależnie od wyborów technologicznych dokonywanych przez zespoły. Kolejną kwestią jest odejście od polityki polegającej wyłącznie na kontrolach prewencyjnych. Jednym z krytycznych wymogów CWPP jest monitorowanie behawioralne obciążenia serwera. Eksperci Bitdefendera dodają, iż nawet przy najlepszych praktykach higieny bezpieczeństwa nie zapobiegnie się w 100 proc. cyberatakom. Monitorowanie aplikacji i systemów w czasie wykonywania może zmniejszyć ryzyko naruszenia do minimum, dzięki połączeniu zabezpieczeń opartych na ryzyku oraz wykrywania i reagowania na incydenty.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.