Gartner wyznacza kluczowych dostawców systemów MDR
Systemy MDR wychodzą naprzeciwko zapotrzebowaniu użytkowników biznesowych nie radzących sobie z obsługą produktów Endpoint Detection and Response (EDR). Te ostatnie zapewniają działom IT wnikliwy wgląd w pracę oraz bezpieczeństwo urządzeń końcowych. EDR wykrywa anomalie nieuchwytne przez antywirusy. Chyba jedynym mankamentem tego rozwiązania jest trudna obsługa, dlatego też firmy nieposiadające specjalistów IT mają problem z interpretacją informacji dostarczanych przez EDR. Natomiast MDR jest niejako systemem EDR dostarczanym w modelu usługowym, gdzie dostawca przejmuje obowiązki związane z całodobową ochroną sieci i urządzeń końcowych klientów. W ramach MDR usługodawca oferuje analizę, proaktywne wykrywanie zagrożeń i możliwość reagowania na incydenty, a także aranżację nowoczesnej technologii SOAR (Security Orchestration, Automation And Response). Analitycy Gartnera zwracają uwagę na fakt, iż setki firm należących do grupy Managed Security Service Providers (MSSP) promuje usługi MDR. Niestety, bardzo często kończy się wyłącznie na deklaracjach, bowiem wachlarz dostarczanych usług jest zdecydowanie węższy aniżeli to co w rzeczywistości zapewnia klasyczny MDR. W związku z tym, że granice pomiędzy MDR i MSSP zaczynają się zacierać, Gartner wskazał 40 dostawców posiadających kompletną ofertę MDR. Co ciekawe, do podobnego zestawienia z 2018 roku trafiło dwadzieścia firm. W najnowszym raporcie wśród dostawców MDR została wymieniona firma Bitdefender. - To przykład firmy zajmującej się oprogramowaniem zabezpieczającym, która konkuruje na rynku MDR, jednocześnie wspierając partnerów MSP - zauważa Gartner. Bitdefender oferuje MDR w trzech wersjach MDR Core, MDR Advanced oraz MDR Enterprise. Poszczególne usługi różnią się pomiędzy sobą funkcjonalnością.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.