Globalny program 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła uruchomienie globalnego programu 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence, ukierunkowanego na zapewnienie studentom, profesjonalistom, firmom i rządom dostępu do sieci centrów eksperymentalno-naukowych, bazujących na platformie 3DEXPERIENCE. Celem inicjatywy jest zwiększenie tempa transformacji cyfrowej przemysłu z korzyścią dla pracowników zarówno teraz, jak i w przyszłości.
Program ma za zadanie zaspokoić ogólnoświatową potrzebę dostarczenia zarówno studentom, jak i profesjonalistom wiedzy oraz know-how niezbędnych do odnalezienia się na nieustannie ewoluującym rynku pracy, zwłaszcza w takich sektorach, jak produkcja i wytwarzanie, służba zdrowia, nauki przyrodnicze oraz infrastruktura i urbanistyka. Typowa dla tych branż konwergencja technologii cyfrowych wpływa na poszczególne aspekty biznesu przemysłowego od projektu po gotowy produkt.
Pierwsze centra biorące udział w programie, CampusFab oraz klaster Trades and Qualifications of Excellence Campus - South (CMQE-SUD) we Francji, K-Tech Center of Excellence in Aerospace & Defense w Indiach, Composites Manufacturing Simulation Center przy Uniwersytecie Purdue w USA oraz Industrial Innovation Center for Aerospace (CIIA) w Meksyku, współpracują ściśle z przedstawicielami takich branż, jak lotnictwo, motoryzacja, energetyka i elektronika. Dzięki grantom rządowym centra i ich partnerzy przemysłowi współpracują przy tworzeniu nowych modeli nauczania bazujących na praktykach cyfrowych ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności pracowników lokalnych.
Centra dołączające do programu 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence uzyskują odpowiednią wiedzę pozwalającą im tworzyć wyjątkowe możliwości edukacyjne dzięki wykorzystaniu wirtualizacji na platformie 3DEXPERIENCE oraz najnowocześniejszych urządzeń. Kursy i programy nauczania są tworzone we współpracy z lokalnymi pracodawcami i prowadzone przez certyfikowanych instruktorów. Studenci, operatorzy urządzeń, technicy, inżynierowie i innowatorzy mogą zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie przez rozwijanie poszukiwanych kompetencji z zakresu wirtualnych kopii bliźniaczych, badań materiałowych, produkcji w oparciu o dane oraz innych obszarów w kontekście nie tylko istniejących, ale także przyszłych zawodów.
– Tworzenie instytucji edukacyjnych zdolnych do przystosowania się do zmian zachodzących w poszczególnych sektorach jest możliwe tylko wspólnym wysiłkiem rządów, pracodawców lokalnych, ośrodków naukowych i dostawców technologii – mówi Florence Verzelen, wiceprezes Dassault Systèmes ds. przemysłu, marketingu i zrównoważonego rozwoju. – Program 3DEXPERIENCE Edu Centers of Excellence korzysta z naszego doświadczenia w zakresie programów nauczania bazujących na współpracy oraz doskonalenia praktyk branżowych w oparciu o platformę 3DEXPERIENCE. Sieć centrów pozwoli nam zintensyfikować działania oraz stworzyć warunki dla powstania nowych modeli związanych z biznesem, kadrami i edukacją.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.