Grupa Gaming Factory zamyka trzeci kwartał z 0,67 mln zł zysku
Grupa Gaming Factory, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier wideo – wypracowała po trzech kwartałach br. 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Od lipca do września skonsolidowany zysk netto wyniósł 0,67 mln zł. Na wynik przełożyła się m.in. sprzedaż akcji Art Games Studio. Jednocześnie Gaming Factory poczyniło znaczne inwestycje w rozbudowę zespołu, zwiększenie portfolio gier oraz marketing.
- W trzecim kwartale br. wypracowaliśmy 0,67 mln zł zysku netto, to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020. W ostatnich miesiącach mocno koncentrujemy się na rozwoju Grupy, stąd sporo inwestycji w gry i ich marketing oraz zespół. W ostatnim czasie znacząco poszerzyliśmy skład osobowy naszych teamów. Działania te mają zwiększyć skalę działalności Gaming Factory, co powinno przełożyć się na korzyści finansowe w kolejnych kwartałach gdy zostaną zaprezentowane kolejne produkcje – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory.
Do najważniejszych premier w trzecim kwartale spółka zalicza grę Farming Life w wersji na PC. Gaming Factory jest współwydawcą tytułu. Od dnia premiery – 18 października – gra sprzedała się w liczbie ok. 3 tys. kopii. W trzecim kwartale premierę miały także WW2: Bunker Simulator oraz Foodtruck Arena z portfolio wydawniczego spółki. Lada moment Gaming Factory rozpoczyna porting gier Farming Life na Nintendo Switch oraz Castle Flipper na wszystkie konsole. Ta ostatnia, do połowy grudnia, otrzyma nową aktualizację.
Spółka zdecydowała o przesunięciu premiery gry Bakery Simulator, która miała zadebiutować na PC 10 listopada.
- Bakery Simultor to tytuł, w którym widzimy bardzo duży potencjał. Zadaniem gracza jest prowadzenie własnej piekarni, co wiąże się z realizacją zamówień oraz terminowym dostarczaniem pieczywa do klientów. Chcemy maksymalnie dopracować mechaniki w grze i mieć pewność, że gra jest dopracowana przed premierą. Warto podkreślić, że końcówka roku to najtrudniejszy okres wydawniczy, dlatego wolimy jeszcze chwilę wstrzymać się z premierą – dodaje Mateusz Adamkiewicz.
Docelowo symulator piekarza będzie dostępny także w wersji na konsole.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.