Hakerzy wysyłają coraz więcej SMS-ów
Smartfony są coraz częściej wykorzystywane do dokonywania płatności oraz robienia zakupów online. Jak wynika z danych eMarketer w ubiegłym roku za pośrednictwem telefonów dokonano w sklepach internetowych zakupów o łącznej wartości 314 mld dolarów, co stanowi ponad 44 proc. całkowitej sprzedaży online. Dla porównania w 2016 roku było to jedynie 114 mld dolarów.
Wiele cyberataków zaczyna się od kliknięcia w link i dzieje się to niezależnie do tego czy napastnicy chcą w ten sposób nakłonić adresata wiadomości do ujawnienia wrażliwych danych bądź przekonać do zainstalowania złośliwego oprogramowania. Najnowsze dane pochodzące z systemów telemetrycznych Bitdefendera odnotowały 54 proc. wzrost złośliwych aplikacji przechwyconych przez rozwiązania chroniące smartfony pomiędzy pierwszą połową listopada i grudnia. Telemetria pokazuje, że użytkownicy telefonów są bardzo podatni na linki otrzymane za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości czy klientów poczty e-mail, a nawet przeglądarek.
Według informacji zebranych przez Bitdefendera każdego miesiąca użytkownik otrzymuje średnio 91 linków, zarówno tych bezpiecznych, jak i niebezpiecznych. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być niewielka liczba, aczkolwiek czterech na dziesięciu użytkowników zostaje zaatakowanych w tym czasie przy użyciu co najmniej jednego szkodliwego łącza.
Spośród wszystkich przypadków, które wywołały alert o oszustwach, wiadomości SMS i powiadomienia mają prawie równe wartości procentowe, odpowiednio 48 procent i 52 procent. Podczas gdy użytkownicy otrzymują do sześciu razy więcej powiadomień z odsyłaczami niż wiadomości SMS, kanał dystrybucji SMS-ów jest wykorzystywany osiem razy częściej do rozprzestrzeniania szkodliwych odsyłaczy. Warto w tym miejscu zauważyć, że obecnie jedna z najaktywniejszych kampanii szkodliwego oprogramowania Flubota (trojan bankowy) dociera do potencjalnych ofiar głównie za pośrednictwem wiadomości SMS.
Źródła: marken.com.pl; bitdefender.pl

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.