Inno3D GeForce RTX 3080 Frostbite - cicho i efektownie
Inno3D GeForce RTX 3080 Frostbite to ukłon w stronę osób bezkompromisowych. Topowe GPU jest tu podane w królewskim wydaniu. Laminat przykrywa chłodzenie wodne Frostbite okraszone podświetleniem RGB. Fabrycznie podkręcona karta ma oferować znakomite osiągi, efektownie się prezentować i renderować klatki w ciszy.
Karta graficzna Inno3D GeForce RTX 3080 Frostbite to chłodzony cieczą flagowiec. Konstrukcja napędzana przez układ Ampere z 8704 rdzeniami CUDA zajmuje dwa sloty i ma 226 mm długości. W trybie Boost GPU ma osiągać taktowanie 1770 MHz, a więc wyższe niż modele Founders Nvidii. Jednocześnie według testów producenta, układ pozostaje o 13 stopni chłodniejszy od chłodzonego powietrzem referenta.
Tak dobre rezultaty mają być właśnie zasługą chłodzenia Frostbite, które doczekało się istotnych usprawnień. Zoptymalizowano cyrkulację wody wewnątrz układu, grubość termopadów zmniejszono do jednego mm. Odchudzono też do 5,5 mm blok wykonany z czystej, niklowanej miedzi, a komponenty znalazły się bliżej siebie. Zachowano za to efektowne podświetlenie, które pozwala na personalizację.
Programowalna iluminacja RGB współpracuje z systemami producentów płyt głównych. Wymieniane są m.in. Aura Sync, Mystic Light i RGB Fusion. Ustawienia podświetlenia, jak również inne parametry, można dostosować także w aplikacji TuneIT przygotowanej przez producenta. Wyposażona w 10 GB pamięci GDDR6X (320-bit) karta Inno3D GeForce RTX 3080 Frostbite do stabilnej pracy wymaga dodatkowego zasilania. Niezbędne są dwie wtyczki PCI-E 8-pin, a sam zasilacz powinien oferować moc co najmniej 750 W.
Karta graficzna Inno3D GeForce RTX 3080 Frostbite trafiła już do sprzedaży. Aktualnie producent dokłada wszelkich starań, by poprawić jej dostępność.
Dane techniczne:
- https://www.inno3d.com/images/products/spec_sheet/products_id_567.pdf

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.