Komunikaty PR

Innowacyjne rozwiązanie SoftPos wdrożone w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

2021-12-14  |  13:00
Biuro prasowe

Aplikacja SoftPos od polskiego fintecha o tej samej nazwie oraz Worldline, lidera na rynku płatności elektronicznych w Europie, została z sukcesem wdrożona do sprzedaży biletów pasażerom Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). To pierwsze wykorzystanie modelu płatności za bilety z wykorzystaniem aplikacji typu SoftPos w Polsce i na świecie. Aplikacja SoftPos zainstalowana na dowolnym urządzeniu z systemem Android 8.0 lub nowszym umożliwia dokonywanie płatności za przejazd bez konieczności używania dodatkowych urządzeń takich jak PIN pad lub terminal płatniczy. Do obsługi procesu sprzedaży biletów ŁKA wyposażyła swoich pracowników w terminale mobilne Point Mobile PM85, których dostawcą była firma SSK Rail. Od teraz proces zakupu biletu u konduktora jest wygodniejszy i szybszy: zarówno dla pasażera, jak i pracownika kolei. Zwiększa się także bezpieczeństwo transakcji, ponieważ eliminujemy kontakt z gotówką.

Aplikacja SoftPos (Software Point of Sale) to specjalne oprogramowanie, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwala korzystać z niego jak ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych oraz tych wymagających podania kodu PIN, realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością, m.in. w firmach kurierskich i przewozowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która od siedmiu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego to pierwszy przewoźnik kolejowy, który wybrał nowatorskie rozwiązanie Worldline do sprzedaży biletów pasażerom na pokładzie pociągu. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu konduktorów w nowe terminale mobilne PM85 firmy Point Mobile, na których zainstalowana została aplikacja SoftPos.

Oferowane przez nas rozwiązanie to rewolucja na rynku płatniczym, która pozwala na zrezygnowanie z zakupu lub najmu dodatkowego sprzętu – osobnych PIN padów, terminali płatniczych oraz drukarek mobilnych. Wybór jednego urządzenia spełniającego szereg zadań skutkuje też brakiem konieczności serwisowania wielu urządzeń u różnych producentów. Ponadto, poza dokonywaniem płatności za pomocą kart płatniczych, terminal mobilny Point Mobile PM85 umożliwia również odczyt kodów kreskowych z papierowych biletów oraz kontrolę biletów elektronicznych w formie kart miejskich. Wierzę, że to wszechstronne rozwiązanie dzięki swojej intuicyjności i wygodzie użycia zdobędzie serca zarówno pasażerów, jak i pracowników ŁKA mówi Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline.

Aplikacja SoftPos jest już wykorzystywana przez firmy kurierskie, w tym m.in. dostawcę jedzenia Deliver Team, warszawską kwiaciarnię „W Liściach. Plants & Coffee” czy przez wrocławską firmę Vector Software pobierającą opłaty parkingowe podczas imprez i rozgrywek piłkarskich na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.

Od początku uważaliśmy, że SoftPos sprawdzi się idealnie we wszystkich sytuacjach wymagających mobilności. Kurierzy, dostawcy jedzenia czy właśnie konduktorzy to grupa docelowa, która perfekcyjnie wpisuje się w założenia naszego rozwiązania. Fakt, że konduktor nie musi posiadać dodatkowego terminala płatniczego, a może przyjmować płatności zbliżeniowe kartą to ogromny krok naprzód zarówno dla Kolei, jak i dla pasażerów. Mamy nadzieję, że współpraca z ŁKA przetrze szlak i zapoczątkuje nowy trend
w kolejnictwie czy nawet szerzej – transporcie publicznym – i już wkrótce coraz więcej przewoźników będzie decydowało się na skorzystanie z naszej aplikacji – Biser Jorgow, Członek Zarządu SoftPos.

Łódzka kolej prowadzi wielokanałowy system dystrybucji biletów, który daje klientom elastyczność i swobodę wyboru najwygodniejszej formy zakupu. Wprowadzenie bezgotówkowej sprzedaży biletów u obsługi pociągu jest kolejnym etapem zwiększania dostępności do usług świadczonych przez Spółkę. Coraz więcej osób rezygnuje z płatności gotówką, na rzecz transakcji bezgotówkowych. Posiadanie portfela nie jest już obecnie koniecznością, ponieważ dostęp do dokumentów i konta jest możliwy z poziomu telefonu komórkowego

Dzięki współpracy z Worldline proces zakupu biletu u konduktora jest bezpieczniejszy, wygodniejszy i szybszy, zarówno dla pasażera jak i pracownika. Dodatkowo, brak konieczności dotykania pieniędzy i wydawania reszty ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa w trakcie pandemii. Zastosowana technologia zdecydowanie ułatwia naszym pracownikom poruszanie się po pociągu, eliminuje błędy wynikające z braku połączenia między poszczególnymi urządzeniami, a także konieczność ładowania wielu akumulatorów mówi Prezes Zarządu ŁKA Janusz Malinowski.

Za sprawą wyjątkowo silnej anteny w terminalu PM85 pasażerowie w łatwy sposób mogą opłacić przejazd przykładając kartę płatniczą prosto do ekranu zamiast do pleców urządzenia, dzięki czemu mogą cały czas obserwować ekran i kwotę, którą uiszczają za przejazd. Wyłącznym polskim przedstawicielem producenta terminali PM85, firmy Point Mobile, jest warszawska spółka Epic Mobile.

Rozwiązanie zostało uruchomione w październiku br. i jest dostępne we wszystkich składach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podróżni od razu polubili nową możliwość zakupu biletów, a wdrożone zmiany zdobywają pozytywne opinie. Wdrożeniu bacznie przyglądają się kolejne instytucje i firmy transportowe z kraju, które już wyraziły wstępne zainteresowanie wprowadzeniem rozwiązania w swoich firmach.

***

O Worldline

Worldline [Euronext: WLN] to europejski lider i czwarty największy pod względem przychodów podmiot na świecie w branży usług płatniczych i transakcyjnych. Dzięki globalnemu zasięgowi działalności i ciągłym innowacjom Worldline jest w gronie partnerów technologicznych najchętniej wybieranych przez handlowców, banki i zewnętrznych nabywców a także przez operatorów transportu publicznego, instytucje publiczne oraz przedsiębiorstwa przemysłowe reprezentujące wszystkie sektory. Za pośrednictwem ponad 20 000 pracowników obecnych w ponad 50 krajach Worldline świadczy swoim klientom zrównoważone, godne zaufania i bezpieczne rozwiązania obejmujące pełen łańcuch wartości w sektorze płatności, wspierając rozwój ich biznesu niezależnie od tego, gdzie się fizycznie znajdują. Oferowane przez Worldline usługi w poszczególnych obszarach działalności: Merchant Services (Usługi dla handlowców), Terminal Services & Solutions (Rozwiązania i usługi dotyczące terminali płatniczych), Financial Services (Usługi finansowe), oraz Mobility & e-Transactional Services (Usługi związane z mobilnością i transakcjami elektronicznymi) obejmują krajowe i transgraniczne płatności handlowe zarówno dla przedsiębiorstw stacjonarnych, jak i internetowych, bezpieczne przetwarzanie transakcji płatniczych, szeroką ofertę terminali płatniczych oraz usługi transakcyjne w zakresie e-biletów oraz usług cyfrowych w środowisku przemysłowym. W 2020 r. skonsolidowane przychody pro forma osiągnięte przez Worldline wyniosły 4,8 mld euro. Więcej informacji: www.worldline.com

 

O SoftPos

SoftPos to polski fintech założony w 2019 roku. Firma z impetem wkroczyła na rynek mobilnych terminali płatniczych, a przygotowane przez nią rozwiązanie zdobyło kilka prestiżowych nagród, w tym „Best Startup” na MPE 2020 oraz „Best Payment Solution” podczas Fintech & Insurtech Digital Congress. W lipcu 2020 firma wraz z Worldline Polska wyposażyła w terminale pierwszych sprzedawców na terenie Polski. Od tamtej pory liczba użytkowników i transakcji wzrosła wielokrotnie, a SoftPos zarejestrował transakcje w Hiszpanii, Rumunii i na Węgrzech. Obecnie, wraz z Worldline, jest w trakcie kolejnych wdrożeń w kilku kolejnych krajach Europy i Ameryki. Do zainstalowania aplikacji wystarczy urządzenie z systemem Android 8.0 (lub wyższym), moduł NFC oraz dostęp do internetu. Więcej informacji: www.softpos.eu

 

O Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Łódzka Kolej Aglomeracyjna to spółka, której właścicielem jest Samorząd Województwa Łódzkiego. ŁKA efektywnie organizuje pasażerski ruch kolejowy w województwie łódzkim, zapewnia jego atrakcyjność
i utrzymuje wysoki standard podróży. Sukcesywnie rozbudowuje siatkę połączeń, zwiększa częstotliwości kursowania pociągów, integruje transport autobusowo – kolejowy oraz inwestuje w nowoczesny tabor. Spółka w swoich dążeniach kieruje się troską o jak najefektywniejsze wykorzystanie energii i ochronę klimatu. Działalności przewozowej przewoźnika towarzyszy szereg inicjatyw zorientowanych na potrzeby pasażerów
i lokalnych społeczności. Dzięki temu łódzka kolej stała się jednym z kluczowych podmiotów budujących pozytywny wizerunek województwa łódzkiego - jest postrzegana jako firma nowoczesna, ekologiczna, oferująca wysoką jakość usług oraz nastawiona na zrozumienie potrzeb i  oczekiwań współczesnego pasażera.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce Biuro prasowe
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.