Intensywny rozwój SwipBox w Finlandii
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Rynek e-commerce w Finlandii gwałtownie przyspieszył między innymi w wyniku pandemii, a wraz z nim wzrósł popyt na automaty paczkowe. Lehtipiste, firma dystrybuująca gazety i magazyny na terenie całego kraju, w ciągu kilku najbliższych miesięcy podwoi swoją sieć urządzeń do odbioru przesyłek. Dostawcą automatów pod marką Pakkettpiste jest SwipBox.
W ostatnich latach Lehtipiste oraz SwipBox rozwijały gęstą i agnostyczną sieć automatów pod nazwą Pakkettpiste na terenie Finlandii. Ze względu na intensywny rozwój e-handlu i wymagań użytkowników końcowych w zakresie wygodnych dostaw pierwszej oraz ostatniej mili, obie firmy zdecydowały się rozszerzyć współpracę. Do końca września sieć obejmie ponad 2400 urządzeń w około 600 lokalizacjach.
Nasze działania pozwoliły zwiększyć wygodę kupujących online w Finlandii poprzez sukcesywne rozszerzanie sieci automatów. SwipBox jest jednym z liderów w naszym regionie i doskonale rozumie nasze lokalne potrzeby, wspierając nas w dostarczaniu rozwiązań, z których mogą korzystać nasi klienci – powiedział Timo Varri, dyrektor ds. produkcji i logistyki w Lehtipiste.
Zakupy internetowe w Finlandii osiągają dynamiczne wzrosty podobnie jak popyt na dostarczanie przesyłek za pomocą automatów. Zwiększenie liczby naszych urządzeń na jednym z kluczowych, europejskich rynków daje nam możliwość dalszego rozwoju oraz skutecznej implementacji naszych innowacyjnych rozwiązań – dodał Kasper Cort, CCO w SwipBox.
Pakkettpiste jest otwartą siecią agnostyczną, z której mogą korzystać różni przewoźnicy na ostatniej mili dostaw. Sieć korzysta z ekosystemu automatów paczkowych SwipBox Classic.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.