Komunikaty PR

Jak skutecznie kształtować doświadczenia klientów?

2021-11-09  |  11:00
Biuro prasowe

Operatorzy centrów handlowych poszukują nowych rozwiązań, które pomogą ułatwić wizytę w przestrzeniach handlowo-rozrywkowych oraz dostarczą klientom pozytywnych wrażeń zakupowych. Najnowsze systemy monitoringu i kontroli dostępu mogą skutecznie wspierać managerów w projektowaniu bezpiecznych przestrzeni zakupowych, dostosowywaniu oferty do nieustannie zmieniających się oczekiwań konsumentów oraz realizowaniu celów sprzedażowych.

 

Centra handlowe powstały w połowie XX w. i od tego czasu nieustannie ewoluują, starając się odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Przed laty były to domy towarowe mieszczące kilka- kilkanaście sklepów. Dzisiaj tego typu obiekty są znacznie większe i pełnią wiele dodatkowych funkcji: znajdziemy w nich powierzchnie biurowe i co-workingowe, punkty usługowe, kina i restauracje, a same zakupy stały się popularną formą spędzania czasu wolnego. W post-pandemicznej rzeczywistości zarządcy centrów handlowych szukają sposobów na zachęcenie klientów do powrotu do tradycyjnych form robienia zakupów. Zapewnienie konsumentom bezpiecznych i przyjaznych warunków stanowi obecnie jedno z najważniejszych wyzwań branży retail. Nieocenione mogą okazać się najnowsze systemy wizyjne.

 

Nowy typ klienta

Współczesny klient wymaga specjalnego podejścia. Każda minuta spędzona przez niego w centrum handlowym jest bardzo cenna. Kiedy odwiedza dany sklep czy punkt usługowy, chce szybko i sprawnie zaspokoić potrzeby konsumpcyjne, a także spędzić czas w przyjemnej atmosferze. Oczekuje również spersonalizowanej oferty. Ale móc się zrelaksować, podczas całej wizyty musi czuć się przede wszystkim bezpiecznie. Obsługa nowego typu klientów wymaga zatem zintegrowanych działań. Z pomocą przychodzi technologia. Nowoczesne systemy wizyjne, projektowane specjalnie z myślą o branży retail, są w stanie równocześnie monitorować wiele elementów wpływających na doświadczenia konsumentów, w tym np. zliczać osoby przebywające w przestrzeniach galerii czy zapobiegać łamaniu zasad dystansu społecznego i nadmiernemu gromadzeniu się przy kasach i w przestrzeniach restauracyjnych. - Odpowiednio skonfigurowane kamery wyposażone w funkcję IP audio automatycznie powiadomią personel o przekroczeniu dozwolonych limitów osób i nadadzą odpowiedni komunikat zachęcający klientów do skorzystania z oferty innych, mniej zatłoczonych punktów. Ten sam system może również powiadomić operatora np. o przekroczeniu zdefiniowanego progu wizyt w toaletach i konieczności wysłania na miejsce pracowników serwisu sprzątającego – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Bezpieczeństwo i ochrona

Zatłoczone centra handlowe to miejsca, w których dochodzi do licznych kradzieży, aktów wandalizmu czy różnego rodzaju konfliktów międzyludzkich. Pracownicy ochrony muszą mieć zatem oczy i uszy dookoła głowy. Wczesne wykrywanie incydentów pozwala na szybką interwencję oraz umożliwia zapobieganie eskalacji zdarzeń. Inteligentne systemy monitoringu mogą wspierać personel w szybkim reagowaniu na niepożądane aktywności. Kamery wyposażone w funkcję analizy dźwięku wychwycą np. odgłosy kłótni lub tłuczonego szkła i automatycznie zawiadomią operatora o tym, gdzie należy wysłać pracowników ochrony.

 

Tego typu systemy stosuje już wiele centrów handlowych na całym świecie. Np. centrum Le Piazze w Bolonii zmodernizowało swój system monitoringu, dodając do niego urządzenia z funkcjami IP audio. Pasywny system monitoringu został w ten sposób przekształcony w aktywny – dający możliwość szybkiego reagowania i działań prewencyjnych. Urządzenia mogą teraz nadawać komunikaty głosowe na żywo lub emitować wcześniej nagrane wiadomości. Pozwoliło to lepiej zapobiegać niepożądanym zdarzeniom oraz szybciej reagować w sytuacjach awaryjnych. Doprowadziło to również do znacznych oszczędności – zmniejszenie liczby fałszywych alarmów spowodowało, że ekipy ochroniarskie interweniowały znacznie rzadziej.  

 

Podejmowanie decyzji w oparciu o twarde dane

Projektowanie spójnego i spersonalizowanego doświadczenia wymaga zrozumienia potrzeb klienta. Najnowsze systemy wizyjne są w stanie dostarczyć odpowiedzi na szereg pytań, które mogą znacznie ułatwić pracę managerów i zarządców obiektów handlowo-usługowych, np. jakie są jego nawyki zakupowe, gdzie lubi spędzać najwięcej czasu i jak długo przebywa w centrum handlowym. – Dzięki kamerom sieciowym z funkcją analiz opartych na technologii sztucznej inteligencji, detaliści i managerowie zyskują dostęp do niezwykle cennych danych dotyczących zachowań zakupowych klientów i mogą precyzyjnie dostosowywać swoją ofertę do preferencji poszczególnych grup demograficznych. Statystyki pochodzące z urządzeń zliczających klientów mogą służyć do planowania strategii marketingowych, co pozwala zwiększać wyniki sprzedażowe oraz daje gwarancję, że dotrzemy do klientów z właściwym przekazem w odpowiednim czasie – dodaje Dagmara Pomirska.

 

Niezwykle cenne w tym kontekście są również dane dotyczące produktów, przy których zatrzymują się klienci lub stref, w których spędzają najwięcej czasu. Właściciele sklepów mogą wykorzystywać te informacje, aby zrozumieć, co przyciąga klienta, a co rozprasza jego uwagę. Umożliwia to też lepsze zarządzanie poszczególnymi strefami oraz dostosowywanie wystroju i ekspozycji sklepów do preferencji kupujących. Najnowsze oprogramowanie analityczne umożliwia również mierzenie efektywności konkretnej kampanii oraz pozwala elastycznie dostosowywać jej język i przekaz.

 

Tego typu systemy zastosowano m.in. w Galați Shopping City w Rumunii. Urządzenia zliczające pozwoliły managerom na dokładne przeanalizowanie godzin największego natężenia ruchu i dostosowanie liczebności personelu potrzebnego na poszczególnych zmianach.

 

- Trendy pokazują, że technologia będzie odgrywać coraz większą rolę w kształtowaniu doświadczeń zakupowych klientów oraz projektowaniu innowacyjnych, spersonalizowanych usług. Urządzenia wyposażone w oprogramowanie analityczne są również w stanie skutecznie optymalizować procesy zarządzania centrami handlowymi. Zintegrowane systemy monitoringu w znaczący sposób wpływają również na poprawę bezpieczeństwa oraz ochronę zdrowia konsumentów. Kamery sieciowe z funkcją analizy obrazu coraz powszechniej wykorzystuje się również na parkingach przy centrach handlowych: odpowiednie aplikacje zintegrowane z systemem monitoringu dostarczają kierowcom informacji o dostępnych miejscach parkingowych, a po powrocie z zakupów pomagają im zlokalizować ich samochody – podsumowuje Dagmara Pomirska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.