Komunikaty PR

Jak uniknąć oszustw rezerwując letnie wakacje

2021-06-18  |  01:00
Biuro prasowe

Po miesiącach obowiązania ścisłego dystansu społecznego i ograniczeń pandemicznych ludzie potrzebują relaksu w nadmorskiej wilii bądź domku nad malowniczym jeziorem. Wiele osób poszukuje wakacyjnych ofert w Internecie, gdzie można trafić na oszukańcze serwisy używające nazw znanych firm i biur podróży. Obok opisów bardzo często pojawiają się prawdziwe zdjęcia skradzione z oficjalnych stron internetowych. Wstępna lektura fałszywej witryny lub platformy początkowo nie wzbudza żadnych podejrzeń u klienta. Jednak bardziej rozważnych internautów powinny zastanowić niskie ceny za wypoczynek w popularnych miejscach, cieszących się dużym zainteresowaniem wśród turystów.

 

Rezerwując letnie wakacje należy uważać na fałszywe e-maile, telefony, nieprawdziwe strony internetowe i posty w mediach społecznościowych reklamujące oferty specjalne i wyszukiwarki - przestrzega Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora Bitdefender w Polsce.

 

Znaki ostrzegawcze o fałszywych rezerwacjach i ofertach wakacyjnych

 

Oszuści dysponują szerokim arsenałem środków pozwalających wprowadzić w błąd internautów poszukujących ofert wakacyjnych.  Bitdefender przygotował kilka porad, które mogą uchronić przed rezerwacją na fałszywej witrynie pobytu wakacyjnego. Jeżeli wystąpi któryś z poniższych czynników, to należy zachować szczególną ostrożność.

 

 

  1. Jeśli obiekt wymaga płatności przelewem bankowym - używaj podczas rezerwacji tylko karty kredytowej, aby ułatwić odzyskanie pieniędzy.
  2. Ceny zbyt dobre, aby były prawdziwe - przed podjęciem decyzji o rezerwacji, sprawdź ceny podobnych ofert w okolicy, w której planujesz się zatrzymać.
  3. Kaucja bezzwrotna – wiele fałszywych stron internetowych oferuje jedne z najniższych cen na rynku i prosi o wpłacenie bezzwrotnej kaucji przed przyjazdem. W rzeczywistości nieruchomości nie istnieją, a klienci zostają bez noclegu i pieniędzy.
  4. Zduplikowane oferty dla tej samej nieruchomości znajdują się na wielu stronach internetowych, część z nich zawiera inny opis adresu lub zdjęcia – przed dokonaniem rezerwacji przeprowadź wyszukiwanie w Google i zapoznaj się ze szczegółami nieruchomości, dopasowując obrazy w reklamach do tych na oficjalnej stronie internetowej.
  5. Nie otrzymano potwierdzenia rezerwacji, rachunku ani umowy.
  6. Kalendarz dostępności obiektu nie jest aktualizowany po dokonaniu rezerwacji.

 

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego

Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska​ proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.

Handel

Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.

Nauka

Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej​ odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.