Komunikaty PR

Jak wpłynąć na doświadczenie klienta, czyli o roli dźwięku w sklepie

2021-01-11  |  10:00
Biuro prasowe

W obliczu niecodziennych warunków, zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta w handlu ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia kupujących. Sprzedawcy detaliczni mogą bezpośrednio wpływać na klientów, wprowadzając zmiany w ekspozycji, czy dodając dodatkowe usługi. Mało kto zwraca jednak uwagę na… dźwięk. A okazuje się, że może on być jednym z ważnych elementów pozytywnego doświadczenia klienta.

 

Chociaż często pomijany, dźwięk odgrywa w sklepie jedną z kluczowych ról - nie tylko w tworzeniu odpowiedniej atmosfery, ale również jako środek komunikacji z kupującymi i pracownikami. Niezależnie od tego, czy chcemy wykorzystać go do celów marketingowych, np. informując o promocjach, czy też związanych z ochroną, przekazując komunikaty dotyczące bezpieczeństwa, warto zwrócić uwagę na szerokie możliwości systemów audio.

 

Kształtowanie wrażenia klientów

 

Dostarczanie wrażeń, które zachęcą klientów do zakupu i powrotu do sklepu jest bezpośrednio związane z uwagą, jaką kupujący w nim otrzymują. Jeśli sprzedawca ma czas i możliwość zrozumienia potrzeb klienta, zwiększa to prawdopodobieństwo sfinalizowania sprzedaży. Czy technologia może pomóc w tej sytuacji? Przyciągnięcie kupujących do drzwi sklepu jest tylko jedną z części procesu sprzedażowego, kluczowe znaczenie ma jednak wydłużenie czasu ich przebywania wewnątrz. Sieciowe rozwiązania audio mogą stworzyć spokojną i przyjazną atmosferę, która zachęca kupujących do oglądania produktów, zapewniając odpowiednią muzykę w tle. Inteligentne systemy mogą również zająć się zadaniami zwykle wykonywanymi przez personel, aby zaoszczędzić czas. Przykładowo, jeśli dany klient spędza więcej czasu w określonym obszarze, inteligentny czujnik może zaalarmować personel, by przyszedł i pomógł w wyborze odpowiedniego produktu. Jednocześnie można udostępnić wiadomość głosową, aby poinformować klienta, że pomoc jest w drodze.

 

Systemy audio mogą również pomagać w podejmowaniu decyzji o zakupie lub powiadamiać o okazjach. Komunikaty można dostosować do różnych obszarów sklepów i udostępniać, gdy klient wejdzie do określonych stref. - W realiach, w których niezwykle ważna jest dbałość o bezpieczeństwo, nagrane wcześniej komunikaty dotyczące zachowania dystansu społecznego pozwalają klientowi upewnić się, że sprzedawca troszczy się także o jego zdrowie – podkreśla Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Bezpieczeństwo i ochrona

 

Wymienione kwestie nie dotyczą tylko klientów – skrupulatne przestrzeganie zasad sanitarnych wpływa także na poczucie bezpieczeństwa pracowników. Technologia może wspierać kontrolę obłożenia sklepu – system audio zintegrowany z systemami kamer może samodzielnie liczyć osoby przebywające na jego terenie, a w przypadku przekroczenia dozwolonego limitu, informować o tym za pośrednictwem komunikatu dźwiękowego. Tego typu rozwiązania podnoszą komfort zarówno klientów, jak i pracowników. Potwierdzają to także badania – najnowszy raport GfK  wskazuje, że aż 72% kupujących we Włoszech, wskazuje ograniczenie liczby klientów w sklepach jako cenny element doświadczenia zakupowego.

 

Obok zagadnień związanych z pandemią, system audio może wspierać także odpowiednią ochronę sklepu. Dźwięk odgrywa bowiem ważną rolę w odstraszeniu potencjalnych złodziei – automatyczne komunikaty mogą zniechęcić do dalszego rabunku. Sprzedawcy mogą monitorować także obszary przed sklepami – system poinformuje automatycznie operatora ochrony, jeśli zauważy nietypowe zachowania po godzinach otwarcia sklepu.

 

Jak wybrać dobry system audio?

 

Aby system głośników posłużył długie lata warto, by miał nie tylko wymienione wyżej funkcjonalności, ale także był łatwy w obsłudze i nieawaryjny. Kluczowe, by jeden system obsługiwał zarówno kwestie związane z bezpieczeństwem, jak i zapowiedzi, czy muzykę. Posiadanie odrębnych rozwiązań powoduje niepotrzebne komplikacje i powoduje zwielokrotnienie potencjalnych punktów awarii.

 

Warto także zwrócić uwagę na proces instalacyjny – coraz więcej rozwiązań typu „wszystko w jednym” oferuje wysoką jakość, przy jednoczesnej prostej konfiguracji. Nie trzeba już mieć np. wzmacniacza czy procesora sygnału, wszystkie te elementy zapewnia jeden głośnik. Rozwiązanie zajmuje mniej miejsca i tym samym umożliwia sprzedawcom lepszą optymalizację wnętrza sklepu.

 

- Znaczenie dźwięku w sklepie będzie z pewnością wzrastało. Może on pomóc sprzedawcom zarówno w poprawie doświadczenia zakupowego ich klientów, jak i w zapewnieniu im bezpieczeństwa. Dlatego ważne, by stawiali na elastyczne systemy o otwartych standardach, które będą mogli rozbudowywać i dopasowywać do swoich potrzeb – dodaje Dagmara Pomirska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć