Kampania spamowa z subskrypcją w tle
Od pewnego czasu spamerzy wysyłają e-maile, w których zachęcają adresatów do anulowania bądź potwierdzenia subskrypcji. Oszuści nie informują w wysyłanych wiadomościach o jaki rodzaj subskrypcji chodzi. Spamerzy sprawdzają w ten sposób czy e-mail odbiorcy jest prawidłowy i podatny na próby wyłudzenia informacji oraz innego rodzaju złośliwe działania. Wiadomości wysyłane przez oszustów są zatytułowane „We_need your confirmation asap” („Potrzebujemy jak najszybciej potwierdzenia”), "Request , please confirm your unsubscription” („Prośba, potwierdź rezygnację z subskrypcji”), „Verification." („Weryfikacja”).
E-maile dostarczane przez spamerów zawierają kolorowe pola zawierające linki z pytaniem - czy chcesz anulować bądź potwierdzić subskrypcję. Jeśli odbiorca informacji połknie haczyk i wybierze którąkolwiek z opcji, utworzy nową wiadomość, która zostanie wysłana na adresy poczty elektronicznej znajdującej się pod kontrolą spamera. Oszuści w ten sposób weryfikują i monitorują ważność e-maili swoich potencjalnych ofiar.
Dziennikarze BleepingComputer w ramach testu utworzyli nowy adres e-mail, który wykorzystali do komunikacji ze spamerami stojącymi za kampanią „subskrypcyjną”. W ciągu kilku dni od wysłania odpowiedzi na wiadomość o rezygnacji bądź potwierdzeniu subskrypcji, nowe konto zostało zbombardowane wiadomościami spamowymi.
- W opisywanym przypadku spamerzy stosują dość sprytną metodę. Na pierwszy rzut oka kampania wydaje się być niegroźna i łatwo nabrać się na tę sztuczkę. Ale warto mieć na uwadze, że żadna poważna organizacja nie będzie wysyłać tego typu wiadomości bez objaśnień. Odpowiadanie na takie e-maile jedynie nakręca kolejne akcje spamowe. - tłumaczy Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

UE przyspiesza inwestycje w obronność i bezpieczeństwo. Pomagają w tym nowe narzędzia finansowe i uproszczenia dla przemysłu obronnego
Unijne inwestycje w bezpieczeństwo i przemysł obronny nabierają tempa. Strategia Gotowość 2030 zakłada integrację krajowych przemysłów obronnych państw członkowskich oraz rozwój nowych technologii w armiach. Komisja Europejska proponuje też różne możliwości zwiększenia finansowania wydatków obronnych. – Unia Europejska postawiła na bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze deklaracji, ale też konkretnych programów – podkreśla Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej.
Handel
Inflacja w nadchodzących miesiącach będzie pozostawała w celu inflacyjnym. Pojawia się duża przestrzeń do obniżek stóp procentowych

Inflacja już znajduje się w paśmie dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego i wszystko wskazuje na to, że pozostanie w nim przez dłuższy czas. Rada Polityki Pieniężnej również ma tego świadomość. Dlatego w czasie najbliższych posiedzeń powinny się pojawić obniżki stóp procentowych. Zdaniem ekonomisty dr. Jarosława Janeckiego rozsądnym poziomem głównej stopy procentowej byłby poziom 3,5–4 proc., czyli można się spodziewać obniżek o 100–150 punktów bazowych.
Nauka
Pomiar dokładnej liczby ludności pozostaje dużym wyzwaniem. W erze migracji wymaga to nowych narzędzi i definicji

Dokładne i porównywalne dane na temat ludności są niezbędne m.in. do celów statystycznych i administracyjnych. Dlatego rośnie zapotrzebowanie na statystyki z zakresu demografii, migracji, starzenia się społeczeństwa oraz dane regionalne i lokalne. Państwa Unii Europejskiej odchodzą od „tradycyjnego” spisu przeprowadzanego co 10 lat w kierunku wykorzystania danych ze źródeł administracyjnych. Przyszłością jest wykorzystanie w pomiarze danych z mediów społecznościowych czy sieci komórkowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.