Komunikaty PR

Kampania spamowa z subskrypcją w tle

2021-06-10  |  01:00
Biuro prasowe

Od pewnego czasu spamerzy wysyłają e-maile, w których zachęcają adresatów do anulowania bądź potwierdzenia subskrypcji. Oszuści nie informują w wysyłanych wiadomościach o jaki rodzaj subskrypcji chodzi. Spamerzy sprawdzają w ten sposób czy e-mail odbiorcy jest prawidłowy i podatny na próby wyłudzenia informacji oraz innego rodzaju złośliwe działania. Wiadomości wysyłane przez oszustów są zatytułowane „We_need your confirmation asap” („Potrzebujemy jak najszybciej potwierdzenia”), "Request , please confirm your unsubscription” („Prośba, potwierdź rezygnację z subskrypcji”),  „Verification." („Weryfikacja”).

 

E-maile dostarczane przez spamerów zawierają kolorowe pola zawierające linki z pytaniem - czy chcesz anulować bądź potwierdzić subskrypcję. Jeśli odbiorca informacji połknie haczyk i wybierze którąkolwiek z opcji, utworzy nową wiadomość, która zostanie wysłana na adresy poczty elektronicznej znajdującej się pod kontrolą spamera.  Oszuści w ten sposób weryfikują i monitorują ważność e-maili swoich potencjalnych ofiar.

 

Dziennikarze BleepingComputer w ramach testu utworzyli nowy adres e-mail, który wykorzystali do komunikacji ze spamerami stojącymi za kampanią „subskrypcyjną”. W ciągu kilku dni od wysłania odpowiedzi na wiadomość o rezygnacji bądź potwierdzeniu subskrypcji, nowe konto zostało zbombardowane wiadomościami spamowymi.

 

- W opisywanym przypadku spamerzy stosują dość sprytną metodę. Na pierwszy rzut oka kampania wydaje się być niegroźna i łatwo nabrać się na tę sztuczkę. Ale warto mieć na uwadze, że żadna poważna organizacja nie będzie wysyłać tego typu wiadomości bez objaśnień. Odpowiadanie na takie e-maile jedynie nakręca kolejne akcje spamowe. - tłumaczy Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.