Katoen Natie optymalizuje zarządzanie magazynami dzięki tabletom TOUGHBOOK M1
Katoen Natie jest globalnym dostawcą usług logistycznych. Firma, zatrudniająca ponad 10 000 osób, posiada 400 jednostek operacyjnych ze 150 terminalami i platformami logistycznymi. W jednym z największych terminali w porcie w Antwerpii, który obejmuje magazyny o powierzchni ponad 160 000 m² i prawie 1 000 silosów magazynowych i przeładunkowych, codziennie odbywa się załadunek i rozładunek ponad 400 ciężarówek. Aby zapewnić sprawny przebieg wszystkich procesów, Katoen Natie rozwinęło swój istniejący system zarządzania magazynem WMS i zaczęło używać tabletów TOUGHBOOK M1 firmy Panasonic.
- Dzięki postępowi technologicznemu, jaki dokonał się w ostatnich latach, czuliśmy, że istnieje możliwość dalszej optymalizacji naszych procesów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności - wyjaśnia Jimmy D'Hooge, kierownik projektu ds. skanowania i mobilności. - Co więcej, sprzęt, którego używaliśmy przestał spełniać obowiązujące standardy. Nasz pierwotny system WMS działał głównie w oparciu o instrukcje zapisane na papierze i wprowadzanie danych. Dzięki nowemu systemowi proces wprowadzania danych jest znacznie łatwiejszy. Unikając dublowania wpisów, zmniejszyliśmy margines błędu. Ponadto interfejs użytkownika i ekran dotykowy sprawiają, że system jest bardzo intuicyjny, więc łatwo jest szkolić nowych użytkowników.
W terminalu w Antwerpii codziennie ładowanych i rozładowywanych jest ponad 400 ciężarówek, wydajność jest więc kluczowa, a szczególnie istotnym parametrem jest czas pobytu ciężarówki na stanowisku. Dlatego analitycy Katoen Natie opracowali proces, w którym każda ciężarówka jest bezpośrednio rejestrowana w systemie WMS. Kierowca otrzymuje informację, gdzie ma zaparkować, a operator wózka widłowego otrzymuje elektroniczne polecenie załadunku lub rozładunku ciężarówki. Po zamknięciu zakończonego zlecenia, na tablecie wyświetlane jest kolejne zadanie. Operator wózka przejeżdża do następnej stacji, gdzie czeka już kolejna ciężarówka. System WMS sprawdza, czy jest to właściwy pojazd oraz określa miejsce rozładunku towaru w magazynie. Na koniec operator skanuje miejsce, do którego przeniósł towar i zamyka zlecenie. Wszystkie dane są automatycznie przesyłane do systemu WMS.
- Odkąd zaczęliśmy korzystać z nowego systemu, udało nam się znacznie skrócić średni czas pobytu ciężarówki na miejscu. Dzięki temu systemowi udało się również znacznie obniżyć poziom błędów - wyjaśnia Kurt Van Roeyen, kierownik operacyjny w Katoen Natie.
Po dokładnym zbadaniu rynku sprzętu komputerowego, firma Katoen Natie zdecydowała się na 7-calowy tablet Panasonic TOUGHBOOK M1. Urządzenie jest lekkie, ma doskonały skaner, a jego bateria bez problemu wystarcza na cały dzień pracy. Widoczność wyświetlacza jest dobra w każdych warunkach, co jest bardzo ważne dla operatorów wózków widłowych, którzy muszą stale się przemieszczać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co oznacza, że natężenie światła padającego na wyświetlacz co chwilę się zmienia. Co ważne, tablety nie są przypisane do konkretnego wózka widłowego lub operatora. Jeśli dany wózek widłowy ulegnie nagłemu uszkodzeniu, operator po prostu zabiera tablet ze sobą do następnego wózka i może kontynuować realizację zlecenia.
Katoen Natie wykorzystuje również stacje dokujące zaprojektowane specjalnie dla modelu TOUGHBOOK M1, co zapewnia bezpieczną integrację urządzenia z pojazdami. Przed wprowadzeniem istniejącego rozwiązania pracownicy firmy korzystali z uchwytu, który był zbyt lekki, a sprzęt zbyt ciężki. Powodowało to konieczność cotygodniowych napraw, co nieuchronnie prowadziło do utraty wydajności. Obecna konfiguracja wyeliminowała ten problem.
Kolejnym kluczowym wymogiem była łączność. Terminal ma pełny zasięg Wi-Fi we wszystkich obszarach zewnętrznych pomiędzy magazynami, gdzie wózki widłowe przyjmują i zamykają zlecenia. Nowe zadania są pobierane na tablet, więc operatorzy nie muszą być ciągle podłączeni do sieci, mogą kontynuować pracę nawet wtedy, gdy są offline. Tak więc w przypadku nagłej przerwy w działaniu sieci, operacje nie są bezpośrednio dotknięte. Gdy tylko tablet ponownie połączy się z sygnałem Wi-Fi, wszystko zostaje zsynchronizowane.
Aby z powodzeniem wdrożyć nowy system, firma już na wczesnym etapie zaangażowała w projekt docelowych użytkowników. Rozwiązania programowe i dobór sprzętu były konsultowane z pracownikami, którzy mieli pracować z tabletami, co pozwoliło zoptymalizować działanie systemu i sprawnie wdrożyć urządzenia.
Więcej informacji o wzmocnionych tabletach i notebookach Panasonic można znaleźć na stronie: https://business.panasonic.pl/rozwiazania-mobilne.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.