Katoen Natie optymalizuje zarządzanie magazynami dzięki tabletom TOUGHBOOK M1
Katoen Natie jest globalnym dostawcą usług logistycznych. Firma, zatrudniająca ponad 10 000 osób, posiada 400 jednostek operacyjnych ze 150 terminalami i platformami logistycznymi. W jednym z największych terminali w porcie w Antwerpii, który obejmuje magazyny o powierzchni ponad 160 000 m² i prawie 1 000 silosów magazynowych i przeładunkowych, codziennie odbywa się załadunek i rozładunek ponad 400 ciężarówek. Aby zapewnić sprawny przebieg wszystkich procesów, Katoen Natie rozwinęło swój istniejący system zarządzania magazynem WMS i zaczęło używać tabletów TOUGHBOOK M1 firmy Panasonic.
- Dzięki postępowi technologicznemu, jaki dokonał się w ostatnich latach, czuliśmy, że istnieje możliwość dalszej optymalizacji naszych procesów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności - wyjaśnia Jimmy D'Hooge, kierownik projektu ds. skanowania i mobilności. - Co więcej, sprzęt, którego używaliśmy przestał spełniać obowiązujące standardy. Nasz pierwotny system WMS działał głównie w oparciu o instrukcje zapisane na papierze i wprowadzanie danych. Dzięki nowemu systemowi proces wprowadzania danych jest znacznie łatwiejszy. Unikając dublowania wpisów, zmniejszyliśmy margines błędu. Ponadto interfejs użytkownika i ekran dotykowy sprawiają, że system jest bardzo intuicyjny, więc łatwo jest szkolić nowych użytkowników.
W terminalu w Antwerpii codziennie ładowanych i rozładowywanych jest ponad 400 ciężarówek, wydajność jest więc kluczowa, a szczególnie istotnym parametrem jest czas pobytu ciężarówki na stanowisku. Dlatego analitycy Katoen Natie opracowali proces, w którym każda ciężarówka jest bezpośrednio rejestrowana w systemie WMS. Kierowca otrzymuje informację, gdzie ma zaparkować, a operator wózka widłowego otrzymuje elektroniczne polecenie załadunku lub rozładunku ciężarówki. Po zamknięciu zakończonego zlecenia, na tablecie wyświetlane jest kolejne zadanie. Operator wózka przejeżdża do następnej stacji, gdzie czeka już kolejna ciężarówka. System WMS sprawdza, czy jest to właściwy pojazd oraz określa miejsce rozładunku towaru w magazynie. Na koniec operator skanuje miejsce, do którego przeniósł towar i zamyka zlecenie. Wszystkie dane są automatycznie przesyłane do systemu WMS.
- Odkąd zaczęliśmy korzystać z nowego systemu, udało nam się znacznie skrócić średni czas pobytu ciężarówki na miejscu. Dzięki temu systemowi udało się również znacznie obniżyć poziom błędów - wyjaśnia Kurt Van Roeyen, kierownik operacyjny w Katoen Natie.
Po dokładnym zbadaniu rynku sprzętu komputerowego, firma Katoen Natie zdecydowała się na 7-calowy tablet Panasonic TOUGHBOOK M1. Urządzenie jest lekkie, ma doskonały skaner, a jego bateria bez problemu wystarcza na cały dzień pracy. Widoczność wyświetlacza jest dobra w każdych warunkach, co jest bardzo ważne dla operatorów wózków widłowych, którzy muszą stale się przemieszczać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co oznacza, że natężenie światła padającego na wyświetlacz co chwilę się zmienia. Co ważne, tablety nie są przypisane do konkretnego wózka widłowego lub operatora. Jeśli dany wózek widłowy ulegnie nagłemu uszkodzeniu, operator po prostu zabiera tablet ze sobą do następnego wózka i może kontynuować realizację zlecenia.
Katoen Natie wykorzystuje również stacje dokujące zaprojektowane specjalnie dla modelu TOUGHBOOK M1, co zapewnia bezpieczną integrację urządzenia z pojazdami. Przed wprowadzeniem istniejącego rozwiązania pracownicy firmy korzystali z uchwytu, który był zbyt lekki, a sprzęt zbyt ciężki. Powodowało to konieczność cotygodniowych napraw, co nieuchronnie prowadziło do utraty wydajności. Obecna konfiguracja wyeliminowała ten problem.
Kolejnym kluczowym wymogiem była łączność. Terminal ma pełny zasięg Wi-Fi we wszystkich obszarach zewnętrznych pomiędzy magazynami, gdzie wózki widłowe przyjmują i zamykają zlecenia. Nowe zadania są pobierane na tablet, więc operatorzy nie muszą być ciągle podłączeni do sieci, mogą kontynuować pracę nawet wtedy, gdy są offline. Tak więc w przypadku nagłej przerwy w działaniu sieci, operacje nie są bezpośrednio dotknięte. Gdy tylko tablet ponownie połączy się z sygnałem Wi-Fi, wszystko zostaje zsynchronizowane.
Aby z powodzeniem wdrożyć nowy system, firma już na wczesnym etapie zaangażowała w projekt docelowych użytkowników. Rozwiązania programowe i dobór sprzętu były konsultowane z pracownikami, którzy mieli pracować z tabletami, co pozwoliło zoptymalizować działanie systemu i sprawnie wdrożyć urządzenia.
Więcej informacji o wzmocnionych tabletach i notebookach Panasonic można znaleźć na stronie: https://business.panasonic.pl/rozwiazania-mobilne.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.