Kolejna odsłona „Design for Life”
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła premierę kolejnej instalacji w ramach programu „Design for Life”, ukierunkowanego na współpracę z projektantami z całego świata. „Aurora” jest owocem współpracy firmy z cenionym architektem Arthurem Mamou-Manim. Instalacja ta jest interaktywną manifestacją potencjału drzemiącego w integracji designu, nauki i przemysłu na potrzeby tworzenia zrównoważonych innowacji, mających na celu zapewnienie harmonii między produktami, naturą i życiem. „Aurora” będzie prezentowana w Londynie w ramach wystawy Waste Age od 23 października 2021 r. przy okazji odbywającej się niemal równocześnie w Glasgow 26. konferencji ONZ w sprawie zmian klimatu (COP26).
Najnowsza współpraca w ramach programu „Design for Life” została zainicjowana dwa lata temu w formie eksperymentalnego projektu badawczego ukierunkowanego na wykorzystanie tzw. „upstream thinking”, czyli podejścia projektowego kładącego nacisk na regenerację, oraz oprogramowania Dassault Systèmes w celu zaprezentowania zasad innowacji cyrkularnych. „Aurora” jest niejako efektem tamtych badań: eksperymentalną instalacją wykonaną z modułów, które można przetworzyć, przetopić i uformować na nowo w ciągłym procesie reinwencji i odradzania.
– Aurora jest celebracją nowego początku po globalnej traumie związanej z pandemią – mówi architekt, Arthur Mamou-Mani. – Projektanci, architekci oraz inżynierowie mogą wreszcie wspólnymi siłami tworzyć doświadczenia współdzielone zamiast typowych projektów, zapewniając ludziom narzędzia do zwiększania produktywności oraz kreatywności.
Począwszy od doboru materiałów, a skończywszy na wykonaniu, instalacja „Aurora” sygnalizuje koniec ery konsumpcji dóbr (ang. take-make-waste) na rzecz środowisk budowanych z myślą o regeneracji oraz inkluzywności oraz wykorzystujących wiedzę i know-how z wielu różnych dziedzin. Po szczegółowej analizie molekularnej różnych materiałów wybór padł na polilaktyd, nietoksyczny polimer pochodzenia roślinnego, który nadaje się do druku 3D, a ponadto łatwo poddaje się recyklingowi w ciągłym obiegu zamkniętym. Zespół zdecydował się użyć chmurowej wersji platformy 3DEXPERIENCE firmy Dassault Systèmes, która nie tylko sprzyja współpracy, ale także pozwoliła stworzyć wirtualne kopie bliźniacze w przestrzeni stanowiącej replikę atrium londyńskiego Design Museum.
– Celem tej współpracy było zrealizowanie instalacji w oparciu o holistyczny proces sprzyjający integracji i odkrywaniu – mówi Anne Asensio, wiceprezes Dassault Systèmes ds. designu. – Kwestionując poszczególne aspekty produkcji oraz cyklu życia, począwszy od szczegółowej oceny wpływu materiału na środowisko, a skończywszy na analizie opcji demontażu i ponownego wykorzystania, chcieliśmy zaprezentować zwiedzającym fascynujące możliwości związane z tworzeniem środowisk do życia w przyszłości.
Oznacza to zastąpienie tradycyjnej urbanistyki bazującej na danych zupełnie nowymi narracjami sprzyjającymi włączaniu mieszkańców w proces projektowania miast ukierunkowanych na zrównoważony rozwój.
Dzięki realistycznym wizualizacjom zespół mógł sprawdzić wygląd instalacji w świecie wirtualnym o różnych porach dnia z uwzględnieniem różnego natężenia światła oraz cieni i przepływu powietrza. Wirtualne kopie bliźniacze pozwoliły przede wszystkim na zwizualizowanie, a następnie eksperymentowanie, optymalizowanie, testowanie i doskonalenie instalacji w 3D bez użycia jakichkolwiek materiałów w celu oceny wpływu poszczególnych decyzji projektowych na środowisko. Pozwoliło to zrealizować cele projektu oraz dostarczyć zoptymalizowane wrażenia przedstawiające świat, w którym każdy wytworzony przez człowieka obiekt, od przedmiotów użytkowych lub związanych ze stylem życia po rozwiązania z zakresu mobilności oraz elementy tkanki miejskiej, powstaje w duchu zrównoważonego rozwoju.
W dekadzie realizacji zobowiązań globalna emisja CO2 ma zostać ograniczona o połowę, co oznacza, że eksperci ds. designu i naukowcy muszą połączyć siły, aby stworzyć nowe, zunifikowane praktyki i modele ukierunkowane na zrównoważony rozwój planety o ograniczonych zasobach. Platforma 3DEXPERIENCE sprzyja współpracy oraz wykorzystaniu takich technologii, jak rzeczywistość wirtualna, modelowanie 3D, symulacje oraz projektowanie w świecie wirtualnym. Rozwiązanie to unifikuje poszczególne dyscypliny naukowe, ułatwia przyswajanie nowych koncepcji dzięki zastosowaniu trójwymiaru oraz ułatwia podejmowanie decyzji w duchu zrównoważonego rozwoju od poziomu molekularnego po gotowy produkt oraz jego ponowne wykorzystanie/recykling.
Rozpoczęty dekadę temu program „Design for Life” powstał z myślą o promowaniu zastosowania nauki i technologii w designie w celu budowania lepszego i bardziej zrównoważonego świata. Dotychczas w ramach programu Dassault Systèmes nawiązało współpracę m.in. z Kengo Kumą, Thomem Maynem oraz Patrickiem Jouinem.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.