Komunikaty PR

Konkretnie, prosto, na temat. Jak skonstruować dobre ogłoszenie o pracę w IT?

2021-06-15  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Materiał prasowy
Symetria PR

Kozia 26a
30-733 Kraków
kontakt|symetriapr.com| |kontakt|symetriapr.com
506 436 176
www.facebook.com/symetriapr

Moment, gdy kandydat trafia na ogłoszenie o pracę, często jest decydujący. To właśnie wtedy kształtuje się jego opinia o firmie. Warto zatem zadbać, aby w ofercie znalazły się kluczowe informacje, które pomogą przedsiębiorstwu znaleźć odpowiednią osobę, zaś potencjalnemu pracownikowi dadzą poczucie, że trafi do miejsca uwzględniającego jego potrzeby. 

Przyciągnięcie uwagi w gąszczu ogłoszeń wcale nie jest takie proste. Można jednak postawić na pewne elementy, które zawsze będą istotne dla osób poszukujących zatrudnienia. Jasno i precyzyjnie napisana oferta, najlepiej umieszczona na specjalistycznych portalach, to podstawa, od której warto zacząć. Te wytyczne sprawdzą się w każdej branży, jednak to właśnie w świecie IT walka o pracowników jest szczególnie zacięta. 


Na konkretach IT zbudowano

Jak pokazuje badanie “Rutyna czy dopasowanie. Jak rekruterzy tworzą zawartość oferty pracy”, przygotowane przez Pracuj.pl, tylko ⅓ ankietowanych dostosowuje język ogłoszenia do stanowiska. To stanowczo zbyt mało. 

Tymczasem opłaca się zacząć od konkretnych i przejrzystych komunikatów, które niosą ze sobą istotne dla kandydata dane. Zamiast decydować się na długi opis firmy, można postawić na skrótowy i kilkuzdaniowy zarys jej działalności. Lepsze wrażenie zrobi również oferta bez słów zapychaczy, które niewiele do niej wnoszą. 


Stanowisko i kryteria 

Podstawą jest nazwa posady adekwatna do obowiązków pracownika. W miarę możliwości powinna być precyzyjna i dobrze oddawać specyfikę danej funkcji. Dzięki temu już na wstępie ogłoszeniem zainteresują się osoby, na których zależy przedsiębiorstwu.

- W samym opisie stanowiska powinny znaleźć się wymagania dotyczące kandydata. Jasno komunikując istotne dla firmy kompetencje i umiejętności, tylko zyskujemy. Wypiszmy szczegółowe nazwy programów, metodyki oraz aplikacji, które kandydat musi obsługiwać. Podczas rekrutacji będzie można o nich porozmawiać i zorientować się, czy zgłaszające się osoby mają niezbędną wiedzę o wymaganych programach – wyjaśnia Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE IT, producenta programu SaldeoSMART. 

Dobrym uzupełnieniem ogłoszenia o pracę jest także wypisanie kilku specyficznych punktów dla danej funkcji. Opłaca się przedstawić obowiązki w taki sposób, aby aplikująca osoba wiedziała, jak będą one wyglądały na co dzień. Pomoże w tym wymienienie przykładowych zadań. Obecność tych elementów w ofercie pomaga zbudować korzystny i transparentny wizerunek firmy. 


Organizacja i wartości przedsiębiorstwa 

Coraz więcej osób przywiązuje sporą wagę do kultury organizacji, do której aplikuje. Jeśli potencjalny pracownik już z ogłoszenia dowie się, czy jest to przedsiębiorstwo w stylu korporacji, czy też mniejsza firma, ze sporym prawdopodobieństwem spojrzy na nie przychylniej.

- Dodajmy również informacje o modelu pracy – zdalnym bądź hybrydowym, możliwości elastycznych godzin wykonywania obowiązków czy wyglądzie i lokalizacji biura. Obecnie nie poświęcamy już co prawda tyle czasu na dojazdy do biura, ile dawniej, jednak taka informacja może być bardzo cenna dla kandydatów. Nie zapominajmy też o benefitach. Teoretycznie nazywa się je dodatkiem, w praktyce mogą pełnić funkcję języczka u wagi u osoby, która jednocześnie rozważa przyjęcie konkurencyjnej oferty – mówi Krzysztof Wojtas. 

Dotychczas dodawanie widełek płacowych do ogłoszenia nie było zbyt popularne. Obecnie, zwłaszcza w branży związanej z IT, zaczyna się to zmieniać. Dzięki temu firma zyskuje kilkukrotnie w oczach potencjalnych pracowników. W pierwszej kolejności dlatego, że taka oferta przyciąga osoby, które rzeczywiście są zainteresowane daną płacą oraz przedstawionymi warunkami. Na stanowisko nie zaaplikują też kandydaci o wyższych wymaganiach finansowych niż możliwości przedsiębiorstwa. Wszystko to ułatwia tworzenie uczciwego wizerunku firmy.


Formalności

Do kompletu danych można dodać również informacje o przebiegu rekrutacji. Opisując cały proces oraz jego etapy, sprawiamy, że kandydaci poczują się bezpieczniej, ponieważ będą wiedzieć, czego się spodziewać. W przypadku branży IT często jest to test sprawdzający umiejętności oraz rozmowa o wymaganych programach. 

Dodatkowym ułatwieniem będzie też upublicznienie terminów związanych z rekrutacją, np. ile czasu będzie trwać oraz do kiedy można złożyć aplikację. Ponadto przyda się klauzula o kontakcie tylko z wybranymi osobami. Aby te niezbędne dane stały się lepiej widoczne, przygotujmy specjalną infografikę, która podkreśli istotne elementy zamieszczonej oferty. 

Ogłoszenie o pracę powinno być profesjonalne oraz opierać się na konkretach. Zawierając w nim jasne komunikaty, precyzyjnie opisując kryteria oraz funkcję, jaką kandydat będzie pełnił w firmie, mamy większą szansę na to, że to właśnie do nas odezwie się odpowiednia osoba. Często także kultura organizacji oraz realizowane przez nią projekty są czynnikami, które przeważą szalę na korzyść przedsiębiorstwa. Opłaca się więc przygotować ofertę w taki sposób, aby proces rekrutacji przebiegał możliwie jak najkrócej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Symetria PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Ailleron dołącza do stowarzyszenia leasingowego w Szwajcarii Biuro prasowe
2024-06-13 | 16:00

Ailleron dołącza do stowarzyszenia leasingowego w Szwajcarii

Polski lider w dziedzinie oprogramowania dla branży leasingowej Ailleron, notowany na głównym rynku GPW, rozpoczął współpracę ze Szwajcarskim Stowarzyszeniem Leasingowym
IT i technologie DROGA DO DIGITALIZACJI: TEAM ENERGIE WDRAŻA TECHNOLOGIĘ PANASONIC ESL
2024-06-13 | 15:00

DROGA DO DIGITALIZACJI: TEAM ENERGIE WDRAŻA TECHNOLOGIĘ PANASONIC ESL

Panasonic ogłasza podpisanie umowy ramowej z Team Energie w celu wdrożenia technologii ESL na 72 stacjach benzynowych w Niemczech. Niemiecka firma energetyczna Team Energie nawiązała
IT i technologie Innowacje technologiczne Panasonic Toughbook w usługach G.D
2024-06-13 | 14:00

Innowacje technologiczne Panasonic Toughbook w usługach G.D

G.D, czołowy włoski dostawca specjalizujący się w tworzeniu i dostarczaniu urządzeń produkcyjnych i pakujących, postanowił wykorzystać rozwiązania mobilne Panasonic w celu usprawnienia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Finanse

Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB

Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.

Handel

Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie

Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w  zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.