Kontynuacja dobrych nastrojów w handlu tradycyjnym
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego. Ocena respondentów ankiety przeprowadzonej w ramach M/platform wzrosła aż o 13,2 pkt. w stosunku do maja, wynosząc 65,0 pkt. w skali od 0 do 100.
Jest to najwyższa wartość wskaźnika Nastrojów Handlu Tradycyjnego w tym roku. Wskaźnik oczekiwań na kolejny miesiąc – NHT+1 – wyniósł natomiast 64,1 pkt., co stanowi spadek o 3,2 pkt. w stosunku do maja, lecz jest to już trzeci miesiąc z rządu, kiedy zdecydowanie przekroczył próg 60,0 pkt. Czerwiec był drugim kolejnym miesiącem, w którym mogliśmy zaobserwować wzrostowy trend obrotów w sklepach tradycyjnych.
Porównując ubiegły miesiąc do czerwca 2020 r., obroty w kanale tradycyjnym były wyższe o 4,5%, co wskazuje, że pozytywna tendencja zaczyna się umacniać. Za wzrosty w dużym stopniu były odpowiedzialne produkty świeże i na wagę, jak mięso, wędliny, owoce, warzywa czy nabiał, ale także wyroby tytoniowe, które zanotowały wzrost o 4,6%. Podobnie jest w maju, wzrosła również wartość sprzedaży napojów bezalkoholowych (o 13,0%) oraz mrożonek, w tym lodów (o 10,5%), na co oczywisty wpływ miały wysokie temperatury. – Czynnik pogodowy był także sprzymierzeńcem dla innej bardzo ważnej kategorii w handlu tradycyjnym. Po raz pierwszy od kilku miesięcy odwrócił się spadkowy dotychczas trend dla kategorii piwa, która w czerwcu odnotowała wzrost o 0,8% w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku – skomentowała badanie Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. Analiz Rynkowych M/platform.
Analitycy M/platform, cyfrowej platformy usług, wspierającej tradycyjne punkty handlowe, na początku każdego miesiąca analizują nastroje wśród właścicieli i kierowników tradycyjnych sklepów. Wyniki badania pozwalają określić ogólne nastroje w handlu detalicznym, a także prognozy na kolejne miesiące.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.