Korzyści z systemów zarządzania flotą od B do X
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Coraz częściej duże firmy decydują się na outsourcing obsługi floty transportu wewnętrznego. Co można zyskać dzięki długoterminowemu wynajmowi z obsługą full service i zastosowaniu cyfrowych narzędzi zarządzania flotą? Sprawdziliśmy na 4 przykładach wdrożeń.
Wciąż istnieją przedsiębiorstwa, w których nie do pomyślenia jest, że można nie być posiadaczem użytkowanych wózków widłowych. Z drugiej strony na popularności zyskują leasing i wynajem długoterminowy. Ich dopełnieniem mogą być (i często są): autoryzowana obsługa prowadzona przez serwis dostawcy, cyfrowe pakiety zarządzania flotą i doradztwo, w ramach którego na podstawie gromadzonych danych eksperci pomagają klientowi lepiej dobierać wózki, osprzęt i infrastrukturę. Jak funkcjonują takie relacje biznesowe i co mogą zyskać na nich użytkownicy urządzeń transportu wewnętrznego? Przeanalizowaliśmy pod tym kątem wdrożenia tego rodzaju rozwiązań w firmach Belron®, Denso, K-flex oraz XPS Flow.
Belron® - system zarządzania flotą dla zwiększenia przepustowości i zmniejszenia liczby wózków
Belron® jest producentem szyb zamiennych do samochodów. Podczas rozbudowy i modernizacji centrum dystrybucyjnego w brytyjskim Bardon firma zoptymalizowała we współpracy z dostawcą wózków widłowych skład parku maszynowego, wykorzystując dane z systemu zarządzania flotą. Udało się w efekcie zwiększyć zdolności przeładunkowe zakładu przy zmniejszeniu liczby wykorzystywanych maszyn. Dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych ze składaną platformą, z 8 do 4 zredukowano liczbę pojazdów przeznaczonych do sztaplowania i załadunku. Wózki z przeciwwagą STILL RX 20 i RX 70 pozwoliły natomiast znacząco usprawnić realizację zadań związanych z recyklingiem szkła. Dzięki uchwytom, w które je wyposażono, umożliwiły obrót szyb w zaledwie 18 sekund – o połowę krócej niż w przypadku maszyn, których używano dotychczas. Ze względu na pozytywne doświadczenia z wykorzystania systemu zarządzania flotą całość nowego, liczącego 50 wózków intralogistycznego parku maszynowego zintegrowano z aplikacją STILL FleetManager. – Oprogramowanie pozwala wprowadzić ograniczenie prędkości wybranych maszyn, prowadzi złożone raporty z pracy wózków, gwarantuje pełną transparentność i umożliwia analizę kompetencji operatorów – mówi Justin Gibbons, Technical Training Manager Belron® UK Ltd.
Poprawa bezpieczeństwa w Denso Manufacturing Italia SpA dzięki systemowi klasy FleetManager
Zakład spółki Denso Manufacturing Italia SpA w San Salvo zajmuje się produkcją komponentów elektrycznych, rozruszników, silniczków wycieraczek, dmuchaw i wiatraków dla branży automotive. Ze względu na zwiększenie wolumenu produkcji firma rozbudowała i zmodernizowała flotę oraz wprowadziła system zarządzania pojazdami. – Bezpieczeństwo to nasz kluczowy priorytet – mówi Ivan Rosati, starszy menadżer zakładu Denso. – W naszych dążeniach do osiągnięcia maksymalnej wydajności modernizacja floty okazała się cenną okazją do integracji procesów intralogistycznych z działaniami dla bezpieczeństwa pracy – relacjonuje. Rotacja eksploatowanych pojazdów dzięki systemowi zarządzania flotą wyklucza nadmierne użytkowanie poszczególnych wózków. Z kolei jednoznaczne przypisanie do konkretnego operatora korzystania z pojazdu w danym momencie zwiększa poczucie odpowiedzialności za poprawną eksploatację. – Dzięki programowi STILL FleetManager możemy w sposób ciągły monitorować wydajność każdego z wózków i efektywność całej floty. Systemy ograniczające ryzyko kolizji pozwoliły nam natomiast zintegrować nowoczesne rozwiązania z istniejącą infrastrukturą. Indywidualne przypisanie wózka do operatora w istotny sposób przyczynia się do codziennego praktykowania skoncentrowanej na bezpieczeństwie kultury organizacyjnej – podsumowuje Rosati.
Brak przestojów w K-Flex Polska dzięki umowie full service i zastosowaniu baterii Li-Ion
K-Flex Polska to krajowy oddział działającego globalnie producenta elementów izolacji termicznej i akustycznej z kauczuku syntetycznego. By zapewnić zachowanie płynności procesów po rozbudowie swojego zakładu w woj. łódzkim, firma zdecydowała się na rozwój floty transportu wewnętrznego, włącznie z przejściem na baterie litowo-jonowe, wdrożeniem systemu zarządzania flotą i podpisaniem z dostawcą umowy full service. Pakiet produktów i usług zaproponowanych firmie K-Flex obmyślono tak, żeby zapewnić optymalną eksploatację floty i gwarantować płynność pracy. Dzięki szybkiemu ładowaniu częściowemu baterie litowo-jonowe pozwalają wózkom funkcjonować w trybie wielozmianowym z krótkimi tylko przerwami, często idącymi w parze z odpoczynkiem operatora w ciągu dnia roboczego. System zarządzania flotą, kompleksowa obsługa serwisowa i bieżący monitoring stanu technicznego umożliwiają działanie proaktywnie, niemal całkowicie eliminując w połączeniu z technologią Li-Ion jakiekolwiek przestoje. – Chcąc zapewniać ciągłość procesów produkcyjnych i magazynowych w trybie wielozmianowym, polegamy na sprawdzonych markach, których produkty są niezawodne i wydajne. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z nowej generacji wózków, które mamy od ubiegłego roku. Zrobiły na nas pozytywne wrażenie swoimi możliwościami i jakością wykonania – relacjonuje Kamil Maszczyk, project manager K-Flex. – Wiąże się to również ze sprawnym serwisem, dlatego wszystkie nasze wózki obsługiwane są przez STILL w ramach umowy Full Service. Daje nam to pewność, że sprzęt będzie zawsze gotowy do pracy, a my możemy skupić się na tym, co robimy najlepiej – podsumowuje.
Zmniejszenie liczby wózków i poprawa bezpieczeństwa w XPS Flow
Gościem organizowanego przez STILL Polska webinaru na temat systemów zarządzania flotą był p. Dariusz Młodzikowski z firmy SPX Flow zajmującej się projektowaniem i wykonawstwem linii produkcyjnych. Relacjonował, że dzięki gromadzonym w oprogramowaniu STILL Fleet Manager danym optymalizacyjnym w ciągu 3 lat od wdrożenia aplikacji udało się o 8 zredukować liczbę wózków potrzebnych do wykonywania zadań transportu wewnętrznego. Wspomniał także o poprawie bezpieczeństwa dzięki automatycznemu zapisowi informacji o tym, który operator steruje wózkiem. Jako ciekawostkę wskazał fakt, że uruchomienie aplikacji wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami zajęło zaledwie 1 dzień.
W jakich firmach warto wdrożyć systemy zarządzania flotą i umowę full service?
Jak wynika z wyżej opisanych wdrożeń, we flotach intralogistycznych liczących kilkadziesiąt pojazdów cyfrowe systemy zarządzania flotą pozwalają zidentyfikować przejawy marnotrawstwa i uniknąć nadmiernej eksploatacji poszczególnych egzemplarzy wózków widłowych. W efekcie umożliwiają optymalny dobór parku maszynowego i ograniczenie liczby wózków potrzebnych do realizacji zadań. W zakładach, w których problemem są potencjalnie niebezpieczne zachowania operatorów i kolizje, cyfrowe narzędzia monitoringu przyczyniają się do zmniejszenia liczby niepożądanych zdarzeń. Elastyczne formy finansowania wózków w pakiecie z pełną obsługą serwisową sprawdzają się natomiast tam, gdzie przestoje są szczególnie kosztowne. Niezależnie od specyfiki zakładu narzędzia tego rodzaju zmniejszają obłożenie menadżerów zadaniami związanymi z administracją i zbieraniem dokumentacji, zwiększając ilość czasu, który można wykorzystać na doskonalenie kluczowych procesów przedsiębiorstwa.

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Autostrada A4 może być rozbudowana o trzeci pas ruchu szybciej niż planowano. Jej zarządca proponuje niezwłoczne rozpoczęcie prac
O przyspieszenie prac związanych z rozbudową A4 na odcinku Kraków – Katowice o trzeci pas ruchu apeluje spółka Stalexport Autostrady do przedstawicieli strony publicznej. Według zarządcy autostrady projektowanie mogłoby się zacząć niezwłocznie, co znacząco skróciłoby czas realizacji całego przedsięwzięcia. W innym wypadku już za dwa lata użytkownicy trasy będą musieli mierzyć się z problemem korków.
Prawo
Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.
Handel
Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.