Korzyści z systemów zarządzania flotą od B do X
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Coraz częściej duże firmy decydują się na outsourcing obsługi floty transportu wewnętrznego. Co można zyskać dzięki długoterminowemu wynajmowi z obsługą full service i zastosowaniu cyfrowych narzędzi zarządzania flotą? Sprawdziliśmy na 4 przykładach wdrożeń.
Wciąż istnieją przedsiębiorstwa, w których nie do pomyślenia jest, że można nie być posiadaczem użytkowanych wózków widłowych. Z drugiej strony na popularności zyskują leasing i wynajem długoterminowy. Ich dopełnieniem mogą być (i często są): autoryzowana obsługa prowadzona przez serwis dostawcy, cyfrowe pakiety zarządzania flotą i doradztwo, w ramach którego na podstawie gromadzonych danych eksperci pomagają klientowi lepiej dobierać wózki, osprzęt i infrastrukturę. Jak funkcjonują takie relacje biznesowe i co mogą zyskać na nich użytkownicy urządzeń transportu wewnętrznego? Przeanalizowaliśmy pod tym kątem wdrożenia tego rodzaju rozwiązań w firmach Belron®, Denso, K-flex oraz XPS Flow.
Belron® - system zarządzania flotą dla zwiększenia przepustowości i zmniejszenia liczby wózków
Belron® jest producentem szyb zamiennych do samochodów. Podczas rozbudowy i modernizacji centrum dystrybucyjnego w brytyjskim Bardon firma zoptymalizowała we współpracy z dostawcą wózków widłowych skład parku maszynowego, wykorzystując dane z systemu zarządzania flotą. Udało się w efekcie zwiększyć zdolności przeładunkowe zakładu przy zmniejszeniu liczby wykorzystywanych maszyn. Dzięki zastosowaniu wózków podnośnikowych ze składaną platformą, z 8 do 4 zredukowano liczbę pojazdów przeznaczonych do sztaplowania i załadunku. Wózki z przeciwwagą STILL RX 20 i RX 70 pozwoliły natomiast znacząco usprawnić realizację zadań związanych z recyklingiem szkła. Dzięki uchwytom, w które je wyposażono, umożliwiły obrót szyb w zaledwie 18 sekund – o połowę krócej niż w przypadku maszyn, których używano dotychczas. Ze względu na pozytywne doświadczenia z wykorzystania systemu zarządzania flotą całość nowego, liczącego 50 wózków intralogistycznego parku maszynowego zintegrowano z aplikacją STILL FleetManager. – Oprogramowanie pozwala wprowadzić ograniczenie prędkości wybranych maszyn, prowadzi złożone raporty z pracy wózków, gwarantuje pełną transparentność i umożliwia analizę kompetencji operatorów – mówi Justin Gibbons, Technical Training Manager Belron® UK Ltd.
Poprawa bezpieczeństwa w Denso Manufacturing Italia SpA dzięki systemowi klasy FleetManager
Zakład spółki Denso Manufacturing Italia SpA w San Salvo zajmuje się produkcją komponentów elektrycznych, rozruszników, silniczków wycieraczek, dmuchaw i wiatraków dla branży automotive. Ze względu na zwiększenie wolumenu produkcji firma rozbudowała i zmodernizowała flotę oraz wprowadziła system zarządzania pojazdami. – Bezpieczeństwo to nasz kluczowy priorytet – mówi Ivan Rosati, starszy menadżer zakładu Denso. – W naszych dążeniach do osiągnięcia maksymalnej wydajności modernizacja floty okazała się cenną okazją do integracji procesów intralogistycznych z działaniami dla bezpieczeństwa pracy – relacjonuje. Rotacja eksploatowanych pojazdów dzięki systemowi zarządzania flotą wyklucza nadmierne użytkowanie poszczególnych wózków. Z kolei jednoznaczne przypisanie do konkretnego operatora korzystania z pojazdu w danym momencie zwiększa poczucie odpowiedzialności za poprawną eksploatację. – Dzięki programowi STILL FleetManager możemy w sposób ciągły monitorować wydajność każdego z wózków i efektywność całej floty. Systemy ograniczające ryzyko kolizji pozwoliły nam natomiast zintegrować nowoczesne rozwiązania z istniejącą infrastrukturą. Indywidualne przypisanie wózka do operatora w istotny sposób przyczynia się do codziennego praktykowania skoncentrowanej na bezpieczeństwie kultury organizacyjnej – podsumowuje Rosati.
Brak przestojów w K-Flex Polska dzięki umowie full service i zastosowaniu baterii Li-Ion
K-Flex Polska to krajowy oddział działającego globalnie producenta elementów izolacji termicznej i akustycznej z kauczuku syntetycznego. By zapewnić zachowanie płynności procesów po rozbudowie swojego zakładu w woj. łódzkim, firma zdecydowała się na rozwój floty transportu wewnętrznego, włącznie z przejściem na baterie litowo-jonowe, wdrożeniem systemu zarządzania flotą i podpisaniem z dostawcą umowy full service. Pakiet produktów i usług zaproponowanych firmie K-Flex obmyślono tak, żeby zapewnić optymalną eksploatację floty i gwarantować płynność pracy. Dzięki szybkiemu ładowaniu częściowemu baterie litowo-jonowe pozwalają wózkom funkcjonować w trybie wielozmianowym z krótkimi tylko przerwami, często idącymi w parze z odpoczynkiem operatora w ciągu dnia roboczego. System zarządzania flotą, kompleksowa obsługa serwisowa i bieżący monitoring stanu technicznego umożliwiają działanie proaktywnie, niemal całkowicie eliminując w połączeniu z technologią Li-Ion jakiekolwiek przestoje. – Chcąc zapewniać ciągłość procesów produkcyjnych i magazynowych w trybie wielozmianowym, polegamy na sprawdzonych markach, których produkty są niezawodne i wydajne. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z nowej generacji wózków, które mamy od ubiegłego roku. Zrobiły na nas pozytywne wrażenie swoimi możliwościami i jakością wykonania – relacjonuje Kamil Maszczyk, project manager K-Flex. – Wiąże się to również ze sprawnym serwisem, dlatego wszystkie nasze wózki obsługiwane są przez STILL w ramach umowy Full Service. Daje nam to pewność, że sprzęt będzie zawsze gotowy do pracy, a my możemy skupić się na tym, co robimy najlepiej – podsumowuje.
Zmniejszenie liczby wózków i poprawa bezpieczeństwa w XPS Flow
Gościem organizowanego przez STILL Polska webinaru na temat systemów zarządzania flotą był p. Dariusz Młodzikowski z firmy SPX Flow zajmującej się projektowaniem i wykonawstwem linii produkcyjnych. Relacjonował, że dzięki gromadzonym w oprogramowaniu STILL Fleet Manager danym optymalizacyjnym w ciągu 3 lat od wdrożenia aplikacji udało się o 8 zredukować liczbę wózków potrzebnych do wykonywania zadań transportu wewnętrznego. Wspomniał także o poprawie bezpieczeństwa dzięki automatycznemu zapisowi informacji o tym, który operator steruje wózkiem. Jako ciekawostkę wskazał fakt, że uruchomienie aplikacji wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami zajęło zaledwie 1 dzień.
W jakich firmach warto wdrożyć systemy zarządzania flotą i umowę full service?
Jak wynika z wyżej opisanych wdrożeń, we flotach intralogistycznych liczących kilkadziesiąt pojazdów cyfrowe systemy zarządzania flotą pozwalają zidentyfikować przejawy marnotrawstwa i uniknąć nadmiernej eksploatacji poszczególnych egzemplarzy wózków widłowych. W efekcie umożliwiają optymalny dobór parku maszynowego i ograniczenie liczby wózków potrzebnych do realizacji zadań. W zakładach, w których problemem są potencjalnie niebezpieczne zachowania operatorów i kolizje, cyfrowe narzędzia monitoringu przyczyniają się do zmniejszenia liczby niepożądanych zdarzeń. Elastyczne formy finansowania wózków w pakiecie z pełną obsługą serwisową sprawdzają się natomiast tam, gdzie przestoje są szczególnie kosztowne. Niezależnie od specyfiki zakładu narzędzia tego rodzaju zmniejszają obłożenie menadżerów zadaniami związanymi z administracją i zbieraniem dokumentacji, zwiększając ilość czasu, który można wykorzystać na doskonalenie kluczowych procesów przedsiębiorstwa.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.