Komunikaty PR

KROSS w gronie 7 najlepszych w Polsce firm nagrodzonych za cyfrową transformację

2021-11-25  |  12:35
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Polski producent rowerów KROSS w gronie 7 najlepszych w Polsce firm nagrodzonych za cyfrową transformację

KROSS jest największym sprzedawcą rowerów w polskim Internecie. Firma odebrała właśnie prestiżową nagrodę Digital Excellence Award, przyznawaną co roku liderom cyfrowej transformacji. Eksperci KROSS w niecałe dwa lata, od podstaw zaprojektowali niezbędne procesy i stworzyli system sprzedaży rowerów online, który obecnie stanowi trzecią siłę sprzedażową polskiego KROSS. Liczba rowerów kupionych przez Internet w KROSS wzrosła z kilkuset sztuk w 2019 r. do wartości pięciocyfrowej w 2021 r. Tak spektakularny sukces był możliwy dzięki dobremu zaprojektowaniu zmian oraz konsekwentnemu ich wprowadzaniu, przy zbudowanym wsparciu całej załogi KROSS.

Nagrody Digital Excellence Awards przyznawane są liderom cyfrowej transformacji – firmom, które wyznaczają kierunki i realizują odważne i rewolucyjne projekty wpływające na całe organizacje. W tym roku, już po raz piąty, Jury w skład którego wchodzą przedstawiciele największych, międzynarodowych koncernów, organizacji i uczelni, przyznało nagrody w 6 kategoriach konkursowych. Polski producent rowerów KROSS zwyciężył w kategorii Transformational Capabilities, pokonując takie firmy jak Lux-Med czy Zalando. Jurorzy docenili przeprowadzenie przez KROSS „zwinnej transformacji w odpowiedzi na zmiany rynkowe spowodowane pandemią. Efektem jest innowacyjne rozwiązanie łączące tradycyjne i cyfrowe kanały sprzedaży.”

Menadżerowie KROSS słusznie zidentyfikowali potrzeby klientów i postanowili przenieść sprzedaż rowerów w Polsce z ery analogowej, do nowej, cyfrowej rzeczywistości. Wyzwaniem było zaplanowanie i stworzenie logistyki oraz systemów magazynowania i rozliczeń nastawionych na klienta detalicznego, przy zachowaniu współpracy z istniejącą siecią dilerską. Po zaplanowaniu nowej ścieżki sprzedażowej, trzeba było od podstaw zbudować nowoczesny sklep internetowy, stworzyć system dystrybucji i montażu rowerów dla klientów e-commerce, a także zadbać o ich sprawną obsługę, w tym telefoniczne centrum wsparcia.

- KROSS jest liderem internetowej sprzedaży rowerów w Polsce. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu e-commerce, KROSS w dwa lata zbudował od zera rozwiązanie numer jeden do sprzedaży on-line z wykorzystaniem własnego kanału i osiągnął wiodącą pozycję sprzedażową przez platformy marketplace. Aby tego dokonać, KROSS potrzebował znacząco przebudować wewnętrzne procesy i organizację. Dziś nasz e-commerce jest wysoko oceniany przez konsumentów. Bardzo się cieszymy z przyznanej nagrody – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.

Dobrze zaplanowane wdrożenie e-commerce KROSS, przyniosło spektakularny wzrost sprzedaży w tym kanale oraz szybki skok firmy z pozycji outsidera do ścisłej czołówki. Uruchomiona tuż przed pandemią nowoczesna platforma do sprzedaży, okazała się strzałem w dziesiątkę, pierwszy rower sprzedał się po kilkunastu sekundach.

- Decyzja o transformacji wiązała się z cyfryzacją całej firmy, we wszystkich obszarach. Wyzwaniem było połączenie procesów e-commerce z rynkiem dilerskim. Dzięki systemowi rozliczeń oraz ich automatyzacji, udało się wyeliminować zagrożenia, a dystrybutorzy stali się ambasadorami rozwiązań e-commerce. Wprowadzenie e-commerce to jeden z pierwszych etapów cyfryzacji w KROSS. Kolejne przed nami – zapowiada Robert Balkowski, kierownik sprzedaży e-commerce KROSS.

Wdrożenie cyfrowej rewolucji w KROSS przyniosło także szereg innych, nowych możliwości, które pozwolą jej zwiększać przewagę konkurencyjną na rynku.

- Usprawniliśmy logistykę automatyzując procesy, na nowo podeszliśmy do planowania produkcji, tak aby nowe produkty były dostępne dla kanału e-commerce. Wprowadzenie bezpośredniej obsługi klientów podczas sprzedaży przez Internet, stało się motorem do usprawnienia obecnych procesów w obszarze B2B. To cyfrowa rewolucja w KROSS, dzięki której już oferujemy naszym klientom nowe rozwiązania, jak choćby aplikację myKROSS, poprzez którą budujemy nową, rowerową społeczność w Polsce – mówi Paweł Jarecki, Dyrektor Zarządzający ds. Relacji z Konsumentami KROSS.

Stworzone w KROSS nowoczesne centrum logistyczne zapewnia błyskawiczną obsługę zakupów przez Internet, klient szybko otrzymuje swoje zamówienie, a rower jest od razu gotowy do jazdy. Po roku od wejścia KROSS jako sprzedawcy na największy polski marketplace (Allegro), w tym roku firma stała się liderem sprzedaży nowych rowerów pod względem wartościowym. KROSS realizuje plan ekspansji zagranicznej, w nowym roku uruchomione zostaną zagraniczne platformy sprzedażowe.

W Polsce trwa największy w historii boom na rowery. To już drugi sezon, w którym Polacy przesiedli się na rowery całymi rodzinami. Jazda na rowerze w dobie pandemii okazała się jednym z najlepszych sposobów na bezpieczne, codzienne dojazdy do pracy i szkoły, coraz częściej zastępuje także inne aktywności sportowe. Polski KROSS odpowiada na te trendy, rozbudowując ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerzając liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu. Eksperci zapowiadają dalszy wysoki popyt Polaków na rowery a KROSS deklaruje rekordową dostępność ponad pół miliona rowerów, jakie trafią do sprzedaży w nadchodzącym sezonie rowerowym.  

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe, przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej, znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodził 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce Biuro prasowe
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.