Komunikaty PR

Las Vegas w kieszeni, czyli przyszłość gier losowych

2021-05-04  |  15:00
Biuro prasowe

Rynek gier, to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż na świecie. Co roku pobijane są kolejne rekordy sprzedaży, a wartość rynku w 2020 roku szacowano na 165 miliardów dolarów[1]. Co ciekawe, tradycyjne gry komputerowe, takie jak kultowy Wiedźmin, to dziś już tylko jeden z rynków i to wcale nie największy!

 

Branżę gamingową dzielimy obecnie na gry mobilne, konsolowe i PC, a wartość tych pierwszych zdecydowanie przewyższa pozostałe łącznie. Rynek ten jest już wart 85 miliardów dolarów w stosunku do 33 miliardów rynku konsolowego i 40 miliardów rynku gier PC.[2]

 

Gramy mobilnie

Dlaczego rynek gier mobilnych tak dynamicznie rośnie?  Przede wszystkim ma na to wpływ zmiana naszych zachowań i stylu życia. Coraz częściej traktujemy grę jako formę drobnej rozrywki w  wolnej chwili, a nie jako zaplanowaną wcześniej czynność. Gry na urządzeniach mobilnych pozwalają nam na zabawę w dowolnym czasie i miejscu.

Dodatkowym czynnikiem jest olbrzymia i stale powiększająca się baza potencjalnych użytkowników, którymi są wszyscy posiadacze smartfonów, a jak wskazują dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej, z telefonu komórkowego korzysta 90 % Polaków. poniżej 44. roku życia. [3]

Mobile to nie tylko wygoda użytkowania, ale też produkcji. Coraz więcej firm zmienia profil działalności na tworzenie mobilnych gier, ponieważ są mniej czasochłonne oraz nie wymagają tak licznego zespołu i dużych inwestycji finansowych, jak wygląda to w przypadku super produkcji. Ponadto powszechne systemy mikro transakcji, czyli drobnych płatności mających ułatwić rozgrywkę lub ją urozmaicają, stanowią dodatkowe zyski. W obliczu rosnącej popularności tego rodzaju gier, również legendarny CD Projekt pracuje nad dodatkowymi elementami swoich produkcji dostępnymi przez internet.

 

Kasyno kieszonkowe

 

Na rynku gier losowych panuje taka sama tendencja. Popularność zyskują kasyna internetowe, a szczególnie te mobilne. Według danych z 2020r. 62% graczy odwiedza wirtualne kasyna na swoich smartfonach[4], a eksperci przewidują, że rynek ten nadal nie jest nasycony.

 

Internet daje ogromne możliwości, ułatwia dostęp do rozrywki graczom nawet z niewielkich miejscowości, a co istotne – jedno kasyno może mieć bardzo duży wybór tytułów, ponieważ nie ograniczają go fizyczne bariery. Ulubione gry dostępne są w każdym miejscu i o każdej porze. Podczas pandemii, gdy stacjonarne kasyna zostały zamknięte, te internetowe jeszcze bardziej zyskały na popularności dlatego, że były dostępne bez wychodzenia z domu. Można było cieszyć się grą, bez konieczności bezpośredniego kontaktu z innymi osobami. Według danych Ministerstwa Finansów sprzedaż gier kasynowych przez Internet (realizowana w formie monopolu państwa) wzrosła w 2020 r. ponad dwukrotnie, a w tym roku przychody z gier kasynowych online wzrosną o 30 % (do 11,39 mld zł)[5].

- Pandemia przyśpieszyła transformację cyfrową, a co za tym idzie, sposób prowadzenia biznesu. Nie da się pominąć dynamicznie rosnącej gałęzi rozrywki mobilnej – z telefonem spędzamy cały dzień.

 

W Promatic odnotowaliśmy ten trend jeszcze przed pandemią, przygotowując wydania naszych najpopularniejszych tytułów w wersji online zarówno na komputery stacjonarne jak i komórki. Jako producent urządzeń i gier, a nie operator rynku, oddajemy w ręce naszych partnerów narzędzia do wykorzystania w tym nowym kanale świadczenia rozrywki, tak aby spełnić oczekiwania klienta końcowego.

 

Promatic online jest naszym subbrandem zajmującym się produktami online. Na platformiepokazujemy możliwości i funkcjonalności naszych gier w nowym otoczeniu. Idziemy za głosem gracza, a on wyraźnie oczekuje rozrywki nie tylko w trybie stacjonarnym lecz również online – tłumaczy Paweł Paliwoda, CEO Promatic Group

 

VR, AI i Bitcoiny

Digitalizacja nie jest przyszłością, tylko faktem. Kasyna internetowe stają się coraz atrakcyjniejsze również dzięki nowym technologiom, które dynamicznie się rozwijają.

Z zaciekawieniem obserwujemy trend popularyzacji kryptowalut jako środków płatności. Zagraniczne kasyna blockchain już oferują szybką i bezpieczną transakcję, która nie wymaga wprowadzania danych finansowych, a dzięki temu gracze zachowują anonimowość, a ich poufne dane nie są nikomu udostępniane. Ciekawi jesteśmy jak ten trend, jeszcze niedostępny w Polsce, wpłynie na przyszłość naszego rynku – obserwujemy go bacznie – dodaje Paweł Paliwoda.

Technologie VR i AR także będą prawdziwym przełomem dla kasyn. Wirtualna rzeczywistość pozwoli na interakcje między graczami online na zupełnie nowym poziomie. Teraz gra online to gra w parze gracz-kasyno, VR pozwoli zaś na wprowadzenie peer2peer czyli gracz-kasyno-gracz.

Bardzo możliwe, że najwięcej nowych rozwiązań dotyczyć będzie wykorzystania sztucznej inteligencji. Dzięki temu proces identyfikacji osób ma stać się jeszcze bardziej wiarygodny, a właściciele platform do gier będą mogli badać zachowania użytkowników, aby budować dla nich indywidualne, personifikowane oferty gier i bonusów.

Sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana w celu zabezpieczenia gracza. Wiele platform już wprowadziło pewne ograniczenia, takie jak konieczność ustalenia limitów kwotowych i czasowych dla pojedynczej rozgrywki. Gracz na bieżąco informowany jest o długość danej sesji w kasynie, a po upływie ustalonego wcześniej czasu, traci możliwość dalszej gry na następne 24 godziny. Dzięki tym rozwiązaniom kasyna internetowe są bezpieczniejsze i minimalizują zagrożenie uzależnienia.

Las Vegas nie zniknie

Mobilne aplikacje kasynowe, choć wciąż rosną w siłę, nie będę w stanie całkowicie zastąpić stacjonarnych salonów gier, ponieważ nie stanową tej samej formy rozrywki. Klasyczne kasyno pozostanie miejscem spotkań, takim jak wyjście do restauracji czy teatru, zaś rozrywka online to sposób na kwadrans przerwy, tak samo jak filmik na YouTube.

- Tak samo jak serwisy streamingowe nie wyprą całkowicie kin, a spektakle online nie zlikwidują teatrów, tak samo gry online nie spowoduje zniknięcia rozrywki w kasynach stacjonarnych. Wyjście do kasyna nadal pozostanie formą spędzania wolnego czasu i spotkań ze znajomymi – przekonuje Paweł Paliwoda.

Gracz będzie poszukiwał rozrywki na różnych kanałach, w zależności od planów czy nastroju. Czasem użytkownik ma ochotę wyjść do kasyna i spędzić czas poza domem, a czasem odwrotnie – zagrać w grę z dreszczykiem emocji wprost z kanapy.  Firmy muszą się dostosować do wymagań klientów, a ten, kto zrobi to najlepiej wygra.

 


[1] https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2020/11/history-of-gaming-by-revenue-share-full-size.html

[2] https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2020/11/history-of-gaming-by-revenue-share-full-size.html

[3] https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-polacy-nie-potrafia-zyc-bez-telefonu-komorkowego,nId,4614522

[4] https://spidersweb.pl/bizblog/hazard-online-idzie-w-mobile/

[5] https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/8115294,szara-strefa-hazard-online-ponizej-srednia-ue.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Inno3D GeForce RTX 3060 Twin X2 - maluch z potencjałem Biuro prasowe
2021-05-13 | 16:00

Inno3D GeForce RTX 3060 Twin X2 - maluch z potencjałem

Inno3D GeForce RTX 3060 Twin X2 to karta o stosunkowo niewielkich wymiarach i minimalistycznym designie. Choć zmieści się w niejednej obudowie mini-ITX, ma zapewnić płynne działanie
IT i technologie Innowacyjne urządzenia Hisense już w Polsce
2021-05-13 | 15:30

Innowacyjne urządzenia Hisense już w Polsce

Hisense, światowej skali producent TV, elektroniki użytkowej i sprzętu AGD, rozpoczyna komunikację na polskim rynku z hasłem „Say Hi to Hisense”, która ma na celu
IT i technologie Dobre relacje z klientami to podstawa. Dlaczego rNPS jest potrzebne?
2021-05-13 | 13:00

Dobre relacje z klientami to podstawa. Dlaczego rNPS jest potrzebne?

Ankieta umieszczona na stronie często wywołuje niechęć odwiedzających witrynę. Co można zrobić, aby klienci chętniej dzielili się swoją opinią o produkcie? Jednym z rozwiązań jest

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Polacy chętniej sięgają po tańsze smartfony. Coraz częściej oferują one najnowsze technologie dostępne dotąd w najdroższych modelach czołowych producentów [DEPESZA]

W 2020 roku w Polsce sprzedano ponad 8,5 mln smartfonów. To spadek o ok. 8,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jeszcze bardziej spadła jednak łączna wartość wszystkich sprzedanych smartfonów, co oznacza, że Polacy sięgają po coraz tańsze urządzenia. To efekt między innymi tzw. demokratyzacji rynku, dzięki której modele wyposażone w najnowsze technologie można kupić w coraz przystępniejszej cenie. Średnia wartość zakupionego smartfona wyniosła w 2020 roku około 1056 zł, podczas gdy najdroższe, flagowe modele potrafią kosztować po kilka tysięcy złotych. Tymczasem tańsze smartfony także wyposażone są w najnowsze technologie, takie jak 5G, superszybkie ładowanie czy ekran Super AMOLED.

Sport

Druga połowa maja to czas odmrażania sportu. Branża apeluje o zwiększenie limitu uczestników masowych imprez na świeżym powietrzu

Pandemia przewróciła świat sportu do góry nogami. O ile sport na poziomie zawodowym funkcjonuje w reżimie sanitarnym, o tyle amatorski w dużym stopniu zanikł. Przyczyniły się do tego m.in. zamknięte od miesięcy siłownie i kluby fitness oraz prawie 15-miesięczny zakaz organizacji imprez masowych na świeżym powietrzu. – W sensie zdrowotnym to może być bomba z opóźnionym zapłonem – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Od 15 maja, zgodnie z wytycznymi rządowymi, kibice mogą wrócić na trybuny, a w imprezach poza obiektami sportowymi będzie mogło uczestniczyć do 150 osób. Branża jednak apeluje o szybsze zwiększanie tego limitu.

Konsument

UE planuje kolejne regulacje w walce z marnowaniem żywności. Dziś do śmieci trafia 80 mln ton rocznie, z czego 10 proc. z powodu upływu terminów na opakowaniu

Unia Europejska chce skuteczniej walczyć z marnotrawstwem żywności. Zgodnie z unijnym prawem od końca marca 2021 roku w obrocie niekomercyjnym mogą się znaleźć produkty po upływie daty minimalnej trwałości podanej na opakowaniu. Kolejne planowane kroki w tej walce dotyczą również rozszerzenia listy produktów zwolnionych z obowiązku podawania daty minimalnej trwałości lub nawet zupełnej rezygnacji z jej podawania i pozostania tylko przy terminie przydatności do spożycia, czyli przy sformułowaniu „należy spożyć do”. W całej UE marnuje się co roku ok. 80 mln ton jedzenia. Aż 10 proc. tej puli marnowanej żywności wiąże się właśnie z oznaczeniem terminów, nie zawsze jednak słusznie odczytywanych przez konsumentów.

Farmacja

WHO zmienia klasyfikację indyjskiej mutacji koronawirusa. Na razie nie ma jednak ryzyka, że wywoła ona kolejną falę pandemii

Indyjska odmiana koronawirusa została przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) zakwalifikowana jako „niepokojący wariant”. Do tej pory była uznawana za budzącą „szczególne zainteresowanie”. W badaniach stwierdzono, że wariant, znany jako B.1.617, rozprzestrzenia się łatwiej niż pierwotny wirus, ale potrzebne są dalsze obserwacje. – Nie ma jednak sygnałów, że stanowi on większe zagrożenie niż mutacje, z którymi mieliśmy dotychczas do czynienia – mówi prof. Marcin Czech z Instytutu Matki i Dziecka. Groźbę wybuchu kolejnej fali pandemii odsuwa jednak przede wszystkim postępujący proces szczepień, bo zdaniem ekspertów wszystko wskazuje na to, że stosowane do tej pory szczepionki działają również na wariant indyjski.