Komunikaty PR

Lexmark wspiera gospodarkę obiegu zamkniętego poprzez regenerację urządzeń

2021-09-23  |  10:00

Gospodarka obiegu zamkniętego wspiera rozwój biznesu przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystywaniu zasobów i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Firma Lexmark będąc członkiem Europejskiej Rady Regeneracji od lat skupia się na strategii zrównoważonego rozwoju. Będąc liderem rozwiązań firma wnosi duży wkład w C-SERVEES, projekt finansowany przez Unię Europejską, mający na celu zapobieganie marnotrawstwu sprzętu elektronicznego (WEEE). Podobnie jak i recykling, jednym z priorytetów w modelu obiegowym jest odnawianie produktów.

W ramach naszego zaangażowania w zrównoważony rozwój zapewniamy ekologiczne rozwiązania w całym cyklu eksploatacji naszych produktów. Wszystko rozpoczyna się od urządzeń, które są zaprojektowane z myślą o wydłużonej wytrzymałości, dzięki czemu rzadziej zachodzi konieczność ich wymiany, a tym samym do produkcji i dystrybucji wykorzystujemy znacznie mniej surowców i energii. A już po zakończeniu okresu użytkowania oferujemy odpowiedzialne sposoby utylizacji bądź regeneracji naszych produktów – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager, Lexmark.

Regenerację sprzętu elektronicznego należy rozumieć jako doprowadzenie urządzeń zniszczonych lub zepsutych do pierwotnego stanu – tak, by umożliwić ich powrót na rynek i ponowne wykorzystanie. Badania przeprowadzone w ramach programu C-SERVEES w sektorze poligraficznym wskazały na obszary wymagające poprawy w celu zwiększenia w firmach możliwości odnawiania sprzętu, aby tym samym przyspieszyć przejście na gospodarkę obiegu zamkniętego. Znikoma ilość organizacji zwraca swoje stare urządzenia z powrotem do producenta, nawet jeżeli ten oferuje ich regenerację – odnawia sprzęt i wypuszcza go na rynek ponownie. Jak wykazało badanie, dzieje się tak, ponieważ cena i jakość produktów zregenerowanych często pozostawiają wiele do życzenia. Mówiąc najprościej, jakość urządzeń regenerowanych musi być odpowiednio wysoka, by zachęcić organizacje do kupowania odnowionego sprzętu, a koszt odnawiania niski, aby zmobilizować producentów do tego procesu.

Na szczęście istnieje kilka sposobów na zwiększenie atrakcyjności usługi regeneracji i zakupu odnowionych produktów. Najważniejsze wynikają z prawodawstwa, w tym przepisów, które oferują producentom premię za zapewnienie obiegowości produktów już na etapie ich projektowania.

Wbudowana obiegowość

Najlepszym rozwiązaniem dla producentów jest praktykowanie inżynierii intencjonalnej. Produkty należy projektować w taki sposób, by maksymalizować ich żywotność i zwiększać wartość po zakończeniu eksploatacji. Takie podejście znacznie poprawi efektywność kosztową i czasową procesu ich odnawiania. Poza tym, produkty muszą być modułowe, aby urządzenie wycofane z eksploatacji można było aktualizować za pomocą odpowiedniego oprogramowania oraz łatwo integrować najnowsze funkcje bezpieczeństwa.

Obiegowość komponentów

Innym obszarem wymagającym poprawy jest okres użytkowania części zamiennych, które, jako że stanowią jeden z głównych elementów kosztów odnawiania, również powinny być projektowane z myślą o większej trwałości i wielokrotnym okresie użytkowania.

Działania te pozwolą na przyspieszenie popularyzacji procesów regeneracji wśród producentów, dealerów, klientów i recyklerów, a także systematyzację tego typu projektów. Wszelkie nowe przepisy muszą być wspierane przez programy zamówień publicznych na zakup odnowionych produktów, a także kampanie reklamowe mające na celu edukację klientów w zakresie korzyści środowiskowych płynących z nabywania i używania odnowionego sprzętu. Klienci powinni być świadomi wpływu na środowisko naturalne produktu, który wybierają.

Dzięki temu jesteśmy w stanie doprowadzić do ograniczenia ilości odpadów i rozwijać rynek regeneracji z korzyścią dla naszej planety.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.