Komunikaty PR

Liferay Vision: rozmowa o wyzwaniach nowej cyfrowej ery

2021-10-14  |  13:00
Biuro prasowe

Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.

W jaki sposób poprzez wykorzystanie technologii różne branże odpowiedziały na główne wyzwania nowego świata, jak zwiększyć sprzedaż cyfrową, zoptymalizować cyfrowe doświadczenia klienta oraz efektywnie współpracować z pracownikami w wirtualnym świecie – to tylko niektóre z tematów poruszonych przez ekspertów podczas dwudniowej konferencji online Liferay Vision.

 

"Sesje pokazują odpowiedzi korporacji na wyzwania współczesnego cyfrowego świata z uwzględnieniem oczekiwań klientów, pracowników, partnerów oraz całego społeczeństwa" – wyjaśnia Jonathan Tam, wiceprezes ds. marketingu w Liferay. "To dla nas przyjemność dzielić się z uczestnikami naszym doświadczeniem, jak technologia Liferay wspiera potrzeby biznesowe wielu różnych sektorów, takich jak finanse, energetyka czy telekomunikacja.”

 

Opinie czołowych analityków rynku

W sesji firmy badawczej Forrester zatytułowanej „Przyszłość platform cyfrowego doświadczenia: co napędza zmiany, wyzwania i obszary inwestycji”, przedstawione zostały główne wyzwania cyfrowej transformacji
w dzisiejszym biznesie oraz to, jak platformy cyfrowe stają się fundamentem w zaspokajaniu potrzeb klientów
i utrzymaniu konkurencyjności przedsiębiorstw.

Docelowo, klienci B2B powinni zachowywać się jak regularni konsumenci. Aż 73% Millenialsów jest zaangażowanych w decyzje zakupowe, nawet pokolenie wyżu demograficznego kupuje samochody przez Internet, nie odwiedzając salonu samochodowego. Firmy muszą przygotować swoje oferty pod przyszłe cyfrowe doświadczenia klientów, a nie skupiać się na pojedynczych punktach kontaktu bezpośredniego. Urządzenia, kanały i platformy to tzw. „klienci połączeni w 3D” – podkreśla Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).

 

Z kolei IDC przedstawił sesję zatytułowaną “Wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do transformacji przemysłu: zmieniająca się dynamika rynku i trendy w przemyśle”, podczas której przedstawiono dogłębne spojrzenie na najnowsze trendy i innowacje IT w różnych branżach, w szczególności w usługach finansowych, sektorze ubezpieczeń i produkcji.

„Tzw. „adaptowalność cyfrowa”, czyli zdolność organizacji do szybkiego przystosowania się do nowych warunków rynkowych poprzez wykorzystanie możliwość cyfrowych, stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powinna być ona postrzegana całościowo, wedle schematu: przywództwo i organizacja, operacyjność, marka i reputacja, klienci i ekosystemy, pracownicy i finanse. Pięć najważniejszych priorytetów dla organizacji, niezależnie od branży, to: efektywność operacyjna (44%), satysfakcja klienta (44%), wydajność pracowników (38%), zyski (37%) i innowacyjność (34%)” – dodaje Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).

 

DT-Global Business Consulting: jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej

Według ekspertów DT-Global Business Consulting większość firm ocenia przygotowanie swojej infrastruktury informatycznej jako nieadekwatne do środowiska pracy w czasach pandemii. 75% managerów chce dalszej digitalizacji, aby podnieść zyski, zredukować wydatki i wzmocnić jakość obsługi klienta. To dotyczy zarówno obszaru B2C jak i B2B. Pandemia z pewnością była motorem napędowym aż tak dużego rozwoju e-commerce w ostatnich latach – od rozwoju na poziomie 7% w skali roku przed Covid, do poziomu 15% w czasie jego trwania, po lekki spadek do poziomu 11% po szczycie pandemii, kiedy otworzono stacjonarną sprzedaż.

Firmy przechodzą na model hybrydowy z większymi inwestycjami w e-commerce, ponieważ już zrozumiano, że tylko w ten sposób efektywność sprzedaży wzrośnie. Około 40% firm badanych przez IDC uważa, że e-sprzedaż przyniesie im w kolejnych latach wzrost zysków na poziomie 20-25%. Są także firmy, których wzrost może być mierzony na poziomie nawet do 100%. Przechodzenie na e-handel, nie rezygnując oczywiście ze sprzedaży tradycyjnej, ma pozytywny wpływ nie tylko na sprzedawców, ale też cały ekosystem partnerów – dystrybutorów i dostawców.

„E-handel B2C jest zdecydowanie łatwiejszą materią niż B2B. W drugim przypadku osiągnięcie pożądanych rezultatów wymaga większego nakładu zaangażowania i środków, a także wiedzy, jak pozyskiwać partnerów. Tradycyjna oferta obroni się wśród dotychczasowych klientów, którzy są już do niej przyzwyczajeni. Wyzwaniem jest zmiana modelu sprzedaży, dotarcie z nią do nowych kontrahentów i partnerów oraz w dłuższej perspektywie – utrzymanie ich. Kluczowym pytaniem pozostaje zatem jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej” – podkreślił Daniel Thornley, Prezes DT-Global Business Consulting.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.