Liferay Vision: rozmowa o wyzwaniach nowej cyfrowej ery
Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.
W jaki sposób poprzez wykorzystanie technologii różne branże odpowiedziały na główne wyzwania nowego świata, jak zwiększyć sprzedaż cyfrową, zoptymalizować cyfrowe doświadczenia klienta oraz efektywnie współpracować z pracownikami w wirtualnym świecie – to tylko niektóre z tematów poruszonych przez ekspertów podczas dwudniowej konferencji online Liferay Vision.
"Sesje pokazują odpowiedzi korporacji na wyzwania współczesnego cyfrowego świata z uwzględnieniem oczekiwań klientów, pracowników, partnerów oraz całego społeczeństwa" – wyjaśnia Jonathan Tam, wiceprezes ds. marketingu w Liferay. "To dla nas przyjemność dzielić się z uczestnikami naszym doświadczeniem, jak technologia Liferay wspiera potrzeby biznesowe wielu różnych sektorów, takich jak finanse, energetyka czy telekomunikacja.”
Opinie czołowych analityków rynku
W sesji firmy badawczej Forrester zatytułowanej „Przyszłość platform cyfrowego doświadczenia: co napędza zmiany, wyzwania i obszary inwestycji”, przedstawione zostały główne wyzwania cyfrowej transformacji
w dzisiejszym biznesie oraz to, jak platformy cyfrowe stają się fundamentem w zaspokajaniu potrzeb klientów
i utrzymaniu konkurencyjności przedsiębiorstw.
Docelowo, klienci B2B powinni zachowywać się jak regularni konsumenci. Aż 73% Millenialsów jest zaangażowanych w decyzje zakupowe, nawet pokolenie wyżu demograficznego kupuje samochody przez Internet, nie odwiedzając salonu samochodowego. Firmy muszą przygotować swoje oferty pod przyszłe cyfrowe doświadczenia klientów, a nie skupiać się na pojedynczych punktach kontaktu bezpośredniego. Urządzenia, kanały i platformy to tzw. „klienci połączeni w 3D” – podkreśla Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).
Z kolei IDC przedstawił sesję zatytułowaną “Wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do transformacji przemysłu: zmieniająca się dynamika rynku i trendy w przemyśle”, podczas której przedstawiono dogłębne spojrzenie na najnowsze trendy i innowacje IT w różnych branżach, w szczególności w usługach finansowych, sektorze ubezpieczeń i produkcji.
„Tzw. „adaptowalność cyfrowa”, czyli zdolność organizacji do szybkiego przystosowania się do nowych warunków rynkowych poprzez wykorzystanie możliwość cyfrowych, stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powinna być ona postrzegana całościowo, wedle schematu: przywództwo i organizacja, operacyjność, marka i reputacja, klienci i ekosystemy, pracownicy i finanse. Pięć najważniejszych priorytetów dla organizacji, niezależnie od branży, to: efektywność operacyjna (44%), satysfakcja klienta (44%), wydajność pracowników (38%), zyski (37%) i innowacyjność (34%)” – dodaje Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).
DT-Global Business Consulting: jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej
Według ekspertów DT-Global Business Consulting większość firm ocenia przygotowanie swojej infrastruktury informatycznej jako nieadekwatne do środowiska pracy w czasach pandemii. 75% managerów chce dalszej digitalizacji, aby podnieść zyski, zredukować wydatki i wzmocnić jakość obsługi klienta. To dotyczy zarówno obszaru B2C jak i B2B. Pandemia z pewnością była motorem napędowym aż tak dużego rozwoju e-commerce w ostatnich latach – od rozwoju na poziomie 7% w skali roku przed Covid, do poziomu 15% w czasie jego trwania, po lekki spadek do poziomu 11% po szczycie pandemii, kiedy otworzono stacjonarną sprzedaż.
Firmy przechodzą na model hybrydowy z większymi inwestycjami w e-commerce, ponieważ już zrozumiano, że tylko w ten sposób efektywność sprzedaży wzrośnie. Około 40% firm badanych przez IDC uważa, że e-sprzedaż przyniesie im w kolejnych latach wzrost zysków na poziomie 20-25%. Są także firmy, których wzrost może być mierzony na poziomie nawet do 100%. Przechodzenie na e-handel, nie rezygnując oczywiście ze sprzedaży tradycyjnej, ma pozytywny wpływ nie tylko na sprzedawców, ale też cały ekosystem partnerów – dystrybutorów i dostawców.
„E-handel B2C jest zdecydowanie łatwiejszą materią niż B2B. W drugim przypadku osiągnięcie pożądanych rezultatów wymaga większego nakładu zaangażowania i środków, a także wiedzy, jak pozyskiwać partnerów. Tradycyjna oferta obroni się wśród dotychczasowych klientów, którzy są już do niej przyzwyczajeni. Wyzwaniem jest zmiana modelu sprzedaży, dotarcie z nią do nowych kontrahentów i partnerów oraz w dłuższej perspektywie – utrzymanie ich. Kluczowym pytaniem pozostaje zatem jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej” – podkreślił Daniel Thornley, Prezes DT-Global Business Consulting.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.