Nie lekceważ bezpieczeństwa drukarek – szczególnie gdy "hybryda" jest popularna
Praca hybrydowa wymaga zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanym cyfrowym zasobom organizacji. Wykonując obowiązki służbowe zdalnie – pracownicy często korzystają z własnych urządzeń, co znacznie zwiększa ryzyko nieuprawnionego dostępu do poufnych informacji. Warto zauważyć, że świadomość zagrożenia jest coraz większa w przypadku korzystania z laptopów, czy telefonów komórkowych – jednak decydenci IT w organizacjach często zapominają o bezpieczeństwie drukarek.
Firma analityczna Quocirca przeprowadziła w 2022 roku badanie na temat potencjalnych zagrożeń związanych z ochroną danych. Z raportu wynika, że aż 2/3 organizacji doświadczyło utraty danych związanych z nieodpowiednimi praktykami drukowania. Skutki tego typu incydentów mogą obejmować nie tylko bezpośrednie straty finansowe – takie jak średni koszt jednego naruszenia, który wyniósł 632 000 USD – ale także zachwianie ciągłości pracy, zakłócenia w działalności biznesowej oraz negatywny wpływ na reputację i konkurencyjność firmy. Co więcej, w październiku 2022 r. badacze z Cybernews poinformowali, że przejęli kontrolę nad grupą 28 000 drukarek, które nie były zabezpieczone. Celem tej akcji było uświadomienie potrzeby ochrony tych urządzeń. Badacze wykorzystali swoje „uprawnienia” do wydrukowania krótkiego przewodnika dotyczącego znaczenia bezpieczeństwa drukarek w organizacji. Jednak zwrócili uwagę, że prawdziwi hakerzy mogliby wykorzystać takie urządzenia do uzyskania dostępu do poufnych dokumentów, a także do ataków DDoS, spamowania lub wydobywania kryptowalut. Z tego powodu ważne jest, aby organizacje zwiększały świadomość i przestrzegały odpowiednich zabezpieczeń druku, aby zapobiec takim sytuacjom.
Jednym z podstawowych sposobów zabezpieczenia danych jest szyfrowanie. Szyfrowanie polega na zamianie informacji w taki sposób, aby były one nieczytelne dla osób nieuprawnionych. Dzięki temu nawet jeśli dane zostaną przechwycone przez cyberprzestępców, będą one nie do odczytania. Innym sposobem na zabezpieczenie poufnych informacji może być nadanie kontroli dostępu. Przedsiębiorstwa mogą ustalać różne poziomy uprawnień do danych dla poszczególnych przedstawicieli zespołów i upewnić się, że tylko te osoby, które naprawdę muszą mieć dostęp do informacji, mogą je przetwarzać. W przypadku pracy hybrydowej pracownicy mogą przemieszczać się i korzystać z wielu urządzeń, dlatego ważne jest, aby mieć pewność, że tylko wyznaczone osoby mają uprawnienia do istotnych informacji. Przed uzyskaniem dostępu do danych, członkowie zespołów muszą się uwierzytelnić przy pomocy hasła lub innych metod autentykacji. W ten sposób tylko upoważnieni pracownicy będą mogli przetwarzać dane.
Przetwarzanie cyfrowych zasobów organizacji poza jej siedzibą może stwarzać trudności w zabezpieczeniu przesyłanych danych. Pracując w trybie hybrydowym, pracownicy mogą przetwarzać i przesyłać informacje z różnych miejsc. Zwiększa to ryzyko, że dane są bardziej podatne na nieuprawniony dostęp lub ujawnienie. Do roli przedsiębiorstw należy zapewnianie odpowiedniego zabezpieczenia, aby chronić cyfrowe zasoby firmy przed takimi sytuacjami. Niezależnie od miejsca wykonywanej pracy, należy zawsze pamiętać o zachowaniu czujności względem danych.
Robert Zając Pre-Sales Specialist w Brother Polska
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.