Noctiluca uruchamia laboratorium w Korei
Polski zespół tworzy technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (oświetlenie). Obecnie dynamicznie ją rozwija na wielu polach eksploatacji. W ramach umowy z uniwersytetem Kyung Hee (KHU), Noctiluca stworzyła w Korei swój nowy dział B+R w oparciu o prof. Jang Hyuk Kwona, który przez wiele lat był zawodowo związany z Samsungiem, oraz o dr. inż. Raju Ramchandra Lampande, współpracującego przez wiele lat m.in. z LG.
- W branży OLED kluczem do sukcesu jest oferowanie odpowiadających wymaganiom przemysłu wysokiej jakości rozwiązań i zespół ekspertów dziedzinowych, który jest je w stanie dostarczyć w praktyce. Rozpoczęcie współpracy z cenionymi i doświadczonymi specjalistami z Korei potwierdza, że nasza technologia to już światowej klasy rozwiązanie, które potrafi przyciągać takie właśnie talenty. Liczymy, że rozbudowa naszego zespołu B+R przyśpieszy proces komercjalizacji emiterów i wzmocni rynkową pozycję naszej spółki – komentuje Mariusz Bosiak, CEO & CTO Noctiluca.
Rozszerzony zespół B+R zlokalizowany w Korei będzie wspierać polską spółkę technologiczną w tworzeniu testowych paneli OLED i badaniu ich właściwości pod kątem wdrożenia w przemyśle.
Kyung Hee Univeristy (KHU) to czołowy dla rozwoju technologii OLED uniwersytet w Korei, kuźnia kadr dla światowych gigantów z branży wyświetlaczy. Prof. Kwon, wiceprzewodniczący Koreańskiego Stowarzyszenia Optoelektroniki i lider opinii w zakresie wyświetlaczy i materiałów OLED w Korei (autor ponad 100 publikacji naukowych i 50 patentów), prowadzi badania na Wydziale Wyświetlaczy KHU. Wcześniej pełnił m.in. funkcję Chief Researcher Samsung SDI. Dr inż. Raju Ramchandra Lampande, Research Associate na uniwersytecie Kyung Hee, to ekspert w pracy z organicznymi i nieorganicznymi materiałami poddawanymi napylaniu próżniowemu (PVD), doświadczony w tworzeniu elastycznych wielowarstwowych elektrod do giętkich wyświetlaczy OLED. Wcześniej pracował m.in. jako Senior Research Engineer w Material Science Co., firmie pracującej dla LG.
- Noctiluca weszła już na radar największych światowych graczy. Dzięki współpracy z koreańskim uniwersytetem Kyung Hee wyniki testów naszych rozwiązań będą mogły bardzo szybko dotrzeć do zarządów największych koncernów branżowych, zarówno w Korei, Japonii i na Tajwanie, jak i w USA – komentuje Mateusz Nowak, Dyrektor Rozwoju Biznesu Noctiluca.
Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 34 miliardy dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (wycena ponad 200 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliardów USD na Nasdaq).
SAP Story: Ericsson wybiera oprogramowanie SAP, by łączyć łańcuchy dostaw
Iron Mountain inwestuje w centrum digitalizacji w Radomiu
Nowe funkcjonalności systemu sterowania oświetleniem Clue od Lena Lighting
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.