Nowa technologia zapobiega wynoszeniu dokumentów
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Dokumenty papierowe nadal są istotnym kanałem wycieku informacji poufnych, dlatego warto mieć system ochrony przed ich wyniesieniem. Innowacyjna technologia opiera się na mikrowłóknach ukrytych w papierze do drukowania. To jedyne tego typu rozwiązanie zapewniające ochronę wydruków w efektywny kosztowo sposób.
W instytucjach państwowych, kancelariach lub korporacjach wiele dokumentów nadal jest drukowanych i przechowywanych w postaci papierowej pomimo postępującej cyfryzacji i wzrastającej roli technologii, głównie z powodu przepisów prawa. – Warto mieć system zabezpieczający, ponieważ wydruki i kopie papierowe nadal są istotnym kanałem wycieku informacji niejawnych. Według danych producenta „Bezpiecznego papieru” aż w 72,6% – zauważa Paweł Wujcikowski, ekspert ds. bezpieczeństwa i właściciel sklepu Spy Shop.
„Bezpieczny papier” zapewnia kompleksową ochronę poufnych dokumentów przed ich nieuprawnionym wyniesieniem poza wyznaczony obszar. Jest to jedyny taki system na świecie. Składa się on z trzech elementów: specjalnego papieru, drukarki (lub kopiarki) z czujnikiem oraz bramki detekcyjnej, która przypomina system antykradzieżowy znany ze sklepów czy galerii handlowych.
Pierwszy element systemu to papier, w którym osadzone są niewidzialne mikrowłókna magnetyczne. Standardowo dostępne są dwa rodzaje papieru – z wysoką i niską gęstością włókien – w formacie A4 i A3. – Opatentowana technologia produkcji papieru zapewnia wysoki poziom zabezpieczenia i dobrą jakość wydruków – zapewnia ekspert.
Drugi element to drukarka z sensorem, która pozwala drukować tylko na powyższym papierze. Trzeci to bramka detekcyjna wykrywająca obecność papieru. Bramka alarmuje, kiedy papier jest przez nią przenoszony, nawet gdy znajduje się w teczce lub torbie. Wykrywa zabezpieczony mikrowłóknami papier w dowolnym położeniu, także złożony, zgnieciony, pocięty, włożony między inne kartki papieru lub ekranowany (np. zawinięty w folie aluminiową czy włożony do worka izolującego sygnał RF). Zakres obszaru detekcji wynosi między 60 a 80 cm, w zależności od gęstości włókien magnetycznych w papierze i poziomu szumu elektromagnetycznego w otoczeniu. – To jedyne tego typu rozwiązanie umożliwiające ochronę wydruków przed wyniesieniem poza wyznaczoną strefę w efektywny kosztowo sposób – podkreśla Paweł Wujcikowski.
Dodatkowe zabezpieczenie znaków akcyzowych
Ochrona przed wyniesieniem dokumentów to główna funkcja systemu, ale daje on także możliwość wykorzystania tej technologii do zabezpieczenia przed podrobionymi produktami. Chodzi o wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia do powszechnie stosowanych metod uwierzytelniania np. banderol i znaków akcyzowych umieszczanych na alkoholu, papierosach lub czy lekach. – Wykorzystanie unikalnego markera magnetycznego z mikrowłókien powoduje, że podrobienie takiego znaku akcyzowego staje się praktycznie niemożliwe – zaznacza ekspert. Teoretycznie to rozwiązanie mogłoby służyć do weryfikacji oryginalności np. kart wyborczych – dodaje.
Niewidoczne zabezpieczenie magnetyczne wbudowane w papier daje unikalne oznaczenie, które może być łatwo wykryte i zidentyfikowane za pomocą specjalnego ręcznego czytnika, co pozwala szybko i skutecznie kontrolować oryginalność produktów lub ich pochodzenie np. w biurach, magazynach, hurtowniach i sklepach.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.