Nowa technologia zapobiega wynoszeniu dokumentów
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Dokumenty papierowe nadal są istotnym kanałem wycieku informacji poufnych, dlatego warto mieć system ochrony przed ich wyniesieniem. Innowacyjna technologia opiera się na mikrowłóknach ukrytych w papierze do drukowania. To jedyne tego typu rozwiązanie zapewniające ochronę wydruków w efektywny kosztowo sposób.
W instytucjach państwowych, kancelariach lub korporacjach wiele dokumentów nadal jest drukowanych i przechowywanych w postaci papierowej pomimo postępującej cyfryzacji i wzrastającej roli technologii, głównie z powodu przepisów prawa. – Warto mieć system zabezpieczający, ponieważ wydruki i kopie papierowe nadal są istotnym kanałem wycieku informacji niejawnych. Według danych producenta „Bezpiecznego papieru” aż w 72,6% – zauważa Paweł Wujcikowski, ekspert ds. bezpieczeństwa i właściciel sklepu Spy Shop.
„Bezpieczny papier” zapewnia kompleksową ochronę poufnych dokumentów przed ich nieuprawnionym wyniesieniem poza wyznaczony obszar. Jest to jedyny taki system na świecie. Składa się on z trzech elementów: specjalnego papieru, drukarki (lub kopiarki) z czujnikiem oraz bramki detekcyjnej, która przypomina system antykradzieżowy znany ze sklepów czy galerii handlowych.
Pierwszy element systemu to papier, w którym osadzone są niewidzialne mikrowłókna magnetyczne. Standardowo dostępne są dwa rodzaje papieru – z wysoką i niską gęstością włókien – w formacie A4 i A3. – Opatentowana technologia produkcji papieru zapewnia wysoki poziom zabezpieczenia i dobrą jakość wydruków – zapewnia ekspert.
Drugi element to drukarka z sensorem, która pozwala drukować tylko na powyższym papierze. Trzeci to bramka detekcyjna wykrywająca obecność papieru. Bramka alarmuje, kiedy papier jest przez nią przenoszony, nawet gdy znajduje się w teczce lub torbie. Wykrywa zabezpieczony mikrowłóknami papier w dowolnym położeniu, także złożony, zgnieciony, pocięty, włożony między inne kartki papieru lub ekranowany (np. zawinięty w folie aluminiową czy włożony do worka izolującego sygnał RF). Zakres obszaru detekcji wynosi między 60 a 80 cm, w zależności od gęstości włókien magnetycznych w papierze i poziomu szumu elektromagnetycznego w otoczeniu. – To jedyne tego typu rozwiązanie umożliwiające ochronę wydruków przed wyniesieniem poza wyznaczoną strefę w efektywny kosztowo sposób – podkreśla Paweł Wujcikowski.
Dodatkowe zabezpieczenie znaków akcyzowych
Ochrona przed wyniesieniem dokumentów to główna funkcja systemu, ale daje on także możliwość wykorzystania tej technologii do zabezpieczenia przed podrobionymi produktami. Chodzi o wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia do powszechnie stosowanych metod uwierzytelniania np. banderol i znaków akcyzowych umieszczanych na alkoholu, papierosach lub czy lekach. – Wykorzystanie unikalnego markera magnetycznego z mikrowłókien powoduje, że podrobienie takiego znaku akcyzowego staje się praktycznie niemożliwe – zaznacza ekspert. Teoretycznie to rozwiązanie mogłoby służyć do weryfikacji oryginalności np. kart wyborczych – dodaje.
Niewidoczne zabezpieczenie magnetyczne wbudowane w papier daje unikalne oznaczenie, które może być łatwo wykryte i zidentyfikowane za pomocą specjalnego ręcznego czytnika, co pozwala szybko i skutecznie kontrolować oryginalność produktów lub ich pochodzenie np. w biurach, magazynach, hurtowniach i sklepach.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.