Komunikaty PR

Nowa technologia zapobiega wynoszeniu dokumentów

2021-04-15  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Dokumenty papierowe nadal są istotnym kanałem wycieku informacji poufnych, dlatego warto mieć system ochrony przed ich wyniesieniem. Innowacyjna technologia opiera się na mikrowłóknach ukrytych w papierze do drukowania. To jedyne tego typu rozwiązanie zapewniające ochronę wydruków w efektywny kosztowo sposób.

W instytucjach państwowych, kancelariach lub korporacjach wiele dokumentów nadal jest drukowanych i przechowywanych w postaci papierowej pomimo postępującej cyfryzacji i wzrastającej roli technologii, głównie z powodu przepisów prawa. – Warto mieć system zabezpieczający, ponieważ wydruki i kopie papierowe nadal są istotnym kanałem wycieku informacji niejawnych. Według danych producenta „Bezpiecznego papieru” aż w 72,6% – zauważa Paweł Wujcikowski, ekspert ds. bezpieczeństwa i właściciel sklepu Spy Shop.

„Bezpieczny papier” zapewnia kompleksową ochronę poufnych dokumentów przed ich nieuprawnionym wyniesieniem poza wyznaczony obszar. Jest to jedyny taki system na świecie. Składa się on z trzech elementów: specjalnego papieru, drukarki (lub kopiarki) z czujnikiem oraz bramki detekcyjnej, która przypomina system antykradzieżowy znany ze sklepów czy galerii handlowych.

Pierwszy element systemu to papier, w którym osadzone są niewidzialne mikrowłókna magnetyczne. Standardowo dostępne są dwa rodzaje papieru – z wysoką i niską gęstością włókien – w formacie A4 i A3. – Opatentowana technologia produkcji papieru zapewnia wysoki poziom zabezpieczenia i dobrą jakość wydruków – zapewnia ekspert.

Drugi element to drukarka z sensorem, która pozwala drukować tylko na powyższym papierze. Trzeci to bramka detekcyjna wykrywająca obecność papieru. Bramka alarmuje, kiedy papier jest przez nią przenoszony, nawet gdy znajduje się w teczce lub torbie. Wykrywa zabezpieczony mikrowłóknami papier w dowolnym położeniu, także złożony, zgnieciony, pocięty, włożony między inne kartki papieru lub ekranowany (np. zawinięty w folie aluminiową czy włożony do worka izolującego sygnał RF). Zakres obszaru detekcji wynosi między 60 a 80 cm, w zależności od gęstości włókien magnetycznych w papierze i poziomu szumu elektromagnetycznego w otoczeniu. – To jedyne tego typu rozwiązanie umożliwiające ochronę wydruków przed wyniesieniem poza wyznaczoną strefę w efektywny kosztowo sposób – podkreśla Paweł Wujcikowski.

Dodatkowe zabezpieczenie znaków akcyzowych

Ochrona przed wyniesieniem dokumentów to główna funkcja systemu, ale daje on także możliwość wykorzystania tej technologii do zabezpieczenia przed podrobionymi produktami. Chodzi o wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia do powszechnie stosowanych metod uwierzytelniania np. banderol i znaków akcyzowych umieszczanych na alkoholu, papierosach lub czy lekach. – Wykorzystanie unikalnego markera magnetycznego z mikrowłókien powoduje, że podrobienie takiego znaku akcyzowego staje się praktycznie niemożliwe – zaznacza ekspert. Teoretycznie to rozwiązanie mogłoby służyć do weryfikacji oryginalności np. kart wyborczych – dodaje.

Niewidoczne zabezpieczenie magnetyczne wbudowane w papier daje unikalne oznaczenie, które może być łatwo wykryte i zidentyfikowane za pomocą specjalnego ręcznego czytnika, co pozwala szybko i skutecznie kontrolować oryginalność produktów lub ich pochodzenie np. w biurach, magazynach, hurtowniach i sklepach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.