Nowe biuro Tpay daje przestrzeń i wyznacza trendy
Pandemia wpłynęła na styl pracy w wielu firmach. Tpay pomaga e-commercom radzić sobie z dużym boomem na zakupy online, a z drugiej sam również przechodzi dużą zmianę. Jego liczba pracowników wzrosła z 55 osób w maju 2020 r. do 80 w maju bieżącego roku i firma dalej pnie się w górę, aktualnie szukając przede wszystkim specjalistów w obszarze developmentu.
Jeszcze przed pandemią Spółka myślała o zmianie głównej siedziby. Koronawirus nie zastopował tych planów, lecz je dookreślił, doprowadzając do stworzenia wyjątkowej przestrzeni biurowej. - Podczas prac nad koncepcją nowego biura zespół projektowy Tpay prezentował dużą otwartość w stosunku do naszych pomysłów, ale przede wszystkim wymagań poszczególnych swoich zespołów. Dla Tpay najważniejsi byli pracownicy i ich potrzeby - opowiada Monika Papiernik, Project Coordinator z Kinnarps.
Spółka nie tylko - mimo trwającej pandemii - zainwestowała w biuro, lecz także dała swoim pracownikom wybór. Mogą oni pozostać na tzw. home office lub regularnie przyjeżdżać do biura lub po prostu każdego dnia wybierać dla siebie dogodne miejsce pracy. Dziś domowe biuro, jutro nowoczesna przestrzeń w jednym z najwyższych budynków w Poznaniu.
Przestrzeń w najlepszym wydaniu
Nowa powierzchnia biura Tpay zachwyca niesamowitym widokiem na prawie cały Poznań, ale ceniona jest przede wszystkim za funkcjonalność. Podzielono ją na kilka stref. Miejsce dla siebie znajdują tu zarówno specjaliści pracujący z poufnymi dokumentami, jak i handlowcy często prowadzący rozmowy, czy kreatywne zespoły potrzebujące wygodnego stołu, flamastrów i mobilnej tablicy. Pracownicy nie mają stałych biurek - stanowiska pracy i sale do spotkań rezerwują poprzez aplikację.
Zespół pracuje w openspace, ale rozumianym zupełnie inaczej niż negatywnie kojarzy go większość z nas. Strefy oddziela od siebie żywa zieleń, podwieszone wygłuszające panele oraz estetyczne szafki. Na podłodze znajduje się wykładzina nie tylko wygłuszająca kroki, lecz także tworząca przytulny klimat. Wygłuszone pomieszczenia do odbywania zamkniętych spotkań pozwalają na swobodne rozmowy nieprzeszkadzające pracownikom znajdującym się w openspace.
Inspiracją do stworzenia projektu była koncepcja Activity Based Working (ABW), co oznacza przestrzeń dopasowaną do pracowników i charakteru ich działań. Zespół korzysta z ruchomych mebli, konfigurowanych według bieżących potrzeb, zawierających sprytne skrytki na złącza, kable i wtyczki.
- Wartości naszej organizacji, które wskazują pracownicy, czyli zaufanie, kreatywność, elastyczność i wsparcie, są odzwierciedlone w użytych w biurze materiałach, formie i kolorach. Bardzo się cieszę, że pracujemy w tak przyjaznym otoczeniu, skłania ono do większych interakcji oraz wspiera pracowników fizycznie i psychicznie - opowiada Natalia Dykiert, Head of People w Tpay.
Architekci pomyśleli również o funkcji reprezentacyjnej biura, czyli recepcji i sali VIP. Recepcję stworzono w stylu meet-and-greet pozwalającym na przyjmowanie gości, a dzięki układowi z ukrytą garderobą, zyskano kameralne miejsce, w którym spokojnie można poczekać na spotkanie.
Technologiczne DNA
Tpay to dynamiczna organizacja, która dzięki najnowszym technologiom tworzy przełomowe rozwiązania na polskim rynku fintechowym. Jednocześnie bardzo świadoma, jak warunki tworzone dla jej pracowników, wpływają na przyszłość spółki. Zanim powstał projekt biura w Andersia Tower, pracownicy wzięli udział w specjalnej ankiecie. Pandemia umocniła firmę w przekonaniu, że za każdą technologią stoi człowiek i warto dbać o jego potrzeby.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.