Komunikaty PR

Nowoczesne technologie w sektorze MŚP –

2021-06-28  |  11:00
Biuro prasowe

Autorem artykułu jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w firmie Infobip

Nowoczesne technologie w sektorze MŚP – jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą podnieść swoją efektywność, wdrażając innowacyjne rozwiązania?

Cyfryzacja biznesu w ciągu ostatnich miesięcy gwałtownie przyspieszyła – nie jest to już domena wyłącznie największych firm, a coraz więcej sektora MSP ma aspiracje by wykorzystać najnowsze technologie w biężacym funkcjonowaniu do poprawy perspektyw biznesowych. Jednym z głównych kierunków ekspansji biznesu, niezależnie od jego wielkości, stają się obecnie technologie wspierające komunikację wielkonałaową tzw. omnichannel. Chodzi tu zwłaszcza o platformy typu contact center, działające w modelu CPaaS i pozwalające w wielu kanałach efektywnie zarządzać relacjami z klientami.

Kanały zdalne zyskują na znaczeniu biznesowym od dłuższego czasu, przed 2020 r. był to wynik boomu na media społecznościowe i postępującej smartfonizacji społeczeństw. W 2020 r. , w wyniku pandemii koronawirusa i obowiązkowych lockdownów, kanał zdalny był dla wielu branż jedyną alternatywa biznesową. Obszar ten miał jednak pewne ograniczenia, a presja pandemicznych obostrzeń wymogła jeszcze większą profesjonalizację narzędzi IT do komunikacji omnichannel.

Przede wszystkim w przypadku kanałów zdalnych końcowy klient oczekuje już nie tylko możliwości  kontaktu o charakterze informacyjnym, ale i realnej możliwości zakupu produktów lub usług oraz sprawnej obsługi posprzedażowej. Dodatkowo, klienci w coraz większym stopniu widząc dużą aktywność reklamową poszczególnych marek w sieci, zakładają, że mogą skontaktować się z firmą w pełni zdalnie. Firmy, niezależnie od wielkości, by pozostać konkurencyjne muszą obecnie jak najbardziej profesjonalnie umieć sprostać temu wyzwaniu. Nawet w przypadku niewielkiej skali działności wydaje się to jednak trudne bez profesjonalnych narzędzi CPaaS – to efekt gruntownych zmian również po stronie nawyków i oczekiwań konsumentów, które, co warto sobie uzmysłowić, mają trwały charakter i nie sa jedynie incydentalną koniecznością wymuszoną pandemią. Pandemia pozwoliła im wybrzmieć ze zdwojoną siłą, ale te oczekiwania zaczęły pojawiły się już znacznie wcześniej.

Obecnie szereg popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową i pozwala wykorzystywać swoją infrastrukturę do komunikacji z klientem. Takie kanały jak np. Whatsapp, Facebook, Viber, Google’s Business Messeges, Instagram są na to doskanałym przykładem, nie tylko będac naturalnym środowiskiem aktywności konsumentow, ale i miejscem do kształotwania relacji z klientem. Co ważne szczególnie dla firm, z racji imponujących organicznych zasięgów tych kanałów, jest potencjał do efektywnej komunikacji zarówno z klientem lokalnym jak i zagranicznym. Warto tu dodatkowo zaznaczyć, że np. komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości, co znacznie rozszerza pole manewru w przypadku działalności biznesowej. Obecnie kluczowe z perspektywy biznesu staje się efektywne i profesjonalne zarzadzanie tym potencjałem. I tutaj w sukurs przychodzą właśnie profesjonalne platformy CPaaS, integrujące w ramach jednego organizmu wszystkie najpopularniejsze kanały i pozwalające skutecznie zarządzać i automatyzować komunikację z klientem.

Ważne by używana platforma pozwalała firmie korzystać z pełni potencjału jakie dają kanały zdalne. Wszelkie kampanie marketingowe powinny móc być realizowane na dużą skalę, analizowane i na bieżąco modyfikowane jeśli zachodzi taka potrzeba. Możliwość natychmiastowej reakcji na działania klientów związane z marką wraz ze zintegrowanymi narzędziami analitycznymi pozwalają na weryfikację, które komunikaty i kanały najbardziej angażują klientów, a także umożliwiają agregację danych otrzymywanych z wielu źródeł i tworzenie bogatszych profili klientów. Każdorazowo warto sprawdzić, czy platforma z jakiej chcemy korzystać jako firma zapewnia nam dostęp do kanału społecznościowego, który skupia i angażuje akurat naszych klientów. Przykładowo, jeśli firma działa w branży odzieżowej, a jej klientela skupia się wokół jej produktów na Instagramie, platforma powinna zapewnić dostęp do Instagram Messaging.

Modelowe contact center powinno zapewnić firmie jak najszerszy dostęp do klienta, zawierając przy tym pełnię dostępnych informacji o nim. Rozwija to bowiem możliwości w zakresie cross i upsellingu, a przy tym pomaga podnieść jakość obsługi. Jak widać, niezależnie od branży czy wielkości firmy, takie rozwiązania są sporą szansą na rozwój biznesowy zarówno sektora MSP jak i większych firm.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 65 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

www.infobip.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.