Komunikaty PR

Nowoczesne usługi finansowe a oczekiwania konsumentów

2021-09-16  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Transformacja cyfrowa wywiera olbrzymi wpływ na każdy sektor gospodarki. Powszechny dostęp do ultraszybkiego Internetu czy nowoczesnych aplikacji mobilnych jest dla konsumentów na wyciągnięcie ręki. Postęp technologiczny nie byłby jednak możliwy bez coraz większych oczekiwań klientów oraz zmian regulacyjnych dotykających usługi finansowe.

Z globalnego raportu PwC – „Zatarte granice: Jak branża FinTech kształtuje usługi finansowe” – wynika, że 57% klientów banków jest skłonnych zastąpić fizycznego doradcę narzędziem technologicznym, a 47% w wieku 20-34 lata zdecydowałoby się pobrać aplikację bankową służącą do obsługi transakcji kredytowych. Ponadto, 90% millenialsów uzyskuje informacje oraz opinie o produkcie drogą online. To wszystko prowadzi do dynamicznego rozwoju kanałów bezpośrednich.

Dostarczanie użytkownikom unikalnych doświadczeń, które pomogą w uporządkowaniu ich finansowej rzeczywistości wymaga od usługodawców implementacji rozwiązań w służbie consumer service oraz kultury innowacji. Zaawansowane strategie digital, na które składają się big data, machine learning czy rozwiązania poznawcze, prowadzą do ciągłego kreowania kierunków rozwoju narzędzi finansowych.

Można stwierdzić, że konsumenci zawsze będą potrzebować usług finansowych, nie będą one jednak świadczone wyłącznie przez tradycyjne banki. Cyfrowa transformacja została dodatkowo przyspieszona przez pandemię, która wymusiła implementację nowoczesnych narzędzi, przyjaznych i komfortowych dla konsumenta. FinTechy w Polsce działają głównie w obszarach płatności, wymiany walut czy pożyczek bezpośrednich, skutecznie zagospodarowując swoiste nisze, ale również rosnąc wraz z rozwojem technologii – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs.

Korzystanie z usług zaawansowanych instytucji finansowych wiąże się dla konsumentów z wygodą oraz brakiem skomplikowanych procedur. Za ocenę ryzyka i wiarygodności odpowiadają z kolei modele scoringowe, a także dedykowane narzędzia z zakresu sztucznej inteligencji. Implementacja nowoczesnych rozwiązań sprawia, że proces ubiegania się o pożyczkę staje się w pełni elektroniczny, a system decyzyjny trwa do kilku minut. Kluczowym czynnikiem nadal pozostaje jednak zaufanie, szczególnie w tak delikatnej materii jak finanse osobiste.

Mocny nacisk na kanał online stał się czymś zupełnie naturalnym w czasach pandemii. W skład nowoczesnych usług finansowych wchodzą między innymi zarówno bankowe, jak i pozabankowe aplikacje mobilne czy wirtualne karty płatnicze. Innowacyjne rozwiązania nie tylko ułatwiają zarządzanie finansami, ale również zapewniają maksymalne bezpieczeństwo poprzez zaawansowane i zindywidualizowane systemy logowania.

Sektor pozabankowy jest jednym z najszybciej rozwijających się, tym bardziej  że znajduje się pod silnym wpływem e-commerce. Klienci oczekują jeszcze mniejszej biurokracji, uproszczenia kluczowych procesów. W dalszej perspektywie możemy spodziewać się zaawansowanych technologicznie, inteligentnych modeli biznesowych, w centrum których znajduje się konsument. To właśnie on odgrywa obecnie kluczową rolę w całym procesie, zwłaszcza że na przestrzeni ostatniego roku przeszedł swoistą rewolucję w zakresie między innymi podejmowania decyzji zakupowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:30

Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji

Akcelerator AI for Changemakers - stworzony przez Tech To The Rescue ze wsparciem AWS - pomoże organizacjom non-profit, instytucjom i firmom społecznym wykorzystać sztuczną inteligencję w
IT i technologie Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu
2024-04-25 | 11:00

Forum Sektora Kosmicznego 2024 już w czerwcu

Polska Strategia Kosmiczna, technologie kosmiczne w służbie bezpieczeństwa oraz współpraca z podmiotami zagranicznymi – to główne tematy czwartej edycji Forum Sektora
IT i technologie Szpitale i przychodnie chronią zdrowie, ale nie chronią PESEL-i pacjentów
2024-04-25 | 10:30

Szpitale i przychodnie chronią zdrowie, ale nie chronią PESEL-i pacjentów

Dane pacjentów zgromadzone w szpitalach oraz przychodniach cieszą się coraz większym zainteresowaniem przestępców. W latach 2019-2022 liczba cyberataków na placówki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.