Komunikaty PR

Od chmury do cebuli – korzyści z wdrożenia systemów ERP są wielowymiarowe

2021-07-07  |  11:10
Biuro prasowe

W ciągu blisko 20 lat działalności x-kom stał się jednym z trzech największych kupców detalicznych sprzedających elektronikę konsumencką w Polsce. By utrzymać trend wzrostu sprzedaży, spółka zdecydowała się skorzystać z doświadczonego zespołu wdrożeniowego XPLUS Global i sięgnęła po możliwości systemu Microsoft Dynamics 365 do automatyzacji procesów. Przejście do chmury pozwoliło jeszcze bardziej skupić się na obsłudze klientów i rozwoju oferty oraz na działaniach marketingowych – jak choćby ostatnia głośna akcja zakupu sprzętu nie za złotówki, lecz za cebule. O transformacji cyfrowej biznesu mówi się od jakiegoś czasu – ta, którą przechodzi x-kom jest na pewno warta odnotowania, gdyż stanowi dobry przykład modelowego przeprowadzenia wdrożeń, a rozwój firmy dobrze ilustruje korzyści, jakie niesie ze sobą migracja do chmury.

 

Nowy rekord sprzedaży

x-kom to polska grupa zajmująca się sprzedażą detaliczną i e-commerce, znana klientom z 3 sklepów  internetowych: x-kom, al.to i Combat.

- Rok 2020 był punktem zwrotnym w handlu detalicznym. Sprzedaż online poszybowała, a sprzedawcy na całym świecie musieli wejść na wyższy poziom obsługi klienta. Musieliśmy być zdolni do niesamowicie szybkich reakcji i to nie tylko podczas wydarzeń promocyjnych, jak Black Friday, ale każdego dnia - mówi Przemysław Ladra, wiceprezes x-kom. Aby dotrzeć do większej liczby klientów, a także skrócić czas realizacji zamówienia, firma x-kom zdecydowała się na aktualizację systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).

x-kom, korzystając z Dynamics 365 Finance and Operations, x-kom zbudował platformę omnichannelową dla swoich portali sprzedażowych i partnerów dostaw. Wcześniej większość zamówień była przetwarzana ręcznie. Teraz, dzięki Dynamics 365 Customer Service, cały proces sprzedaży jest zautomatyzowany. Po naciśnięciu przycisku „KUP”, w ciągu zaledwie 360 sekund centrum dystrybucyjne widzi zamówienie i może rozpocząć proces wysyłki. – Sprzedawca angażuje się tylko wtedy, gdy system dostrzeże problem, na przykład jeśli produktu nie ma w magazynie – wyjaśnia Marcel Klaja, specjalista ds. Dynamics 365 w x-kom.

 

Nowa rola sprzedawcy

Usprawnienie działań dzięki przeniesieniu firmy do chmury wpływa na cały proces zarządzania oraz w znacznym stopniu redefiniuje współczesną rolę sprzedawcy. Przeniesienie firmy do chmury daje nową przestrzeń i czas na szukanie nowych klientów oraz budowanie z nimi długotrwałej relacji. Sprzedawca to już nie jest osoba zbierająca zamówienia i wpisująca je do różnych systemów. Jego rolą jest doradzanie i bycie partnerem w procesie zakupowym. Paweł Sala - CEO i co-founder FreshMail - w Trendbooku „E-commerce w B2B: szanse, wyzwania, zagrożenia” wydanym ostatnio przez CStore S.A. stwierdza wręcz, że „zespoły sprzedaży powinny zacząć przechodzić do historii”. Dzięki wdrożeniu ERP osoby zajmujące się do tej pory sprzedażą będą mogły poświęcić czas na podnoszenie swoich kompetencji. Dział sprzedaży musi działać w symbiozie z działem marketingu, gdyż w swoich codziennych działaniach sprzedażowych firmy budują swój wizerunek. – Na spotkaniach z klientem, zawsze podkreślamy, że migracja do chmury może i powinna przynieść policzalne efekty! Dla przykładu firma x-kom, dzięki wdrożeniu ERP skróciła czas dostaw do 18 godzin –komentuje Karol Sudnik, prezes XPLUS Global, firmy od blisku 20 lat specjalizującej się we wdrożeniach ERP.

 

Cebula-Deal

W kwestii marketingu polskich sklepów z elektroniką użytkową, x-kom jest jednym ze zdecydowanych liderów. Firma już nie raz udowodniła, że ma koncepcje na nieszablonową promocję własnej marki. Ostatnim z pomysłów ekipy marketingowej częstochowskiej firmy był Cebula-Deal, czyli promocja, by za wybrany smartfon zapłacić cebulą (1 cebula = 1 złoty). Choć akcja trwała 30 sekund (w takim czasie został wykorzystany kod promocyjny), odbiła się szerokim echem i tylko w ciągu 3 dni w mediach społecznościowych obejrzało ją ponad 230 tysięcy osób.

 

Elastyczność i łańcuch dostaw

Aby spełnić rosnące oczekiwania klientów, organizacje muszą zachować elastyczność w stale zmieniającym się środowisku cyfrowym. Budowanie odpornego łańcucha dostaw w środowisku Microsoft Dynamics 365 obejmuje wnikliwą analizę Dynamics 365 Supply Chain Management, proaktywnego zarządzania zasobami oraz Dynamics 365 Commerce. Poszczególne elementy systemu współdziałają ze sobą, zapewniając kompleksowy wgląd w łańcuch dostaw i pozwalając na sprawne planowanie, pozyskiwanie i dystrybucję. Pomagamy w usprawnianiu procesów dzięki wdrażaniu inteligentnych łańcuchów dostaw i proaktywnym zarządzaniu aktywami. Uważam, że wielowymiarowe spersonalizowane doświadczenia zarówno dla pracowników, jak i klientów to silny trend w projektowaniu procesów zarządzania – podkreśla Karol Sudnik.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.