Komunikaty PR

Od chmury do cebuli – korzyści z wdrożenia systemów ERP są wielowymiarowe

2021-07-07  |  11:10
Biuro prasowe

W ciągu blisko 20 lat działalności x-kom stał się jednym z trzech największych kupców detalicznych sprzedających elektronikę konsumencką w Polsce. By utrzymać trend wzrostu sprzedaży, spółka zdecydowała się skorzystać z doświadczonego zespołu wdrożeniowego XPLUS Global i sięgnęła po możliwości systemu Microsoft Dynamics 365 do automatyzacji procesów. Przejście do chmury pozwoliło jeszcze bardziej skupić się na obsłudze klientów i rozwoju oferty oraz na działaniach marketingowych – jak choćby ostatnia głośna akcja zakupu sprzętu nie za złotówki, lecz za cebule. O transformacji cyfrowej biznesu mówi się od jakiegoś czasu – ta, którą przechodzi x-kom jest na pewno warta odnotowania, gdyż stanowi dobry przykład modelowego przeprowadzenia wdrożeń, a rozwój firmy dobrze ilustruje korzyści, jakie niesie ze sobą migracja do chmury.

 

Nowy rekord sprzedaży

x-kom to polska grupa zajmująca się sprzedażą detaliczną i e-commerce, znana klientom z 3 sklepów  internetowych: x-kom, al.to i Combat.

- Rok 2020 był punktem zwrotnym w handlu detalicznym. Sprzedaż online poszybowała, a sprzedawcy na całym świecie musieli wejść na wyższy poziom obsługi klienta. Musieliśmy być zdolni do niesamowicie szybkich reakcji i to nie tylko podczas wydarzeń promocyjnych, jak Black Friday, ale każdego dnia - mówi Przemysław Ladra, wiceprezes x-kom. Aby dotrzeć do większej liczby klientów, a także skrócić czas realizacji zamówienia, firma x-kom zdecydowała się na aktualizację systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).

x-kom, korzystając z Dynamics 365 Finance and Operations, x-kom zbudował platformę omnichannelową dla swoich portali sprzedażowych i partnerów dostaw. Wcześniej większość zamówień była przetwarzana ręcznie. Teraz, dzięki Dynamics 365 Customer Service, cały proces sprzedaży jest zautomatyzowany. Po naciśnięciu przycisku „KUP”, w ciągu zaledwie 360 sekund centrum dystrybucyjne widzi zamówienie i może rozpocząć proces wysyłki. – Sprzedawca angażuje się tylko wtedy, gdy system dostrzeże problem, na przykład jeśli produktu nie ma w magazynie – wyjaśnia Marcel Klaja, specjalista ds. Dynamics 365 w x-kom.

 

Nowa rola sprzedawcy

Usprawnienie działań dzięki przeniesieniu firmy do chmury wpływa na cały proces zarządzania oraz w znacznym stopniu redefiniuje współczesną rolę sprzedawcy. Przeniesienie firmy do chmury daje nową przestrzeń i czas na szukanie nowych klientów oraz budowanie z nimi długotrwałej relacji. Sprzedawca to już nie jest osoba zbierająca zamówienia i wpisująca je do różnych systemów. Jego rolą jest doradzanie i bycie partnerem w procesie zakupowym. Paweł Sala - CEO i co-founder FreshMail - w Trendbooku „E-commerce w B2B: szanse, wyzwania, zagrożenia” wydanym ostatnio przez CStore S.A. stwierdza wręcz, że „zespoły sprzedaży powinny zacząć przechodzić do historii”. Dzięki wdrożeniu ERP osoby zajmujące się do tej pory sprzedażą będą mogły poświęcić czas na podnoszenie swoich kompetencji. Dział sprzedaży musi działać w symbiozie z działem marketingu, gdyż w swoich codziennych działaniach sprzedażowych firmy budują swój wizerunek. – Na spotkaniach z klientem, zawsze podkreślamy, że migracja do chmury może i powinna przynieść policzalne efekty! Dla przykładu firma x-kom, dzięki wdrożeniu ERP skróciła czas dostaw do 18 godzin –komentuje Karol Sudnik, prezes XPLUS Global, firmy od blisku 20 lat specjalizującej się we wdrożeniach ERP.

 

Cebula-Deal

W kwestii marketingu polskich sklepów z elektroniką użytkową, x-kom jest jednym ze zdecydowanych liderów. Firma już nie raz udowodniła, że ma koncepcje na nieszablonową promocję własnej marki. Ostatnim z pomysłów ekipy marketingowej częstochowskiej firmy był Cebula-Deal, czyli promocja, by za wybrany smartfon zapłacić cebulą (1 cebula = 1 złoty). Choć akcja trwała 30 sekund (w takim czasie został wykorzystany kod promocyjny), odbiła się szerokim echem i tylko w ciągu 3 dni w mediach społecznościowych obejrzało ją ponad 230 tysięcy osób.

 

Elastyczność i łańcuch dostaw

Aby spełnić rosnące oczekiwania klientów, organizacje muszą zachować elastyczność w stale zmieniającym się środowisku cyfrowym. Budowanie odpornego łańcucha dostaw w środowisku Microsoft Dynamics 365 obejmuje wnikliwą analizę Dynamics 365 Supply Chain Management, proaktywnego zarządzania zasobami oraz Dynamics 365 Commerce. Poszczególne elementy systemu współdziałają ze sobą, zapewniając kompleksowy wgląd w łańcuch dostaw i pozwalając na sprawne planowanie, pozyskiwanie i dystrybucję. Pomagamy w usprawnianiu procesów dzięki wdrażaniu inteligentnych łańcuchów dostaw i proaktywnym zarządzaniu aktywami. Uważam, że wielowymiarowe spersonalizowane doświadczenia zarówno dla pracowników, jak i klientów to silny trend w projektowaniu procesów zarządzania – podkreśla Karol Sudnik.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.